کد خبر : 4192
تاریخ انتشار : پنجشنبه 5 آذر 1394 - 7:13

ضرورت همگرایی دستگاه‌های اجرایی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی

ضرورت همگرایی دستگاه‌های اجرایی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی

 رییس شورای اسلامی شهر تبریز، با بیان این که تلاش شهرداری در حوزه اجتماعی قابل‌تقدیر است، گفت: همگرایی دستگاه‌های اجرایی در موضوعات اجتماعی و فرهنگی، ضرورت مهم اصلاح شاخص‌های رفتاری است.

به گزارش آی نیوز، دکتر شهرام دبیری در نشست هم‌اندیشی پیشگیری از وقوع جرم شهرداری تبریز، با بیان این مطلب اظهار داشت: تمهیدات مهم اجتماعی از قبیل طرح سنجش عدالت در شهر و طرح جامع پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، در صورت اجرا، موثرترین اقدام اجتماعی شهرداری تبریز خواهد بود.
وی سلامت و امنیت را بزرگترین دستاوردهای هر جامعه عنوان و خاطرنشان کرد: پیشگیری به مراتب، مهم‌تر از علاج است؛ از این رو، در صورت تدوین و اجرای برنامه‌ریزی‌های دقیق پیشگیری، پیامدهای ناگوار بعدی نیز کاهش خواهد یافت.
دبیری اظهار داشت: امروز شاهدیم که به واسطه موقعیت اجتماعی شهر تبریز، پدیده‌هایی از قبیل معتادان متهاجر و تکدی‌گری، در سطح شهر دیده نمی‌شوند. البته «دیده‌نشدن» دلیل بر «وجود نداشتن» نیست؛ بنابراین برنامه‌ها و اقدامات‌مان باید به صورت ریشه‌ای در لایه‌های مختلف شهر اجرا شود.
رییس شورای اسلامی شهر تبریز، خاطرنشان کرد: شهرداری، در کنار ستاد مبارزه با مواد مخدر و نیروی انتظامی، گام‌های موثری را در حوزه‌های فرهنگی و آموزشی پیشگیری از اعتیاد برداشته است.
دبیری این اقدامات می‌تواند در کنار نقش گروه‌های مردمی و به خصوص بسیج، گستردگی و تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.