کد خبر : 4213
تاریخ انتشار : یکشنبه 8 آذر 1394 - 7:58

لزوم تدوین نقشه راه مدیریت شهر بر اساس شاخص‌های توسعه پایدار

لزوم تدوین نقشه راه مدیریت شهر بر اساس شاخص‌های توسعه پایدار

عضو کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر بر لزوم تدوین نقشه راه مدیریت شهر بر اساس شاخص‌های توسعه پایدار تاکید کرد.

به گزارش آی نیوز، جعفر مدبر در صحن علنی شورای اسلامی شهر تبریز افزود: تدوین نقشه اساسی توسعه پایدار شهر تبریز با در نظر داشتن یک چشم‌انداز مشخص و زمان‌بندی ‌شده، ضروری بوده و  مسیر پیشرفت شهر  را کوتاه‌تر خواهد کرد؛ در صورت تحقق این نقشه، هر تیم مدیریتی، اعم از شهردار و شورا بدون برخوردهای سلیقه‌ای گام خواهد برداشت.
وی اضافه کرد: خارج‌کردن مدیریت شهر از بحث اقتصاد تک‌محصولی و فروش تراکم از مهم‌ترین شاخص‌های این نقشه راه است.
مدبر با بیان این‌که قابلیت‌های شهرداری، برابر با یک بنگاه بزرگ اقتصادی است، خاطرنشان کرد: ۷۰ مجموعه اقتصادی وابسته به شهرداری، فعالیت می‌کنند که صنایع ساخت و‌ساز از جمله آن‌هاست.
مدبر اظهار داشت: درآمدهای پایدار باید به سمت عملیاتی‌شدن پیش برود و در جریان تدوین نقشه راه، نمود داشته باشد.
عضو کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر جذب مشارکت‌های داخلی و خارجی را در برنامه و بودجه سالانه، اولویت‌ مهم برنامه‌ریزی شهری خواند.
وی با تاکید بر لزوم برگزاری همایش‌های علمی و تخصصی  گفت: مدیریت علمی و به‌روز شهر بدون اهمیت‌گذاری به حوزه دانش روز میسر نیست. اقتصاد شهری، امروز یکی از رشته‌های مهم دانشگاهی است و همین امر می‌تواند به ارتقای علمی اداره شهر منجر شود.
عضو شورای اسلامی شهر لزوم استفاده از تجهیزات پیشرفته و مکانیزه شهر را یادآور شد و افزود: اصلاح ساختار و سیستم اداره شهر، جزو بحث‌های اصلی توسعه پایدار است که به سالم‌سازی محیط اداری خواهد انجامید.
مدبر با اشاره به ضرورت اهمیت‌دادن به مسایل رفاهی کارکنان و تامین امنیت شغلی کارگران خاطرنشان کرد: شهرداری گام‌های مهمی در این راستا برداشته، با این حال تداوم این اقدامات با ارایه راهکارهای موثر و پشتیبانی شورا، ضروری است.
وی در پایان تاکید کرد: نقد عملکرد شورای فعلی نباید پله انتخاباتی شورای بعدی باشد؛ که این امر نیز نیازمند تقویت همدلی و وفاق در سطح شورا است.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.