کد خبر : 4215
تاریخ انتشار : دوشنبه 9 آذر 1394 - 6:14

تقویت ارزش‌های اسلامی، از اصول مهم معماری است

تقویت ارزش‌های اسلامی، از اصول مهم معماری است

 رییس سازمان نظام‌مهندسی ساختمانی استان آذربایجان‌شرقی، تقویت ارزش‌های اسلامی را از اصول مهم معماری عنوان کرد و افزود: سازمان نظام‌مهندسی ساختمانی، با بهره‌گیری از اعضای فرهیخته، در این راستا گام‌های اساسی برداشته است.

علی طوماری در دومین نشست تخصصی گرامیداشت روز جهانی شهرسازی تصریح کرد: گروه تخصصی شهرسازی از فعال‌ترین گروه‌های سازمان نظام‌مهندسی است.
وی با بیان این که شهرسازی قبل از این‌که یک رشته فنی باشد، یک مقوله هنری است، گفت: دستاوردهای شعار باززنده‌سازی شهر و جوامع پایدار، فراتر از حوزه‌های ساخت‌وساز بوده و در شاخص‌های فرهنگی و اجتماعی نیز تاثیرگذار است.
رییس سازمان نظام‌مهندسی ساختمانی استان متذکر شد: هر توسعه‌ای اعم از توسعه فیزیکی و جغرافیایی شهرها، مستلزم چارچوبی است که فضاهای نامتناسب را حذف کرده و شاکله متوازنی را ایجاد کند.
طوماری قدمت تاریخی تبریز را از افتخارات این شهر عنوان و خاطرنشان کرد: این قدمت در کنار افتخاراتی که برای‌مان دارد، مشکلاتی نیز همره دارد که معضل ۲۵۰۰ هکتاری بافت فرسوده از آن‌جمله است.
وی ادامه داد: شهر تبریز در پهنه زلزله خیزی مستقر شده و این بافت ناپایدار، می‌تواند بحران‌آفرین باشد؛ بنابراین متخصصان شهرسازی باید برنامه‌های مدونی در این خصوص داشته باشند.
طوماری اظهار داشت: رفع این معضل، همراهی همه مجموعه‌های ذی‌ربط را می‌طلبد و همایش‌های این‌چنینی، در این خصوص بسیار موثر است.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.