کد خبر : 4341
تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 آذر 1394 - 9:14

سیاست‌های مدیریت شهری، در راستای کاهش زمینه های ارتکاب جرم پیگیری می شود

سیاست‌های مدیریت شهری، در راستای کاهش زمینه های ارتکاب جرم پیگیری می شود

 شهردار تبریز گفت: شهرداری و شورای شهر تبریز با اتخاذ سیاست های ویژه، زمینه های کاهش جرم در سطح شهر را پیگیری می کنند.

به گزارش آی نیوز، دکتر صادق نجفی در همایش ملی شهرسازی، امنیت و پیشگیری از وقوع جرم در فضاهای شهری با بیان این مطلب اظهار داشت: عقل، علم و قانون حکم می کند که  عمده فعالیت ها در زمینه پیشگیری از جرم متمرکز  شود و امروزه، تمامی اقدامات شهرداری و شورای شهرتبریز هم، هم‌راستا با این هدف صورت می گیرد.
 وی به برخی اقدامات شهرداری در این زمینه اشاره نمود و تصریح کرد: مهمترین هدف شهرداری از تلاش برای ایجاد مدیریت هماهنگ شهری، این است که با ایجاد تعامل میان شهرداری و دستگاه های مختلف اجرایی در شهر و استان، میزان آسایش و امنیت شهروندان و شهر را افزایش دهد و خوشبختانه امروز توانسته ایم تا حد قابل قبولی این امر را محقق سازیم.
شهردار تبریز ادامه داد: علاوه بر برنامه ریزی های کلان شهرداری در سطح مدیریتی، پروژه های عمرانی شهرداری تبریز هم در راستای کاهش زمینه های جرم موثر بوده است.
دکتر نجفی تعدادی از این اقدامات را برشمرد و افزود: اجرای پروژه های مسیرگشایی در بخش های فرسوده شهر، با ایجاد راه‌های دسترسی برای شهروندان و نیروهای خدماتی و اجرایی، زمینه های ارتکاب جرم در این قسمت ها را کاهش داده است.
شهردار تبریز متذکر شد: حدود ۲۵درصد از مساحت تبریز، به بافت حاشیه نشین تعلق دارد که شهرداری تبریز با ورود به بحث ساماندهی حاشیه نشینی، توانسته در این مورد نیز، اهداف امنیتی شهر و شهروندان را محقق سازد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود، به دیگر اقدامات شهرداری که کاهش زمینه های جرم را موجب شده است، اشاره نمود و اظهار داشت: اجرای طرح های نورپردازی در نقاط مختلف شهر، تجهیز پارک های سطح شهر به کیوسک های نگهبانی، احداث خانه های سلامت و اجرای طرح ممیزی در مناطق دهگانه شهرداری نیز، میزان ارتکاب جرم و بزه اجتماعی را در شهر تبریز تا حد قابل توجهی کاهش داده است.
شهردار تبریز همچنین به احداث گرمخانه ها در چند نقطه از شهر اشاره کرد و گفت: شهرداری تبریز در راستای ایجاد سلامت اجتماعی، با هزینه کرد ۶۰میلیارد ریال ، گرمخانه هایی در چند نقطه از شهر احداث کرده و با پذیرش معتادان و بی خانمان ها ، گامی در زمینه امنیت اجتماعی برداشته است.
وی در پایان، برگزاری این همایش را گامی موثر در تحقق امنیت و کاهش جرم دانست و تاکید کرد: قطعا مقاله هایی که در این همایش توسط محققان و متخصصان ارائه شده، می تواند راهگشای مجموعه مدیریت شهری در اجرای مقررات مربوط به طراحی های شهری، با هدف ایجاد محیطی امن برای شهروندان تبریزی باشد.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.