کد خبر : 4366
تاریخ انتشار : شنبه 28 آذر 1394 - 8:32

عضو شورای اسلامی: شاهراه توسعه از مسیر پژوهش می گذرد

عضو شورای اسلامی: شاهراه توسعه از مسیر پژوهش می گذرد

عضو شورای اسلامی شهر تبریز با تبریک هفته پژوهش به تمامی تلاشگران حوزه تولید علم در کشور و استان آذربایجان شرقی، حرکت بر مسیر پژوهش را شاهراه توسعه کشور معرفی نمود .

به گزارش آی نیوز، دکتر اکرم حضرتی در این خصوص گفت: پیشرفت پایدار و روز افزون کشور و ایجاد رفاه و امنیت شهروندان در زمینه های اجتماعی و فرهنگی در گرو توسعه و تقویت زیربناهای پژوهش و فناوری به شکلی بنیادین است .
عضو کمسیون فرهنگی شهرداری تبریز با تاکید بر اهمیت مقوله پژوهش به عنوان یکی از اساسی‌ ترین نیازها برای دستیابی به پیشرفت همه جانبه کشورمان، تولید علم را از جمله زمینه های موثر برای توسعه کشور دانست .
وی با تاکید بر اهمیت پژوهش، از اهالی علم و صاحب نظران دعوت نمود برای ثمربخشی تلاشهایشان در جریان پژوهش، در رابطه با کاربردی شدن نتایج تحقیق خود حساسیت بیشتری به خرج داده و در انتخاب موضوع پژوهشی این اصل را مد نظر داشته باشند .
حضرتی با اشاره به تلاش متخصصان و پژوهشگران کشور و به خصوص شهر تبریز گفت: همه ساله شاهد به ثمر نشستن تلاشهای ارزشمندی در این رابطه هستیم و می بینیم که محققان شهرمان با وجود تمام مشکلات و کمبودها، در حال توسعه دامنه علم و دانش در شهر و کشورمان هستند.
به گفته وی، استمرار توسعه و بهبود کیفیت زندگی مردم در بسیار از کشورها الگوی مجسمی از نتیجه بخشی توجه به اقدامات بنیادین را در اختیار ما قرار می دهد و بر این اساس می توان به اهمیت غیرقابل انکار پژوهش در فعالیتهای آموزشی، فرهنگی، صنعتی و خدماتی پی برد .
نماینده شورای اسلامی شهر تبریز ابراز امیدواری نمود با افزایش تمرکز و توجه به مقوله پژوهش پیش از انجام طرحهای مختلف علمی و فرهنگی و همچنین افزایش ارتباط میان اهالی علم و پژوهشگران با مسئولین شهری، شاهد تولید پژوهشهای کاربردی برای بهره مندی در راستای توسعه همه جانبه شهر و کشورمان باشیم .
وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از سال ۱۳۷۹ به منظور ترویج فرهنگ پژوهش، چهارمین هفته آذرماه را با توجه به نامگذاری ۲۵ آذرماه به نام روز پژوهش از سوی شورای فرهنگ عمومی، هفته پژوهش نام نهاد و مسئولیت برگزاری این هفته را به معاونت پژوهشی این وزارتخانه سپرد .

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.