کد خبر : 4427
تاریخ انتشار : یکشنبه 6 دی 1394 - 3:09

حضرتی: همدلی و همزبانی در روابط اقلیتهای مذهبی متجلی است

حضرتی: همدلی و همزبانی در روابط اقلیتهای مذهبی متجلی است

 دکتر اکرم حضرتی، فرا رسیدن سال نو مسیحی را به تمام هموطنان مسیحی و ارامنه شهر تبریز تبریک گفت.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به زندگی مسالمت آمیز و همراهی تمام مردم شهر در اتفاقات مختلف شهر، این مساله را نشانگر تجلی همدلی و همزبانی در روابط شهروندان دانست.
وی افزود: به مناسبت فرارسیدن زادروز حضرت عیسی مسیح و سال نو مسیحی، در پیشنهادی به شهردار تبریز خواستار آذین بندی منظر بیرونی کلیساهای شهر تبریز و خیابانهای محل زندگی شهروندان ارمنی شده ایم.
حضرتی این مساله را با توجه به وجود کلیساهای تاریخی بسیار زیبا و ارزشمند در شهر تبریز، زمینه ساز شادمانی هر چه بیشتر شهروندان ارمنی شهر و زیباسازی شهر دانست.
 به گفته وی، قسمتی از بافت مرکزی و تاریخی شهر تبریز شاهد سکونت هموطنان و همشهریان مسیحی ماست و شایسته است با توجه به آغاز جشنهای میلاد حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (ص) و هفته وحدت، شاهد گسترش این جشنهای ارزشمند برای شادمانی مومنان باشیم.
 عضو کمسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تبریز افزود: پیروان ادیان الهی مسیحیت و اسلام با توجه به قرابت و نزدیکی زیادی که با هم دارند همواره روابطی خوب و سازنده را در کشور ایران و به خصوص شهر تبریز داشته اند.
 حضرتی با اشاره به کلام الله مجید و آیاتی که در رابطه با حضرت مریم (ع) و حضرت عیسی مسیح (ع) نازل شده اند، جایگاه والای ادیان ابراهیمی و به خصوص مادر پاکدامن و بزرگوار حضرت عیسی و همچنین این پیامبر عظیم الشان را با عنایت به روایات مذهبی اسلام مورد تاکید قرار داد.
 در روایات مذهبی سفارش ها و وصایای مختلفی از سوی پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) به عنوان پیامبر مهر و رحمت و هم از طرف حضرت علی (ع) در حسن رفتار با پیروان ادیان ابراهیمی و همچنین مسیحیان ابلاغ شده است که نشانگر دید وسیع اسلام نسبت به ادیان ابراهیمی است .
گفتنی است شهر تبریز به عنوان یکی از شهرهای تاریخی کشور شاهد حضور و زندگی سازنده شهروندان ارمنی تبار در کنار مسلمانان است.
مسئولین استان و شهر تبریز همه ساله به مناسبت خجسته زادروز حضرت مسیح (ع) پیامهای تبریک و شادباشی برای هموطنان ارمنی تبار خود منتشر می نمایند.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.