کد خبر : 4433
تاریخ انتشار : دوشنبه 7 دی 1394 - 8:45

ارتقای جایگاه خدماتی شهر، نیازمند مشارکت شهروندان است

ارتقای جایگاه خدماتی شهر، نیازمند مشارکت شهروندان است

 شهردار تبریز، با اشاره به هزینه‌های اداره شهر خاطرنشان کرد: اهداف ایده‌ال عمرانی و خدماتی شهر، بدون مشارکت شهروندان، محقق نخواهد شد.

به گزارش آی نیوز، دکتر صادق نجفی، با بیان این مطلب افزود: علی‌رغم هزینه‌های هنگفت اداره شهر، برنامه‌های تنظیف در شهر تبریز بلادرنگ در حال اجرا است، به طوری که به اذعان مجامع جهانی، امروز شهرمان از کلان‌شهرهای زیبا و تمیز کشور است که این امر نشان‌دهنده جایگاهی است که شهرداری به بحث‌های خدماتی و اجرایی قایل است.
شهردار تبریز با اشاره به تمهیدات شهرداری برای تسهیل در بازپرداخت عوارض عقب‌افتاده شهروندان،  اظهار داشت: خوشبختانه با همراهی مجموعه بانک شهر، ساز و کاری فراهم شده که طی آن شهروندان می‌توانند بدون متحمل‌شدن هزینه‌های ناگهانی، عوارض عقب‌افتاده خود را از محل دریافت تسهیلات بانکی، پرداخت کنند.
وی خاطرنشان کرد: با اقدامات گسترده‌ای که شهرداری در دو سال اخیر مورد توجه قرار داده، مشارکت شهروندان نیز افزایش یافته است، ولی با این حال، تا رسیدن به نقطه ایده‌الی که برطرف‌کننده دغدغه‌های اجرایی شهر باشد، فاصله زیادی احساس می‌شود.
دکتر نجفی تصریح کرد: میانگین هزینه‌های تمام شده خدمات شهری، برای هر شهروند، رقمی است که بخش عمده‌ای از آن را شهرداری متقبل می‌شود.
شهردار تبریز، هزینه تمام‌شده خدمات اتوبوس‌رانی را برای هر شهروند ۱۳۰۰ تومان خواند و افزود: اما طبق مصوبه شورا، از این مبلغ، تنها حدود ۳۶۰ تومان از شهروندان اخذ می‌شود که واقعاً رقم ناچیزی است.
شهردار تبریز اضافه کرد: از مجموع ۱۶۰ میلیارد تومانی که شهرداری سالانه برای جمع آوری زباله می‌پردازد، تنها حدود ۶ میلیارد تومان از محل پسماند اخذ می‌شود که باز هم رقم بسیار کمی است.
دکتر نجفی با بیان این‌که برای حفظ و تقویت جایگاه خدماتی شهر، نیازمند مشارکت شهروندان هستیم، خاطرنشان کرد: همراهی شهروندان در پرداخت عوارض، موجب خواهد شد که شهرداری، با فراغ بال بیشتری، وارد حوزه‌های عملیاتی شود.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.