کد خبر : 4471
تاریخ انتشار : شنبه 12 دی 1394 - 5:55

ایجاد مشوق‌های سرمایه‌گذاری، زمینه‌ساز توسعه زیرساخت‌های گردشگری

ایجاد مشوق‌های سرمایه‌گذاری، زمینه‌ساز توسعه زیرساخت‌های گردشگری

 شهردار تبریز انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری اسلامی در سال ۲۰۱۸ را فرصت احیای جایگاه تاریخی و فرهنگی این کهن‌شهر عنوان کرد.

به گزارش آی نیوز، دکتر صادق نجفی با بیان این مطلب اظهار داشت: شهر تبریز با توجه به استقرار در شاهراه جاده ابریشم، همواره یکی از بانیان تمدن ایرانی بوده و از سوی دیگر، در طول تاریخ مولفه‌های اعتقادی خود را نیز حفظ کرده است.
وی اضافه کرد: تبریز با قدمت هزاران ساله، در دوره‌های مختلف تاریخی، پایتخت سرزمین ایران و منبع اصلی ورود فناوری‌ها و تحولات اجتماعی به کشور به شمار می‌رود، اما با این حال متاسفاته در دهه‌های اخیر، پیشینه و جایگاه تاریخی این شهر، کمرنگ شده است.
دکتر نجفی در عین حال با بیان این‌که انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری اسلامی در سال ۲۰۱۸ فرصت مهمی است که قابلیت‌ها و توانایی های این شهر مرور شود، اضافه کرد: برنامه‌های عمرانی و شهرسازی شهرداری تبریز در دو سال گذشته، تا حدود زیادی، منجربه تقویت ساختارهای شهر شده ولی با این حال، تحقق نقطه مطلوب سال ۲۰۱۸ نیازمند پرهیز از نگاه جزیره‌ای در مجموعه دستگاه‌های اجرایی و رسیدن به یک عزم و هدفگذاری واحد است.
شهردار تبریز با تاکید بر توسعه زیرساخت‌های گردشگری، اظهار داشت: مسیرهای جذب گردشگر و ارایه تسهیلات اقامتی، از ضرورت‌های مهم هدفگذاری تا سال ۲۰۱۸ است.
وی تصریح کرد: شهرداری و شورای اسلامی شهر تبریز مصمم هستند تا با ایجاد مشوق‌های سرمایه‌گذاری، زمینه‌های توسعه و تجهیز مراکز اقامتی را فراهم کنند؛ چرا که برای رسیدن به نقطه ایده‌آل باید ظرفیت‌های اقامتی حضور گردشگران را در شهر افزایش دهیم.
دکتر نجفی، توسعه راه‌های زمینی، ریلی و هوایی را بخش دیگری از ملزومات حوزه گردشگری خواند و افزود: با بهره برداری از پایانه مرکزی تبریز، شاهد بروز یکی از قابلیت‌های مهم عمران و اجتماعی در شهر تبریز خواهیم بود؛ بعلاوه، ایستگاه راه‌آهن نیز از وضعیت نسبتاً خوبی از حیث سبک معماری برخوردار است؛ اما در خصوص فرودگاه تبریز، باید گفت این مرکز، برای رسیدن به شاخص‌های ۲۰۱۸ نیازمند تقویت و توسعه است.
شهردار تبریز با اشاره به فعالیت هفتگی خطوط هوایی از مقصد تبریز به کشورهای ترکیه و امارات، خاطرنشان کرد: با توسعه راه‌های هوایی از طریق مسیر هوایی ترکیه از شمال غرب و دوبی از جنوب، می‌توان بسترهای حضور گردشگران از جای جای آسیای دور، اروپا و آفریقا را در شهر تبریز مهیا کرد.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.