کد خبر : 4475
تاریخ انتشار : شنبه 12 دی 1394 - 7:33

نقش آفرینی مشارکتهای شهروندی در توسعه زمینه های گردشگری

نقش آفرینی مشارکتهای شهروندی در توسعه زمینه های گردشگری

 شهردار تبریز با اشاره به انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام در سال ۲۰۱۸، خاطرنشان کرد: برای رسیدن به اهداف آرمانی این چشم‌انداز، در کنار توسعه زیرساخت‌های عمرانی و شهری، ارتقای فرهنگ جذب گردشگر باید مد نظر باشد.

به گزارش آی نیوز، دکتر صادق نجفی در گفتگو با بخش خبر ساعت ۲۳ سیمای سهند، با بیان این مطلب، افزود: خوشبختانه شهروندان تبریزی در مهمان‌نوازی شهره خاص و عام هستند و همین امر از امتیازات محتوایی شهر تبریز در توسعه گردشگری به شمار می‌رود.
شهردار تبریز اضافه کرد: با این حال در زمینه‌های مرتبط با حوزه گردشگری، از قبیل سرمایه‌گذاری، خدمات و شهرسازی، نیازمند مشارکت بیش‌از پیش شهروندان هستیم؛ چرا که به تجربه ثابت شده‌است که هر یک از این حوزه‌ها ارتباط مستقیم با الزامات گردشگری دارند.
وی با ذکر مثالی از نقش مشارکت‌های شهروندی در شاخص‌های گردشگری، گفت: در حوزه‌ای مثل زیبایی شهر، در صورتی که هر شهروند، تنها فضای سبز محدوده خانه خود را ارتقا دهد، قطعاً شاهد دستاورد مهمی در کلیت شهر خواهیم بود.
دکتر نجفی زیباسازی و فضای سبز را محور مهم برنامه‌ و بودجه سال آتی خواند و گفت:  شهرداری تبریز در کنار برنامه‌ریزی برای ارتقای محیط شهری با محوریت زیباسازی و فضای سبز، مصمم است تا از ظرفیت‌های شهروندی نیز در این خصوص بهره بگیرد.
شهردار تبری با بیان این که  بخش عمده‌ای از هزینه‌های جاری شهر در بخش‌های مختلف خدماتی، امروز بر عهده شهردار است، اضافه کرد: پرداخت منظم عوارض مصوب خدمات شهری، این امکان را به مدیریت شهر خواهد داد که برنامه‌های زیباسازی و عمرانی را فراغ‌بال بیشتری، به اجرا برساند.
وی  با اشاره به این‌که توسعه زمینه‌های مشارکت شهروندی، مورد توجه شهرداری است، گفت: تمهیداتی که شهرداری تبریز با همکاری بانک شهر، برای تسهیل در بازپرداخت بدهی‌های عوارض مورد توجه قرار داده، زمینه ارزشمندی است که می‌تواند به افزایش مشارکت‌های شهروندی بینجامد.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.