کد خبر : 4601
تاریخ انتشار : یکشنبه 27 دی 1394 - 6:54

گلچینی از پروژه‌های تحول‌آفرین عمران شهری، همزمان با دهه فجر افتتاح می‌شود

گلچینی از پروژه‌های تحول‌آفرین عمران شهری، همزمان با دهه فجر افتتاح می‌شود
شهردار تبریز، از افتتاح ۲۶ پروژه مهم عمرانی با اعتباری بالغ بر ۲ هزار میلیارد ریال در ایام الله دهه فجر خبر داد و افزود: بهره‌برداری از پروژه‌های متنوع عمرانی، گام دیگری از همت شهرداری تبریز برای روان‌سازی ترافیکی شهر و ارتقای آسایش عمومی شهروندان خواهیم بود.

به گزارش آی نیوز، دکتر صادق نجفی با بیان این مطلب اظهار داشت: پروژه‌های تدارک‌دیده شده، در حوزه‌های مختلف عمرانی، ترافیکی، رفاهی و زیست‌محیطی، تجلی همت عمرانی شهرداری تبریز و حمایت‌های شورای اسلامی شهر است.

وی با اشاره به روند اجرایی پروژه تقاطع غیرهمسطح جانبازان، گفت: اجرای این پروژه مهم  که هم‌اکنون بخش‌های تکمیلی خود را سپری می‌کند، با توجه به تراکم ترافیکی در تلاقی چایکنار و آبرسان، ضروری بوده و نقش موثری در روان‌سازی تردد در حوزه‌های اطراف نیز خواهد داشت.

شهردار تبریز اضافه کرد: پروژه عظیم جانبازان در کمتر از یک سال و با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال اجرا شده و همزمان با دهه فجر سال جاری، تقدیم شهروندان خواهد شد.

وی بهره‌برداری از پایانه مرکزی تبریز را تحولی در حوزه حمل و‌نقل بین شهری از تبریز خواند و افزود: با همت ویژه شهرداری تبریز، این پروژه مهم، پس از سال‌ها انتظار همزمان به دهه فجر امسال افتتاح می‌شود. این امر قطعاً در شاخص‌های گردشگری تبریز  تاثیرگذار بوده و از حیث اجتماعی نیز دستاورد مهمی برای شهر خواهد بود.

دکتر نجفی  با بیان این‌که شهرداری تبریز با درکی که در خصوص کمبود فضاهای درمانی در شهر تبریز داشت، احداث بیمارستان تخصصی کودکان مبتلا به سرطان را مورد توجه قرار داد، افزود: برکات و ثمرات این مرکز درمانی، فراتر از شهر تبریز بوده و با ظرفیت ۱۱۴ تختخواب و ۴۵۰۰ مترمربع وسعت، نیازهای درمانی منطقه را پوشش خواهد داد.

وی تصیریح کرد: این بیمارستان بلافاصله پس از افتتاح در دهه فجر سال جاری، توسط دانشگاه علوم پزشکی تجهیز خواهد شد.

دکتر نجفی  از اتوبان پاسداران به عنوان یکی از بسترهای مهم ارتباط درون شهری یاد کرد و افزود: ضعف ساختاری این اتوبان موجب شد شهرداری تبریز، پروژه بهسازی و تحکیم آن را در پنج فاز به طول ۷ کیلومتر از میدان فهمیده تا میدان آذربایجان تعریف و اجرا کند.

شهردار تبریز  با بیان این‌که تاکنون ۱۵میلیارد صرف بهسازی و آسفالت پروژه تحکیم اتوبان پاسداران شده است، اظهار داشت: همزمان با دهه فجر سال جاری، شاهد اتمام پروژه خواهیم بود، به این ترتیب محدودیت‌های عبور و مرور از این مسیر مرتفع شده و ایمنی و سهولت تردد نیز افزایش خواهد یافت.

 

وی پروژه ۶۰ متری دو کمال را از هر دو حیث ترافیکی و زیبایی شهر، شاخص و ممتاز دانست و افزود: دو کمال، از حیث زیبایی و طراوت، مهرانه رود دوم شهر تبریز بوده و از نظر ترافیکی نیز نقش اساسی در روانسازی ورودی شهر از مسیر جاده تهران به تبریز و همچنین مرکز شهر خواهد داشت.

دکتر نجفی خاطرنشان کرد: پروژه دو کمال به طول ۱۰ کیلومتر و به عرض ۶۰ متر جزو طرح های عمرانی ماندگار شهری است که همزمان با دهه فجر، به دستاوردهای عمرانی شهر تبریز افزوده خواهد شد.


شهردار تبریز تقویت شاخص‌های ایمنی را بخش دیگر اهتمام عمرانی شهرداری خواند و افزود: در این راستا، ساختمان دو مرکز آتش‌نشانی مرزداران و شهیدان‌ذاکر، با اعتبار ۲۲ میلیارد ریال، همزمان با دهه فجر افتتاح شده و به مجموعه ایستگاه‌های ایمنی تبریز اضافه خواهد شد.

وی به جهت‌گیری افتتاح پروژه‌ها در راستای توسعه مناطق کم‌برخوردار اشاره و تصریح کرد: افتتاح دو پارک زیبا با اعتبار ۳.۲ میلیارد ریال در حوزه شهرداری منطقه هفت، نقش موثری در زیبایی و طراوت این محدوده کم برخوردار خواهد داشت، همچنین در ایام دهه فجر عملیات اجرایی احداث سپتیک و منبع آب خام در پارک حجاج شهرداری منطقه ۶ آغاز خواهد شد.


دکتر نجفی تکمیل و بهره‌برداری از شش پل عابر پیاده با اعتباری بالغ بر ۲۴ میلیارد ریال را از دیگر اقداماتی خواند که همزمان با دهه فجر افتتاح شده و نقش کارساز در افزایش ایمنی تردد پیاده‌رو خواهد داشت.

وی بهره‌برداری از کانال و خیابان سرم‌سازی، کانال با پوشش بتنی در خیابان راه‌آهن و سامان‌دهی مهرانه‌رود حدفاصل پل نظام پزشکی تا آجی‌جای را از پروژه‌هایی خواند که در بهبود خدماتی و بهداشتی شهر نقش مهم خواهند داشت.

شهردار تبریز همچنین از افتتاح فرهنگسرای کوی استانداری در حوزه شهرداری منطقه پنج، همزمان با دهه فجر خبر داد.

وی فاز یک باند کندروی ستارخان، بازسازی سالن ورزشی الغدیر، آسفالت‌ریزی‌های اساسی، پروژه‌های پیاده رو سازی و احداث سرویس‌های بهداشتی را از سایر موضوعات بهره‌برداری در دهه فجر امسال خواند.

http://m8.tabriz.ir/uploads/30/CMS/user/file/72/terminal/b53.jpg

دکتر نجفی همچنین با اشاره به اجرای پرشتاب دو تقاطع غیرهمسطح شهید آیت الله نمر و گلپارک، خاطرنشان کرد: با توجه به برخی جزئیات و پیچیدگی های فنی، این دو پروژه تا پایان سال جاری، به بهره برداری خواهد رسید. 

شهردار تبریز در پایان تاکید کرد: با این حجم از پروژه‌های عمرانی که اعتبار آن بالغ بر ۲ هزار میلیارد ریال است، و همچنین تدارکی که در خصوص سایر پروژه‌های در دست احداث، پیش‌بینی شده است، مصمم هستیم که مسیر تحول عمرانی و اجتماعی شهر تبریز را قوت ببخشیم. 

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.