کد خبر : 4654
تاریخ انتشار : شنبه 3 بهمن 1394 - 6:36

طرح احداث و بازسازی کانالها در تبریز با هدف هدایت آب های سطحی

طرح احداث و بازسازی کانالها در تبریز با هدف هدایت آب های سطحی

 معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز از اجرای طرح های احداث و بازسازی کانال ها در سطح شهر با هدف هدایت آبهای سطحی خبر داد.

به گزارش آی نیوز، محبوب عبداله پور، ضمن اعلام این خبر، اظهار داشت: به منظور بهسازی محیط شهری وجلوگیری از آبگرفتگی و سرازیر شدن آبهای سطحی در معابر شریان های اصلی و بزرگراهی، طرح احداث و بازسازی کانال ها در مناطق مختلف شهر اجرا می گردد.
وی، توجه به افزایش نفوذ‌پذیری در شبکه جمع‌آوری و هدایت آبهای سطحی را امری ضروری دانست و افزود: شهرداری تبریز با‌لحاظ این موارد، ۱۰ پروژه مختلف ازقبیل حفرکانال و لوله‌گذاری را در دست اجرا دارد.
معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز در ادامه، با اشاره به برخی از این پروژه ها، تصریح کرد: این پروژه ها شامل ساماندهی کانالیزاسیون مسیل الهی پرست، فاز ۲احداث کانال بتنی اسلامشهر، لوله گذاری هدایت آبهای سطحی روستای کرکج به مهرانرود، لوله گذاری و هدایت آبهای سطحی ورودی مرزداران ، لوله گذاری و هدایت آبهای سطحی زیر گذر شهید فهمیده به مهرانرود، ادامه احداث کانال رواسان، ادامه احداث کانال کرجان، احداث کانال سنگی کرجان در فاز اول، ساماندهی کانالهای سطح منطقه، و تهیه مصالح و اجرای باکس بتنی در خیابان رضا نژاد می شود که دست کم نیمی از این پروژه ها تا پایان سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.
وی تأکیدکرد: برای کمک به ظرفیت سفره‌های زیرزمینی و جلوگیری از افزایش روان آبها، تلاش می‌کنیم تا سطوح صلب و نفوذناپذیرکانال ‌های بزرگ هدایت آبهای سطحی را، به سطوح قابل نفوذ تبدیل کنیم.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.