کد خبر : 4657
تاریخ انتشار : شنبه 3 بهمن 1394 - 7:36

گام های بلند شهرداری تبریز برای افزایش سرانه ورزشی شهر

گام های بلند شهرداری تبریز برای افزایش سرانه ورزشی شهر

سازمان ورزش شهرداری تبریز به مناسبت دهه مبارک فجر و سالگرد ورود امام خمینی (ره) به میهن اسلامی برنامه های متنوعی را برگزار می کند.

به گزارش آی نیوز، مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تبریز با تشریح فعالیت ها و برنامه های ورزشی شهرداری تبریز برای سال آینده از برگزاری مسابقه دوچرخه سواری همگانی به مناسبت سالگرد ورود امام خمینی به میهن اسلامی و آغاز ایام دهه فجر خبر داد.
میر معصوم سهرابی با اعلام اینکه همزمان با سالگرد ورود امام (ره) به میهن مسابقه دوچرخه سواری از فرودگاه تبریز تا گلزار شهدا برگزار می شود گفت: علاوه بر این مسابقه، یک دوره همایش کوهپیمایی مخصوص آقایان و بانوان در تفرجگاه عون بن علی برگزار خواهدشد.
وی با اشاره به توجه ویژه سازمان ورزش شهرداری تبریز به نشاط و شادابی  آینده سازان کشور گفت: در راستای ایجاد شور و نشاط در بین دانش آموزان یک دوره مسابقه اتومبیل رانی با اتومبیل های شارژی برقی نیز در بین دانش آموزان زیر ۱۰ سال در ایام دهه مبارک فجر برگزار می شود.

توسعه اماکن ورزشی تبریز بر اساس آمایش منطقه ای جمعیت صورت می گیرد
مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تبریز گفت: شهرداری تبریز در سالیان اخیر سرمایه گذاری گسترده ای در زمینه احداث میادین و سالن های ورزشی انجام داده است که قابل توجه است و بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته برای سال آینده، این توسعه با شتاب بیشتری صورت خواهد گرفت.
میر معصوم سهرابی اظهار داشت: در حال حاضر ۱۷۰ هزار متر مربع فضای ورزشی توسط شهرداری تبریز احداث شده است که سال آینده با تکمیل و افتتاح چند پروژه ورزشی، میزان فضاها و مکان های ورزشی شهرداری تبریز با افزایش ۳۰ هزار متر مربعی به ۲۰۰ هزار متر مربع افزایش پیدا خواهد کرد.
سهرابی با اعلام اینکه سرانه ورزشی تبریز از بابت اماکن ورزشی تحت نظر شهرداری تبریز ۱۵ سانتی متر مربع است گفت: هم افزایی و همراهی اداره کل ورزش و جوانان با شهرداری تبریز در خصوص شناسایی مناطقی که از فقر اماکن و فضاهای ورزشی رنج می برند می تواند به توازن در توسعه اماکن و زمین های ورزشی منجر شود.
وی افزود: بر اساس سیاست های ابلاغی شهردار کلانشهر تبریز از سال آینده توسعه اماکن و فضاهای ورزشی شهرداری تبریز بر اساس آمایش منطقه ای جمعیت صورت خواهد گرفت.
مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تبریز با اشاره به استقبال گسترده شهروندان تبریز از طرح ورزشی پرس در سال جاری گفت: توسعه طرح پرس در سال آینده در یکی دیگر از مناطق تبریز جز برنامه های سازمان ورزش شهرداری تبریز خواهد بود.
وی با اعلام اینکه برگزاری مسابقه پیاده روی و دو میدانی همگانی در محلات از دیگر برنامه های سال آینده شهرداری تبریز خواهد بود، گفت: سال آینده برنامه های ورزش همگانی محله محور خواهد بود و مسابقات دوچرخه سواری و یا پیاده روی در محلات مختلف از جمله اندیشه و ارم اجرا خواهد شد.
مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تبریز با اشاره به حمایت شهرداری تبریز از احیا و توسعه بازی های بومی محلی تبریز گفت: بازی های بومی و محلی تبریز برای ایجاد انگیزه در شهروندان در محلات مختلف تبریز برگزار خواهد شد و که امسال نیز قدم های خوبی در راستای معرفی بازیهای سنتی و بومی محلی برداشته شد.
سهرابی با اعلام اینکه استادیوم ۵ هزار نفری الغدیر در شرف تکمیل بوده و سال آینده افتتاح خواهد شد گفت: این استادیوم یکی از ده استادیوم ۵ هزار نفری تبریز خواهد بود که دارای چمن طبیعی بوده و در یکی از مناطق پرجمعیت تبریز احداث شده و در خدمت شهروندان خواهد بود.
وی همچنین با اعلام اینکه در سال آینده مجموعه بزرگ ورزشی شهرداری تبریز در محدوده شهرداری منطقه ۵ شهر احداث خواهد شد گفت: با تاکید شهردار کلانشهر تبریز مجموعه ورزشی شهرداری تبریز  که مشابه مجموعه ورزشی شهید توانا می باشد با تمامی امکانات و تاسیسات مورد نیاز در منطقه ۵ شهرداری تبریز احداث و به بهره برداری خواهد رسید. این مجموعه با دستور شهردار تبریز ایجاد خواهد شد تا یک تشکیلات ورزشی در شان شهرداری تبریز ایجاد و در خدمت شهروندان تبریز باشد.
توسعه اماکن و زیرساختهای ورزشی یکی از اصلی ترین برنامه های شهرداری تبریز در طول سه سال گذشته بوده است.
در حالی که شهرداری تبریز متولی اصلی ورزش و توسعه زیرساختهای ورزشی شهر نمی باشد اما در راستای حفظ سلامت و ایجاد نشاط و شادابی در بین شهروندان، توسعه اماکن و زیرساختهای ورزشی جز اصلی ترین ساست های ورزشی شهرداری تبریز بوده است.
آمارهای رسمی اداره ورزش و جوانان شهرستان تبریز سرانه اماکن و فضاهای ورزشی شهر تبریز بدون احتساب فضاهای ورزشی شهرداری تبریز را ۲۱ سانتی متر مربع نشان می دهد که این رقم در مقایسه با سرانه سایر کلانشهرهای کشور از فقر شدید تبریز در سرانه ورزشی خبر می دهد.
ایجاد دهها سالن ورزشی چند منظوره در مناطق مختلف تبریز، برنامه ریزی و احداث ده استادیوم ۵ هزار نفری فوتبال و همچنین استقبال از سرمایه گذاری بخش خصوصی در توسعه وایجاد زیرساختهای ورزشی تبریز از برنامه های مهم شهرداری تبریز، این نهاد خدمتگذار می باشد.
شهرداری تبریز در کنار احداث و توسعه اماکن ورزشی، از هئیت ها و تیم های مختلف ورزشی حمایت نموده و همچنین و از ورزشکاران و قهرمانان تبریزی نیز پشتیبانی و حمایت می کند.
در طول سه سال اخیر شهرداری تبریز با بهره برداری از چندین سالن چند منظور ورزشی در مناطق مختلف تبریز تلاش قابل ملاحضه ای در راستای توسعه زیرساختهای ورزشی شهر و کاهش میزان فقر فضای ورزشی این کلانشهر برداشته است.
اما نباید از خاطر برد که متولی اصلی توسعه اماکن ورزشی شهر اداره ورزش و جوانان بوده و ورود شهرداری تبریزبه این مقوله کمک حال سایر مدیران در پازل مدیریتی شهر خواهد بود.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.