کد خبر : 466
تاریخ انتشار : پنجشنبه 4 مهر 1392 - 7:04

عنوان سنگرسازان بی سنگر، تجلی روحیه ایثارگری جوانان ایران اسلامی است

عنوان سنگرسازان بی سنگر، تجلی روحیه ایثارگری جوانان ایران اسلامی است

 نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری گفت: لقب سنگر سازان بی سنگر با روحیه ایثارگری گروهی از جوانان گره خورده که با ایثار و فداکاری روزگار خویش را برای هدفی وقف کردند که عزت ایران اسلامی را تضمین کرد.

آیت الله هاشم هاشم زاده هریسی روز چهارشنبه در همایش سنگرسازان بی سنگر سازمان جهاد کشاورزی استان،اظهار کرد: نیروهای جهادی در موقعیت هایی از جنگ تحمیلی حضور یافتند که هیچ کسی را آمادگی حضور در آن مناطق نبود و نیروهای جهاد سازندگی با انجام اقدامات تخصصی راه سازی و ساختن جاده در سرعت بخشی به ارتباط رزمندگان با خط مقدم نقش بسیار موثری داشتند.
وی افزود: این نیروهای مخلص آنچنان تلاشی از خود نشان دادند که بحق، لقب جاوید سنگرسازان بی سنگر را از امام راحل دریافت و این لقب پرافتخار تا ابد تجلی ایثار و فداکاری جان برکفان جهادی خواهد بود.
وی گفت: جهادگران در دوران دفاع مقدس با سلاح ایمان و عشق به سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع)، خود را سرباز بی چون و چرای امام و کشور و ملت دانستند و با خلوص نیت و پاکی دل هر چه در توان داشتند صادقانه در طبق اخلاص نهادند تا آرمان های والای اسلام و انقلاب حفظ شود.
آیت الله هاشم زاده هریسی اظهارکرد: بعد از جنگ نیز رسالت و وظیفه سنگینی بر عهده جهاد و نیروهای جهادگر محول و سازندگی و خودکفایی ایران در عرصه کشاورزی و خدمات رسانی به مناطق جنگ زده و روستاها مهمترین آنها بود.
وی اضافه کرد: جهادگری، اوج عبادت و سعادت در خدمت به اقشار کم درآمد کشور و هدف آن خودکفایی و استقلال در عرصه کشاورزی و اقتصاد است.
وی با ادای احترام به ارواح طیبه شهدای انقلاب، جنگ تحمیلی و به خصوص شهدای سنگرسازان بی سنگر گفت: شهادت بالاترین مقام انسانی است که روح را به اوج می رساند و به کمال مطلق یعنی خالق هستی رهنمون می کند و بالاتر ازآن مقامی بر انسان متصور نیست.
وی اظهار کرد: هفته دفاع مقدس یادآور اوج فداکاری و ایثار ملتی است که توانستند با ایمانی شگرف، حماسه ای جاوید را در تاریخ بشر به ثبت رسانده و عزت ایران اسلامی را برای جهانیان نمایان کنند.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.