کد خبر : 4679
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 بهمن 1394 - 8:52

تحقق برنامه‌های توسعه‌محور، نیازمند پیوند حوزه‌های تئوری و مهارتی

تحقق برنامه‌های توسعه‌محور، نیازمند پیوند حوزه‌های تئوری و مهارتی

 شهردار تبریز در دیدار با تیم مهارت استان آذربایجان‌شرقی اعزامی به شانزدهمین مسابقات ملی مهارت، مهارت‌ها و توانمندی‌های عملی را نیاز مهم برنامه‌های توسعه‌محور خواند.

 

به گزارش آی نیوز، دکتر صادق نجفی، خاطرنشان کرد: متاسفانه محتوای آموزشی و دانشگاهی کشور ما، آن‌گونه که باید و شاید در خدمت توانمندی‌های مهارتی نیست، این نارسایی موجب شده بازار اشتغال خاصی از این مسیر، متصور نباشد. وی اضافه کرد: خوشبختانه سازمان فنی و حرفه‌ای با تاکیدی که در خصوص مباحث مهارتی دارد،  توانسته این ضعف را در حد وسع و محدوده خود، پوشش دهد. مسابقات مهارت، در واقع، عرصه رقابت همین توانمندی‌ها در ابعاد منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی است.
شهردار تبریز تاکید کرد: حلقه مفقوده علم و صنعت باید به گونه‌ای در یک ساختار متعادل جبران شود که ابعاد تئوری و جنبه‌های مهارتی و کاربردی، به موازات هم رشد کند، به همین منظور، معتقدم ارتباط دانشگاه با فضای واقعی جامعی باید تقویت شده و منجربه رفع نیازهای شهر و شهروندان شود.
دکتر نجفی تصریح کرد: تقویت این ارتباط، نه تنها هزینه‌های پژوهشی را جبران خواهد ساخت، بلکه در یک چشم‌انداز مشخص، منجربه درآمدزایی نیز خواهد شد.
وی با بیان این‌که توفیق‌های بین‌المللی شهر تبریز در موضوعاتی از قبیل پایتختی فرش، نگارگری، گردشگری و مدیریت اطلس شهرهای اسلامی، ناشی از اراده آهنین نسل‌های پیاپی دارد، گفت: آذربایجان سر ایران و تبریز شهر اولین‌ها است، بنابراین اراده جمعی در این شهر، باید تداوم سربلندی‌های این خطه را هدف غایی خود قرار دهد.
شهردار تبریز در پایان برای تیم مهارت آذربایجان‌شرقی اعزامی به مسابقات ملی مهارت آرزوی موفقیت کرد و گفت: امیدواریم جوانان مستعد و توانمند این تیم، با پشت سرگذاشتن رقابت‌های ملی، در عرصه بین‌المللی نیز درخشان ظاهر شوند.
شانزدهمین مسابقات ملی مهارت از ۱۱ تا ۱۴ بهمن ماه با شرکت ۴۵۲ مهارت کشور، در ۲۸ رشته (پنج رشته تیمی و ۲۳ رشته انفرادی) در کرج برگزار می‌شود. برگزیدگان این المپیاد عملی، سال آینده به مسابقات جهانی ابوظبی اعزام خواهند شد.
آذربایجان شرقی با ۱۷ عضو تیمی و انفرادی، در این رقابت‌ها حضور خواهد داشت.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.