کد خبر : 4711
تاریخ انتشار : دوشنبه 12 بهمن 1394 - 8:22

تسهیلات جدید مدیریت شهری در حمایت از فعالان فرهنگی هنری تبریز

تسهیلات جدید مدیریت شهری در حمایت از فعالان فرهنگی هنری تبریز

 رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی تبریز از تصویب تسهیلاتی جدید به منظور حمایت از فعالان فرهنگی هنری این کلانشهر در قالب تعرفه عوارض محلی سال ۹۵ شهرداری خبر داد.

به گزارش آی نیوز، سعید حاجی زاده اظهار کرد: به پیشنهاد کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی کلانشهر تبریز و با اصلاح ماده ۳۶ تعرفه عوارض محلی، مقرر شد از سال آینده برگزارکنندگان «نمایش ها و کنسرت های موسیقی به زبان محلی» از پرداخت عوارض پنج درصد بهای بلیت ها که شهرداری به عنوان عوارض سینما و نمایش اخذ می کند معاف شوند.
 وی گفت: این معافیت در اخذ عوارض بمنظور حمایت و پشتیبانی از گروه های هنری فعال با زبان محلی و تقویت بنیه اقتصادی آنها اتخاذ شده و شامل کنسرت ها و نمایش هایی که به زبانی غیر از زبان محلی برگزار خواهد شد نمی شود.
به گفته وی، میزان عوارض دریافتی از فیلم های سینمایی ایرانی و خارجی همانند سابق به ترتیب ۳ و ۵ درصد بهای بلیط خواهد بود و تغییری نکرد و نیز عوارض شهرداری کنسرت هایی که به زبان غیر محلی اجرا خواهد شد ثابت ماند و سال آینده نیز همچنان پنج درصد بهای بلیط اخذ خواهد شد.

 تسهیلات برای روزنامه ها و کتابفروشان
 رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی کلانشهر تبریز اعلام کرد: همچنین به موجب اصلاح ماده ۳۷ تعرفه عوارض محلی سال ۹۵ شهرداری تبریز، مقرر شد صنف کتابفروشی ها و دفاتر روزنامه و نشریات از سال آینده از پرداخت عوارض مشاغل و کسب و پیشه معاف شوند.
حاجی زاده با بیان اینکه این معافیت مشمول فروشندگان لوزام التحریر نمی شود، اظهار کرد: این مصوبه، گامی هرچند کوچک در حمایت از فعالان فرهنگی و اصحاب مطبوعات و رسانه تبریز است تا علاوه بر کمک به ارتقای سرانه مطالعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی، شاید قدری از دغدغه خاطر این اقشار زحمتکش کاسته شود.
وی افزود: بسته تشویقی جامعی برای حمایت نظام مند و گسترده از کتابفروشان تبریز در کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی کلانشهر تبریز در دست تدوین است که به شهرداری پیشنهاد و به صورت لایحه ای مستقل تقدیم پارلمان محلی خواهد شد تا روند قانونی تصویب و اجرای این بسته تشویقی طی شود.
 تسهیلات برای ورزشکاران رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی کلانشهر تبریز اضافه کرد: علاوه بر این و با اصلاح بند ۱ جدول ماده ۲۴ تعرفه عوارض محلی سال۹۵ شهرداری، مصوب شد عوارض استفاده از اماکن ورزشی کلانشهر تبریز با ۵۰ درصد تخفیف محاسبه و لحاظ شود تا به این وسیله بستر توسعه ورزش در جامعه بیش از پیش فراهم گردد.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.