کد خبر : 479
تاریخ انتشار : پنجشنبه 4 مهر 1392 - 11:02

از قهرمانان استان حمایت می کنیم

از قهرمانان استان حمایت می کنیم

گفتگوی با سرپرست سازمان ورزش شهرداری تبریز
شهرداری تبریز جور همه را در ورزش می کشد/ورزش قهرمانی آذربایجان برپایه شهرداری است/از قهرمانان استان حمایت می کنیم
با توجه به مصوبه ی شورای اسلامی شهر قرار بر این شد که سازمان ورزشی دوباره شروع به فعالیت کند که در این فعالیت ها الویت اول با ورزش همگانی شهروندی وپس از آن ورزش قهرمانی است.
سرویس ورزشی آناج:بعد از تعطیلی سازمان ورزش شهرداری تبریز به دستور شهردار تبریز که به علت حکمی که کمیته انضباطی داده بود،در شورای چهارم شهر تبریز تصمیم بر این شد که سازمان ورزش شهرداری تبریز دوباره ابقا شود،طی حکمی که از سوی حسین اکبری به میرمعصوم سهرابی به عنوان سرپرست موقت داده شده است گفتگوی مفصلی با سرپرست سازمان ورزش شهرداری داشتیم که به شرح زیر است.

آناج/ با توجه به ازسرگیری فعالیت های سازمان ورزشی پس از مدتی تعطیلی، آیا سازمان به روال قبلی به فعالیت های خود ادامه خواهد داد؟

ابتدا از شهردار قبلی، سرپرست شهردار فعلی و اعضای محترم شورا از اینکه به اهمیت ورزش واقف هستند، تشکر می کنم. با توجه به مصوبه ی شورای اسلامی شهر قرار بر این شد که سازمان ورزشی دوباره شروع به فعالیت کند که در این فعالیت ها الویت اول با ورزش همگانی شهروندی وپس از آن ورزش قهرمانی است. با توجه به این که ادارات و نهاد های دیگر ورزش قهرمانی را ان طور که باید پوشش نمی دهند لذا شهرداری جهت ایجاد انگیزه در جوانان برای ورزش قهرمانی، آن را تصویب کردند تا در رشته های موجود مانند سالهای قبل ادامه پیدا کند.

هیچ یک از کارکنان از سازمان ورزشی اخراج نشده اند بلکه زمانی که سازمان ورزش شهرداری تعطیل شد چند نفر از افرادی که در بعد قهرمانی فعالیت می کردند به مناطق دیگر رفته و در زمینه ورزش همگانی مشغول شدند. اکنون ما بر اساس چارت سازمان در صدد بهره گیری از نفرات موجود و هم کارشناسان جدید در عرصه ی ورزش همگانی و قهرمانی هستیم تا انشاءالله بتوانیم با تشکیل کمیته های ورزش همگانی  جهت پیشبرد ورزش شهر و شهرداری احقاق اهداف قدم های مثبتی برداریم. ما باید از تجربه های گذشته عبرت گرفته و به آسیب شناسی بپردازیم تا بتوانیم در آینده نقاط ضعف را برطرف کرده و فعالیت های خود را با قوت بیشتری ادامه دهیم.

[میرمعصوم سهرابی]

در این دوره نظر اعضای شورا و سرپرست شهرداری در مورد مسائل مالی باشگاه چیست؟ آیا مثل گذشته وضعیت مالی مساعد است یا محدودیتی وجود دارد؟

با توجه به روال معمول باید ابتدا در شهرداری بودجه بندی صورت گرفته و بودجه ی سازمان ورزش تخصیص داده شود و سپس بودجه ی هر رشته ی ورزشی مشخص شود. همه کارها باید طبق قانون پیش برود و چنین نیست که ما بر اساس سلیقه و به دلخواه خود مقداری از بودجه را به یک رشته ی خاص تخصیص دهیم. ما باید براساس بودجه ی ابلاغی شهرداری از اواخر دی ماه شروع به بودجه نویسی برای ورزش همگانی، ورزش قهرمانی، نیاز های عمرانی و هزینه های جاری، کرده و آن را به شورا ارئه کنیم که اگر این بودجه در شورا تصویب شود ما در طول فصل از آن استفاده می کنیم. البته ۵۰ درصد بودجه سازمان از طریق شهرداری و ۵۰ درصد دیگر از درآمد خود سازمان تامین می شود. هرچقدر درآمد ما افزایش داشته باشد شهرداری نیز به عنوان تشویق بودجه ما را افزایش خواهد داد لذا من و همه ی همکاران همواره در تلاشیم که درآمد زایی بیشتری داشته باشیم.

[میرمعصوم سهرابی]

وضعیت مالی تیم های ورزش قهرمانی چگونه است؟

این تیم ها با بودجه ی سال ۹۱ فعالیت های خود را شروع کرده اند و متاسفانه تیم هندبال و والیبال ما به دلیل این که نتوانستیم بودجه را به موقع بدهیم، از لیگ برتر سقوط کردند اما بودجه ی فوتبال در لیگ برتر تعیین شده بود اما چون به لیگ دسته دو سقوط کرد بودجه ی آن کاهش پیدا کرد.
میرمعصوم سهرابی
از آخرین وضعیت تیم فوتبال برایمان بگویید:

با توجه به مصوبه ی اعضای محترم شورا تیم فوتبال امسال فعالیت خود را در شهرداری ادامه دهد. با توجه به این مصوبه من مامور شدم که پس از انجام مقدمات واگذاری تیم به آقای پاشازاده، با ایشان صحبت کرده و تیم را به شهرداری برگردانم. امیدوارم بتوانیم تیم را به نحوی پیش ببریم که بتواند نماینده ی خوبی برای شهرمان باشد.

کادر، بازیکنان و دستیار تیم هم مشخص شده اند. آقای ذوالرحیمی، آقای زنده دل(مربی دروازه بان)، آقای پورحسن، آقای علیپورو آقای رضایی(مربی بدن سازی) به عنوان دستیار تیم مشغول فعالیت هستند.

با همه ی بازیکنان نیز قرار داد بسته شده است چرا که ما فقط دو روز فرصت داشتیم که اقدامات لازم و ضروری را انجام دهیم وگرنه دو امتیاز خود را از دست می دادیم.

میرمعصوم سهرابی

با چند نفر بازیکن قرار داد بسته اید؟ نفرات شاخص تیم فوتبال چه کسانی هستند؟

تعداد بازیکنانی که ما با آن ها قرارداد بسته ایم ۲۵ نفر است و الویت ما در انتخاب بازیکنان افراد بومی بوده است و چند نفر را بنا بر نیاز از استان های دیگر جذب کرده ایم.

اکثر بازیکنان جوان هستند و از افراد شاخص نیستند. عمدتا کسانی هستند که در استان خودمان و یا در شهرستان های اطراف مشغول فعالیت هستند.

وضعیت تمرین های تیم فوتبال چگونه است؟

تمرین ها به صورت منظم از ساعت ۵ در مجمع ورزشی شهرداری برگزار می شود.

تاریخ شروع لیگ چه روزی است؟

قرار بود لیگ از سوم مهر ماه شروع شود اما به دلایلی به پانزدهم مهرماه به تعویق افتاد.

آیا امیدوار هستید که امسال تیم شهرداری صعود کند؟

این تیم، تیم جوانی است و ما به موفقیت آن امیدواریم ولی نگرانی ما از دیر بسته شدن تیم است. جوانان آذربایجان همیشه در کنار مسائل تاکتیکی و فنی غیرت و تعصب خود را نیز جهت موفقیت به کار می گیرند تا تیمشان صعود کند.

چه خبر از تیم والیبال؟

ما برای اینکه مثل تیم هندبال امتیاز از دست ندهیم، در هفته ی آخر سریع کادر فنی تیم والیبال را تشکیل دادیم. آقای تاجی مدیر فنی، آقای معدنی(که دستیار آقای ولاسکو بود) سرمربی تیم هستند و در کنار آن سعی کردیم اسکلت بندی سال گذشته را در تیم حفظ کنیم. چند نفر دیگر را نیز در روزهای آخر جذب کردیم. تمرین های تیم والیبال شروع شده است و امیدواریم تیم به نتایج مطلوب رسیده، هم سهمیه خود را حفظ کند و هم از والیبال استان دفاع کند.

در سال گذشته به کرات مربی تیم عوض می شد؛ به نظر شما امسال این مشکل رفع خواهد شد؟

بله. ما باید با عبرت گیری از تجربیات و آسیب شناسی نه تنها این مشکل بلکه همه ی مشکلات را تا حد ممکن حل کنیم و یک کادر فنی منسجم تشکیل دهیم. اول مدیر فنی را انتخاب کردیم و با نظر مدیر فنی سرمربی را انتخاب کردیم. آقای تاجی به عنوان یک پیشکسوت مدیر فنی و آقای معدنی سرمربی تیم، افرادی توانان و دارای اخلاقی نیکوهستند. هرچقدر وحدت و انسجام کادر فنی بیشتر باشد بازیکنان نیز با اتحاد بیشتری عمل خواهند کرد. امیدواریم با زحمات همه ی افراد تیم به نتیجه خوبی برسیم.

پیش بینی ما این است که در والیبال ۸ تیم صعود خواهد کرد. با توجه به اهداف معین شده، ما اگر به پلی آف ۸ تیم برویم، هدف اصلی محقق می شود و انشاءالله می توانیم به سطوح بالاتری نیز دست یابیم.

امسال چند نفر بازیکن خارجی برای تیم والیبال جذب خواهید کرد؟

در سال گذشته دو بازیکن خارجی جذب کرده بودیم اما امسال به دلیل این که از نظر مالی محدودیت هایی داریم فقط یک نفر بازیکن خارجی را در صورت موافقت کادر فنی جذب خواهیم کرد.

موقعیت تیم فوتسال را چگونه ارزیابی می کنید؟

متاسفانه به خاطر ضیق وقت در تیم بندی ما نتوانستیم با فراغ بال تیم را تشکیل دهیم. در سه روز آخر با حمایت شورا و شهرداری تیم را بستیم و بنده نیز سرمربی تیم فوتسال بودم. خواست ما این بود که تیم فوتسالمان امسال جزء ۴تیم باشد اما باز ناامید نیستیم و به بازیکنان و کادر توانمند خود امیدواریم. تیم ما جوان ترین تیم لیگ است و امیدوارم که نتیجه ی بهتری نسبت به سال گذشته بگیریم. فوتسال شهرداری، فوتسال دبیری و فوتسال هلال احمر هر سه جزء مدعیان هستند و این نشانگر رشد این ورزش در استان است و آذربایجان جزء قطب های فوتسال است و جا دارد که در این خصوص از باشگاه های دبیری و هلال احمر تشکر کنم.

[شهرداری تبریز]

ما همیشه روی رشته هایی سرمایه گذاری کرده ایم که پتانسیل آن در استان وجود داشته باشد. باتوجه به این که کبدی استان نفراتی در تیم ملی داردف ما این تیم را نیز تحت پوشش قرار داده ایم و هزینه ی ان را در بودجه سال ۹۱ لحاظ کرده ایم. این تیم در دو مرحله صعود کرده است و امیدواریم قهرمانی را ازآن خود کند. ما سعی داشتیم تیم ساحلی را نیز تشکیل دهیم اما به دلیل کمبود وقت این امر میسر نشد و سعی بر این داریم که سال بعد در ساحلی هم شرکت کنیم. هندبال را نیز از دسته یک شروع خواهیم کرد و امیدواریم که هندبال دوباره به لیگ برتر برگردد. بسکتبال شهرداری نیز ادامه فعالیت خواهد داد و اکنون در دسته ی دو قرار دارد. به ورزش همگانی بیشتر اهمیت داده و بیشتر به آن خواهیم پرداخت. اصلی ترین ماموریت و دغدغه من این است که ورزش همگانی را گسترش داده و بشتر به آن بپردازم که در این زمینه فرهنگ سازی از اهمیت زیادی برخوردار است. من از شورای محترم و شهرداری تشکر می کنم که ۷۰ هزار متر مربع سرانه ی ورزش همگانی را افزایش داده اند. سعس ما این است که به استاندارد های جهانی برسیم چرا که سلامتی شهروندان اصلی ترین هدف ما و اعضای محترم شورا و شهرداری است.

در زمینه ورزش قهرمانی بانوان چه اقداماتی صورت گرفته است؟

ما در این زمینه بسکتبال را داریم که در دسته یک قهرمان شده و به مرحله دوم رسیده است و در مورد رشته های دیگر نیز باید بگویم که رشته هایی را که استان ما پتانسیل آن را داشته باشد پوشش خواهیم داد. البته قبلا ما تیم والیبال، هندبال و بسکتبال را داشتیم و اکنون تیم بسکتبال فعال است و بقیه را نیز در صورت امکان حمایت خواهیم کرد. مجموعه های ورزشی مختص بانوان ایجاد شده است و ما سعی بر این داریم که در

شهرداری تبریزرشته های مختلف بانوان تیم داری کنیم.

آیا برنامه و تصمیمی در خصوص ورزش دوچرخه سواری که پتانسیل آن در استان زیاد است، دارید؟

همان طور که گفتم بودجه بندی ما باید قانون من باشد و ما نمی توانیم با تصمیم آنی اقدام به تشکیل تیم در رشته ای خاص بکنیم. ما باید مراحل قانونی را طی کنیم و اگر به تصویب رسید اقدامات لازم را انجام دهیم. در بعد همگانی نیز ما رمپای دوچرخه سواری را در مناطق ایجاد کرده ایم و در بعد استعداد یابی همیشه پیشقدم بوده ایم و همایش های مختلف دوچرخه سواری را ایجاد خواهیم کرد تا در افراد انگیزه لازم ایجاد شود. سعی داریم فعالیت های خود را گسترش دهیم تا اگر هم قادر به تیم داری نبودیم با ایجاد زیرساخت های لازم به تیم پتروشیمی کمک کنیم. خوشبختانه باشگاه پتروشیمی دوچرخه سواری را دارد و ما بیشتر سعی می کنیم رشته هایی را تحت پوشش قرار دهیم که ارگان های دیگر آن را تحت پوشش قرار نداده اند. البته جا دارد از پتروشیمی هم در این مورد تشکر کنم که تیم دوچرخه سواری پتروشیمی برای استان ما افتخار آفرین است. اصلی ترین هدف ما در کنار ورزش همگانی، فعال کردن آکادمی رشته هایی چون والیبال و بسکتبال است. اگر ما بخواهیم موفقیت های ما مقطعی نباشد باید پایه را تقویت کنیم لذا می خواهیم مدارس بسکتبال، والیبال و فوتبال را ایجاد کنیم تا با کمک مربیان توانمند در آینده استان ما غنی از استعداد در این زمینه باشد.

طبق حکم شما تا چه زمانی سرپرست سازمان ورزش خواهید بود؟

حداکثر حکم سرپرستی سه ماه است. اگر بخواهند همچنان بار این مسئولیت بر دوش من بماند ماموریت خود را ادامه و بر اساس اهداف تعیین شده و برنامه های موجود عمل خواهم داد ولی اگر سرپرست عوض شد هرکسی که این مسئولیت را عهده دار شود من به او در جهت احقاق اهداف و موفقیت برنامه ها کمک خواهم کرد.

همچنین شهرداری همیشه در صدد جذب نخبگان ورزشی بوده و آقای عظیم قیچی ساز و پرویز هادی و آقای نجفی را جذب کرده است که ایشان الان کارمند شهرداری بوده و در سازمان ورزش مشغول به کار هستند و در کنار آن به  رشته های قهرمانی خود نیز ادامه می دهند. دید ما این است که باید از لحاظ شغلی و درآمد از نخبگان ورزشی حمایت کنیم تا بدون دغدغه ی مالی و شغلی به ورزش قهرمانی خود بپردازند.

عظیم قیچی ساز

در مورد مجموعه های ورزشی شهرداری نیز باید بگویم مجموعه های احداث شده بر اساس آمایش جمعیت و سرانه ورزشی مناطق است و ما سعی داریم زیر ساخت ها و مجموعه های لازم را در مناطقی که جمعیت زیاد دارند و از امکانات ورزشی محروم هستند ایجاد کنیم و اماکن را به صورت عادلانه توسعه دهیم. گفتنی است که کلیه اماکن ورزشی از ساعت ۷ صبح تا ۸ شب فعال هستند و سالن های سرپوشیده در اختیار بانوان قرار دارد تا به صورت رایگان به فعالیت های ورزشی بپردازند.

در مورد ورزش محلات نیز گفتنی است که چمن های ورزشی ایجاد شده در ایران و حتی در منطقه بی سابقه است. تمرکز توجه در محلات به این دلیل است که ورزش محلات زمینه ساز ورزش باشگاهی است و ما می خواهیم خون تازه ای به ورزش محلات تزریق کنیم. ما باید برای ایجاد انگیزه بیشتر در جوانان و نوجوانان و حتی کودکان زمین های خاکی را چمن کاری کنیم.

تا به امروز پنج زمین چمن ایجاد شده است که سه زمین در اختیار محلات و دو زمین دیگر در اختیار باشگاه ها قرار دارد. امیدوارم این تعداد به ۱۰ زمین برسد و در کنار ان دو استادیوم پنج هزار نفری(یکی در منطقه مرزداران و دیگری در کشتارگاه قدیم) را که ساخت آن را شروع کرده ایم افتتاح کنیم. برای رشته های دیگر نیز ۱۵ سالن چند منظوره ایجاد شده است. سعی بر این داریم با ایجاد مدارس و بهره گیری از امکانات مذکور بتوانیم استعداد یابی کرده و زمینه ساز شکوفایی و اعتلای این استعداد ها باشیم. البته باید توجه داشته باشیم که این هدف در کوتاه مدت میسر نیست و تلاش مستمر و طولانی را می طلبد. در بودجه امسال برای هر هیئت ورزشی ۲۰ ملیون جهت سرمایه گذاری در بعد ورزش همگانی و پایه ای تخصیص داده شده است. امیدواریم به نتایج مطلوب برسیم و در آینده شاهد اعتلای ورزش استان و شهر خود باشیم.

ما معتقدیم که اگر بخواهیم ورزش همگانی پیشرفت کند باید ورزش قهرمانی هم در کنار آن پیشرفت کند و اگر بخواهیم ورزش قهرمانی حالت مداوم و مستمری داشته باشد باید به ورزش همگانی به عنوان پایه و زیر ساخت ورزش قهرمانی، به صورت مستمر پرداخته شود. تعطیلی چند ماه سازمان ورزشی و مشکلات ناشی از آن نشان داد که شهرداری در زمینه ورزش چه بار سنگینی بر دوش خود دارد.

ما به کمک کارشناسان و دوستان نیاز داریم و از نقد و انتقاد ناراحت نمی شویم و معتقدیم نقد کارشناسانه و آسیب شناسی منجر به بهبود اوضاع خواهد شد.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.