کد خبر : 4793
تاریخ انتشار : یکشنبه 25 بهمن 1394 - 4:06

دقت و ظرافت اجرای پروژه تونل خط یک مترو، کم‌نظیر است

دقت و ظرافت اجرای پروژه تونل خط یک مترو، کم‌نظیر است

 مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز، گفت: علی‌رغم حجم سنگیم عمرانی در حفاری تونل‌ خط یک، دقت و ظرافت اجرای این پروژه در نوع خود کم‌نظیر است.

به گزارش آی نیوز، صادق پشمینه‌آذر در مراسم پایان حفاری تونل‌ عمیق خط یک قطار شهری تبریز با بیان این مطلب اظهار داشت: تونل عمیق حط یک حدود ۱۶ کیلومتر است که به قیمت امروز حدود ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه در بر داشته است.
وی اضافه کرد: بیشتر شهروندان تنها چند شفت و محوطه کارگاهی این پروژه را مشاهده می‌کردند این در صورتی است که بخش عظیم پروژه در زیر زمین اجرا شده است.
پشمینه‌آذر، پیش‌بینی ۱۵ قلم تجهیزات، ارتباطی و تهویه را از  دیگر بخش‌های این مسیر ۱۶ کیلومتری خواند و گفت: با این حال، مهم‌ترین قسمت پروژه در خط یک، حفاری تونل به طول ۱۶ کیلومتر بوده که امروز شاهد اتمام آن هستیم.
مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز، متذکر شد: دقت پروژه در نوع خود کم‌نظیر بوده و انحراف آن حتی به سانتی‌متر هم نمی‌رسد که این امر از توانمندی‌‌های فنی و عمرانی شهرداری تبریز حکایت دارد.
وی خاطرنشان کرد: خط دوم قطار شهری تبریز نیز در حال اجرای است و در آینده ای نزدیک، شاهد مراسم مشابهی در خط دو خواهیم بود.
مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز، با اشاره به سه مرکز ورودی و خروجی مسافران در شهر، شامل ترمینال، راه‌آهن و فرودگاه گفت: با مطالعات و تمهیدات صورت‌گرفته، شاهد اتصال این سه مرکز به خطوط قطار شهری خواهیم بود، البته این موضوع، کار زیاد می خواهد ولی با این حال، ملزومات آن در حال نهایی‌شدن است.
پشمینه‌آذر، همچنین از پیش‌بینی مطالعاتی اتصال قطار شهری «تبریز – سهند» به مسیر خط یک مترو خبر داد.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.