کد خبر : 4805
تاریخ انتشار : چهارشنبه 28 بهمن 1394 - 5:53

تخصیص ردیف اعتباری ویژه قرآن آموزی در بودجه ۹۵ شهرداری تبریز

تخصیص ردیف اعتباری ویژه قرآن آموزی در بودجه ۹۵ شهرداری تبریز

 رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی کلانشهر تبریز از پیش بینی اعتبار ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی برای امر قرآن آموزی در قالب بودجه سال آینده شهرداری تبریز خبر داد.

به گزارش آی نیوز، «سعید حاجی زاده» در حاشیه مراسم ثبت رکورد تربیت یکهزارمین قرآن آموز بی سواد و کم سواد جامعه القرآن تبریز به خبرنگاران گفت: مطابق تاکید مقام معظم رهبری باید کار تربیت ۱۰ میلیون نفر از جمعیت ۸۰ میلیونی کشورمان به عنوان قرآن آموز، مورد توجه دستگاه های مختلف قرار گیرد و در همین راستا با پیشنهاد کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی کلانشهر تبریز، ردیف اعتباری مستقلی برای تحقق سریع این سفارش معظم له در بودجه سال آینده شهرداری پیش بینی شد.
وی گفت: با یک حساب سرانگشتی سهم تبریز از هدفگذاری ۱۲ درصدی جمعیت ایران که باید مورد تربیت امر قرآن آموزی قرار گیرند، حدود ۲۰۰ هزار نفر می شود که این مهم تنها با تدوین برنامه ای جامع و نیز تعامل دستگاه های متولی آموزش قرآن و نهادهای فرهنگی مسئول قابل تحقق است.
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی کلانشهر تبریز افزود: مدیریت شهری تبریز سفارش ولی امر مسلمین جهان را یک فرمان قلمداد کرده و با پیش بینی تخصیص ردیف اعتباری مستقل در بودجه سال آینده ذیل عنوان «نهضت قرآن آموزی و نماز» گام عملی خود را در این مسیر برداشته است و این انتظار را دارد که دیگر دستگاه های فرهنگی نیز در رابطه با این مهم به جد احساس مسئولیت کنند.
وی گفت: پیش بینی ردیف اعتباری مستقل برای امر قرآن آموزی در بودجه سالانه شهرداری تبریز که غیر از اعتبارات فرهنگی رایج و سالانه شهرداری های مناطق مختلف و معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری می باشد، اقدام بی سابقه ای است که نشان از عزم مدیریت شهری تبریز در نهادینه کردن سنت حسنه حفظ کلام وحی و ترویج معارف قرآنی در جامعه دارد.
حاجی زاده گفت: تاکید ما در شورای اسلامی و شهرداری تبریز این است که قرآن آموزی از سنین خردسالی شروع شود زیرا یادگیری در این سنین بسیار آسان و البته ماندگارتر است.
وی همچنین به فرازی از پیام قرائت شده مقام معظم رهبری در اجلاس اخیر نماز در قزوین که فریضه نماز را بهترین راهکار پیشگیری از آسیب های اجتماعی اعلام کرده بودند، اشاره و تصریح کرد: دبیرخانه کمیته پیشگیری از آسیب های اجتماعی در مجموعه شهرداری تبریز مستقر است و مسئولان مدیریت شهری این کلانشهر عزم خود را جزم کرده اند با برنامه ریزی و اجرای طرح های عملیاتی، این پیام پراهمیت را عینیت بخشند.
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی کلانشهر تبریز ضرورت تدبر در کلام وحی و فراگیری مفاهیم قرآنی را نیز یادآور شد و گفت: فراگیری قرآن در کنار حفظ و درک مفهومی آیات الهی، مصداق بارز حرکت در مسیر کاهش و حذف آسیب های اجتماعی است.
وی اضافه کرد: طراحی بسته های حاوی آیات قرآن به همراه درج مفهوم آنها که حاوی مصادیقی همچون فضائل و فرائض نیکو و سنت های حسنه است می تواند به حفظ توام با درک مفهوم آیات قرآن کریم منجر شود.
حاجی زاده افزود: شهرداری تبریز این آمادگی را دارد که قابلیت های نرم افزاری و سخت افزاری خود را در اختیار متقاضیان قرآن آموز و یا تشکل های مردم نهاد فعال دراین حوزه قرار دهد که از فقدان برنامه منظم آموزشی، کمبود فضای فیزیکی و یا نبود امکانات رنج می برند تا به این وسیله گام عملی دیگری در جهت ترویج و نشر ارزش های دینی و معارف قرآنی برداشته شده باشد.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.