کد خبر : 4857
تاریخ انتشار : چهارشنبه 5 اسفند 1394 - 5:57

ضرورت هماهنگی شبکه‌های انتقال و توزیع برق، با الزامات ظاهری و ایمنی شهر

ضرورت هماهنگی شبکه‌های انتقال و توزیع برق، با الزامات ظاهری و ایمنی شهر

شهردار تبریز بر لزوم همراهی دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان در ارتقای زیبایی و جلوه ظاهری شهر تاکید کرد.

 

به گزارش آی نیوز، دکتر صادق نجفی در چهارمین کنگره بین‌المللی اتوماسیون صنعت برق در دانشکده فنی دانشگاه تبریز خاطرنشان کرد: شهرداری تبریز در دوسال گذشته، با هماهنگی و همدلی مدیریت استان، اجرای برنامه های متعدد توسعه و عمران شهر را  در کمترین زمان ممکن مورد توجه قرار داده است، این امر در کنار قابلیت‌های عمرانی و فنی شهرداری تبریز، مرهون همکاری دستگاه‌های اجرایی در انتقال سریع تاسیسات و شبکه‌های برق، آب و گاز است.
وی هماهنگی مدیریت شهری و استانی را از مزیت‌های مهم آذربایجان‌شرقی و تبریز خواند و  افزود: بر همین اساس، از دستگاه‌های خدمت‌رسان انتظار داریم رویکردهای اجرایی خود را به خصوص در مورد شبکه‌های انتقال و توزیع برق دورن‌شهری، با الزامات ظاهری و ایمنی شهر هماهنگ کنند.
دکتر نجفی تصریح کرد: علاوه بر آشفتگی فضای ظاهری شهر، پیامدهای ناگوار شبکه‌های فشار قوی برق بر سلامت انسان، یک امر بدیهی است؛ بر همین اساس، انتظار داریم دستگاه‌های متولی در خصوص توسعه شبکه‌های زیرزمینی اقدام اساسی داشته باشند.
شهردار تبریز متذکر شد: شهرداری با همراهی همین دوستان موفق شده پروژه‌های ارزشمندی را در جای جای شهر به ثمر برساند، با این حال، استقرار  تاسیسات سنگین برق رسانی، معضلی است که ایمنی، سلامتی و زیبایی را در برخی نقاط شهر، با چالش مواجه کرده است.
دکتر نجفی با بیان این که بخش مهمی از امنیت و زیبایی هر شهر، مربوط به جلوه‌های شبانه است، گفت: شهرداری در دو سال گذشته، برنامه‌های ویژه نورپردازی را در شهر نهادینه کرده است، این رویکرد، نیازمند همراهی سیستم‌های روشنایی شهر است؛ این سیستم‌ها باید با عبور از کلیشه‌های رایج، در یک روند زیبا و چشم‌نواز اجرا شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به محور اصلی کنگره بین‌المللی اتوماسیون صنعت برق گفت: ارتقای بهره‌وری و مدیریت هزینه‌ها، نیازمند اجرای برنامه‌های هوشمند و اتوماسیون است؛ بر این اساس، آماده‌ایم که با مراکز دانشگاهی و صنعتی حوزه برق، همکاری‌های مشترکی را پایه گذاری کنیم.
شهردار تبریز اظهار داشت: شهرداری در دو سال گذشته، از بابت ارایه خدمات به مجموعه‌های اجرایی، هزینه‌ای دریافت نکرده‌است و همکاری‌های خود را بدون چشم‌داشت، پیگیری کرده است؛ این امر در واقع، از فضای ارزشمند همکاری و تعامل در اداره شهر حکایت دارد.
وی با اشاره به دستاوردهای بین‌المللی شهر تبریز گفت: درخشش تبریز در کسب عناوین پایتختی بافت فرش، نگارگری اسلامی، مدیریت اطلس شهرهای اسلامی و پایتخت گردشگری جهان اسلام در سال ۲۰۱۸، ایجاب می‌کند که در کنار یکدیگر، رویکردیهای خدمتگزاری را با مد نظر قرار دادن، حوزه‌های شهروندی مورد توجه قرار دهیم.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.