کد خبر : 4862
تاریخ انتشار : چهارشنبه 5 اسفند 1394 - 10:10

زهرا ساعی؛ پدیده انتخاباتی تبریز! سلام تبریزیان به بانوی اعتدالی؟

زهرا ساعی؛ پدیده انتخاباتی تبریز! سلام تبریزیان به بانوی اعتدالی؟

شاید قبل از اعلام رسمی اسامی کاندیداهای مجلس شورای اسلامی کمتر کسی زهرا ساعی اطلاعی داشت و یا می دانست که وی عروس آیت الله مرعشی می باشد.

 

اما برآیند فضای انتخاباتی نشان از استقبال گسترده و غیر قابل انتظار تبریزیان از این کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی دارد. نامی که در کنار افرادی مانند پزشکیان، الموسوی چند کاندیدای مطرح تبریز شانس بالای پیروزی در انتخابات مجلس و کسب وکالت تبریزیان را دارد.

جالب است بدانیم در کنار استقبال گسترده دانشجویان و بانوان از اهداف، برنامه ها و دیدگاههای زهرا ساعی  بازاریان تبریز نیز برای این کاندیدای مجلس سنگ تمام گذاشته اند.

راستی زهرا ساعی کیست؟

یک تبریزی اهل غیاث مارالان و فرزند جانباز شهید

زهرا ساعی در شهریور سال ۵۹ در محله مارالان تبریز در یک خانواده مذهبی و انقلابی به دنیا آمد. پدرش جانباز شهید احد ساعی پاسدار لشگر۳۱ عاشورا آذربایجان بوده است که در طول سالهای نبرد حق علیه باطل در جبهه های جنوب و غرب کشور حضور داشت و در راه دفاع از این مرزوبوم جانباز و در اواخر آبان ماه سال ۹۳ به درجه رفیع شهادت نائل شد.

 

ساعی دوران دبستان رادر مدرسه پیروزی محله مار الان گذرانده اشت ،وی در سال ۷۷ در رشته شیمی و سپس زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه تحصیل نمود. در سالهای بعد در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری در رشته جغرافیایی سیاسی(ژئوپلیتیک) ادامه تحصیل داد.

 

زهرا ساعی از همان ابتدای ورود به دانشگاه در تشکلهای دانشجویی فعالیت داشته و در چندین نشریه دانشجویی دبیر سرویس و سر دبیر بوده و  در سالهای اخیر تدریس در دانشگاه و همکاری با مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام از دیگر فعالیت های وی می باشد.

 

ساعی در حال حاضر دانشجوی دکتری جغرافیای سیاسی دانشگاه خوارزمی میباشد . همچنین در سوابق مدیریتی وی پژوهشگر مرکز مطالعات زنان دانشگاه تهران ، پژوهشگر معاونت پژوهش های سیاست خارجی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام ، همکاری با معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران و همکاری با سازمان ملی جوانان دیده میشود .

 

زهرا ساعی در اواخرسال۹۲ از سوی استاندار تهران به عنوان مشاور استاندار ومدیر کل زنان و خانواده استانداری تهران منصوب شد.

 

دلیل اقبال تبریزیان به ساعی چیست؟

دولت یازدهم وارث زنجیره ای طولانی از شرایط نامطلوب

ساعی در یک گفتگو به بیان دیدگاههای خود پرداخته است. ولی خود را اعتدالگرای حامی دولت روحانی می داند که به برنامه های فرهنگی سیاسی و اجتماعی – اقتصادی دولت باور عمیقی دارد.

وی  اعتقاد دارد دولت یازدهم وارث زنجیره ای طولانی از شرایط نامطلوب، از جمله در حوزه اقتصادی بوده است

وی می گوید علی رغم آنکه در دوره دولت سابق درآمدهای بسیار بالایی از فروش نفت حاصل شداما ، نگاه ضد توسعه ای این دولت اجازه نداد از این درآمدها در مسیر توسعه و رشد اقتصادی کشور بهره برداری شود.

 

ساعی می گوید: دولت سابق در بعضی حوزه ها از جمله اقتصاد و سیاست خارجی به مرحله بن رسیده بود اعمال تحریم های ظالمانه ضربه مهلکی به کشور وارد آورد و گزارش هایی را که مسئوولین دولتی و از جمله سخنگوی دولت ارائه می دهند، نه شعار، بلکه واقعیتی است که همه ما با آن سر و کار داریم.

 

کاندیدای مورد حمایت رهبران اصلاحات، می گوید: اقتصاد موتور محرکه کشور است و از همین رو دولت با تمام توان وارد این حوزه شده است و سعی در برداشتن موانع از مسیر توسعه اقتصادی دارد.

 

ساعی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وعده های رئیس جمهور در خصوص دریاچه ارومیه تاکید دارد: تمام وعده هایی که آقای دکتر روحانی داده اند، از روی مطالعه و نیازسنجی مطرح شده اند، به همین دلیل احیای دریاچه ارومیه نیز نه یک شعار تبلیغاتی بلکه باور عمیق دولت و شخص رئیس جمهور است.

 

وی ادامه داد: خوشبختانه دولت متوجه است که مرگ دریاچه ارومیه یک بحران ملی را رقم می زند و تبعات منفی آن کل کشور را تحت تاثیر قرار می دهد.

 

این کاندیدای مجلس دهم از حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو همچنین با اشاره به موضوع تاسیس فرهنگستان زبان ترکی، به عنوان دیگر وعده رئیس جمهور برای مردم آذربایجان ، گفت: به عنوان کسی که از نزدیک شاهد تلاش های دولت هستم، اطمینان می دهم که موضوع تاسیس فرهنگستان زبان و ادبیات ترکی، قطعا تحقق پیدا خواهد کرد.

 

عضو ائتلاف « لیست امید» در استان آذربایجان شرقی ، ابراز داشت: اگر تحقق این وعده ها تا به امروز دچار تاخیر شده است، همانطور که عرض کردم، به آن دلیل است که دولت از ابتدای فعالیت خود با یک سری شرایط دشوار و طاقت فرسا مواجه شد و در واقع ملاحظه کردیم که شرایط بسیار وخیم تر از تصورات قبلی بود.

 

ساعی با بیان اینکه دولت ناچار بود بیشترین تمرکز خود را بر روی مسائل اقتصادی قرار دهد یادآور شد: وضع معاش اکثریت جامعه در شرایط اورژانسی قرار داشت و به همین دلیل دولت خود را متعهد و ملزم به کاستن از این دشواری ها می دانست.

 

کاندیدای عضو ائتلاف فراگیر اصلاح طلبان برای انتخابات مجلس دهم همچنین همراهی مجلس را لازمه عمل دولت به تعهدات خود معرفی کرد و افزود: اگر مجلس، دولت را در عمل به برنامه هایش کمک نکند، بهبود وضع کشور چیزی جز رویا پردازی نخواهد بود.

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.