کد خبر : 4913
تاریخ انتشار : چهارشنبه 12 اسفند 1394 - 6:13

تدارک گسترده شهرداری تبریز، در استقبال از نوروز ۹۵

تدارک گسترده شهرداری تبریز، در استقبال از نوروز ۹۵

اسفند که از راه می رسد نرمی و دلنشینی هوا و وزش باد موافق نوید رخت بر بستن زمستان و رسیدن بهار را می‌دهد.

به گزارش آی نیوز، مدیریت شهری نیز برای استقبال از نوروز و میزبانی مهمانان نوروزی با رسیدن نوید بهار شهر را آماده می کند و حرکت و شتابی در سازمان ها و مناطق شهری ایجاد می شود.

پاکبانان تبریزی کارت مهارت دریافت کردند

پاکبانان تبریزی کارت مهارت دریافت کردند

شهر پاکیزه اولین گام آمادگی شهر برای نوروز

سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز ضمن اینکه یکی از مهم ترین مسئولیت های مدیریت شهری را بر عهده دارد در ایام نوروز فعالیت این سازمان بیش از پیش مورد توجه قرار می گیرد.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز می گوید: با توجه به افزایش ۳۰ درصدی زباله در آستانه نوروز و ایام تعطیلات و شب عید فعالیت این سازمان افزایش پیدا می کند.
علیرضا اصغری با اشاره به اینکه شهروندان می توانند با رعایت نکاتی مدیریت شهری را یاری کنند ، خاطر نشان می کند: با توجه به اینکه قسمت اعظم زباله ها در آستانه نوروز زباله های خشک هستند از شهروندان می توانند با جداسازی زباله های خشک و تر از یکدیگر سازمان پسماند را یاری کنند.
اصغری با اشاره به برنامه های ویژه سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز برای نوروز سال آینده ، یادآور می شود: در ایام نوروز سازمان مدیریت پسماند در سطح شهر ایستگاههایی  را دایر کرده و بسته های فرهنگی و آموزشی و همچنین کیسه های زباله در این ایستگاهها توزیع خواهند شد.
وی ادامه می دهد: همچون سال  گذشته در روز سیزدهم فروردین سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز با همکاری سازمان های مردم نهاد سبزه های سیزده را جمع آوری کرده و این سبزه ها به دان مرغ تبدیل خواهد شد.
وی همچنین می گوید: سازمان مدیریت پسماند و پاکبانان دلسوز شهر با آمادگی کامل به استقبال نوروز می روند و ایستگاههایی را در مبادی ورودی شهر مستقر می شوند
و بسته های فرهنگی و آموزشی را به مسافران ارائه می شود.

سازمان توسعه گردشگری شهرداری تبریز، همراه و راهنمای مهمانان نوروزی

سرپرست سازمان توسعه گردشگری شهرداری تبریز از آمادگی کامل ای ن سازمان برای میزبانی از مهمانان نوروزی خبر داده و  می گوید: سازمان توسعه گردشگری شهرداری تبریز امسال نیز همچون سال های گذشته آماده ارائه خدمات گردشگری به مهمانان نوروزی است.
رضا خلیلی اضافه می کند: خدماتی از قبیل گشت و استقرار تاکسی های از من بپرس در سطح شهر ، جانمایی باجه های اطلاع رسانی گردشگری ، اتوبوس های تبریزگردی  از جمله برنامه هایی است که این سازمان در فصل گردشگری اجرا می کند.
وی ادامه می شود: علاوه بر ارائه خدمات گردشگری برای مهمانان نوروزی برنامه های فرهنگی متفاوتی برای فصل نوروز نیز در نظر گرفته شده است.
سرپرست سازمان توسعه گردشگری شهرداری تبریز با اشاره به ویژه برنامه های این سازمان در نوروز سال ۹۴ یادآور می شود: در سال گذشته با همکاری شهرداری منطقه تاریخی و فرهنگی تبریز برنامه نمایش مجسمه ، نمایشگاه های صنایع دستی در پیاده راه مقصودیه ، عمارت شهرداری و خانه موزه علی مسیو برگزار شد و همچنین در محوطه عمارت شهرداری تبریز عرضه غذای سنتی تبریز نیز  صورت گرفت که امسال نیز همچون سال گذشته با همکاری شهردرای های مناطق و سازمان ها  ویژه برنامه های فرهنگی در اماکن تاریخی و پارک های تبریز برگزار خواهد شد.

سازمان زیباسازی فعال در ارتقای جلوه های ظاهری شهر
مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تبریز با اشاره به فعالیت های این سازمان در آستانه نوروز می گوید: سازمان زیبا سازی شهرداری تبریز به عنوان متولی ایجاد جاذبه های بصری و عناصر زیبایی در سطح شهر، برای افزایش زیبایی های مناطق مختلف شهر در آستانه نوروز هم، اقدامات ویژه ای را انجام داده است.
علی فرخی ادامه می دهد: از جمله این اقدامات، نصب آویزهای نوری برای افزایش جلوه های شبانه‌شهر در چندخیابان، برگزاری جشنواره تخم‌مرغ‌های نوروزی و گستردن سفره‌های هفت سین در میادین شهر است.
وی با اشاره به ویژه برنامه شب سال نو یادآور می شود:  سازمان زیباسازی شهرداری تبریز، در ساعات منتهی به تحویل سال، در ۴ نقطه از شهر، مراسم نورافشانی برگزار شود.

.لاله های ائل گلی
 لاله های ائل گلی
شهر گلباران می شود

مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری تبریز می گوید: ۲ میلیون بوته گل لاله به متراژ ۲۰ هزار متر مربع در نقاط مختلف تبریز کاشته شده است که تعداد آن نسبت به سال گذشته ۱۵۰۰ بوته افزایش یافته است.
محمدحسین حسن زاده از  کاشت زعفران زینتی، نرگس و موسکاری یا کلاغک برای اولین بار در تبریز در داده و اضافه می کند: این نوع گل های زینتی برای اولین بار در سطح تبریز کاشته می شود و این تنوع می تواند جذابیت ویژه ای به شهر ببخشد.
وی ادامه می دهد: همچنین درخت چنار و تبریزی که درخت بومی منطقه است برای کاشت استفاده می شود و درخت نارون و قره آغاج در شرق تبریز برای استقبال از بهاتر کاشته شده است.
مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهردار ی تبریز ، سم پاشی های زمستانی، هرس مبارزه با آفات و هرس و فرم دهی و جوانسازی از دیگر اقدامات این سازمان برای استقبال از بهار یاد کرد.

میوه شب عید را راحت تهیه کنید
مدیرعامل سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری تبریز از اختصاص جایگاه های ویژه برای ارائه میوه شب عید خبر داده و می گوید: سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری تبریز ، در آستانه نوروز و با هدف خدمت رسانی به شهروندان تبریزی در مناطق مختلف شهر تبریز، جایگاه هایی برای ارائه میوه ترتیب دیده است.
مهدی مهرداد ادامه می دهد: سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری، با بهره گیری از همه عوامل مرتبط و همکاری سازمانها و ارگانهای ذیربط و با استفاده از تجربه سنوات گذشته و بویژه استقبال شهروندان از جایگاه ها و چادرهای عرضه میوه نوروزی امسال نیز در مناطق مختلف شهر چادر ها و جایگاه های عرضه میوه نوروزی را برپا کرده  است.
مهرداد یادآور می شود: در طول فعالیت غرفه های نوروزی نظارت لازم به صورت روزانه جهت جلوگیری از تخلفات احتمالی از سوی سازمان انجام می شود .  
وی یادآور می شود: ۲۴ جایگاه ویژه ارائه میوه نوروزی در نقاط  مختلف شهر تعبیه شده است تا شهروندان بتوانند از آن بهره مند شوند.

نصب تابلوهای جدید گردشگری
معاون حمل و نقل شهرداری تبریز می گوید: معاونت حمل و نقل شهرداری تبریز به تبع دستورالعمل کلی شهردار تبریز مبنی بر  اجرای اقدامات ویژه برای استقبال از نوروز و میهمانان نوروزی، تدابیر ترافیکی ویژه ای را در سطح شهر اعمال می کند.
یعقوب وحید کیا ادامه می دهد:  همچنین اجرای پروژه هایی از قبیل ساماندهی و نوسازی تابلوهای راهنمای ترافیک، تجدید خط کشی های معابر برای وسایل نقلیه و عابرپیاده و رنگ آمیزی جداول و نصب تابلوهای جدید گردشگری، نیز در دستور کار معاونت حمل و نقل شهرداری تبریز قرار دارد.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.