کد خبر : 4944
تاریخ انتشار : دوشنبه 17 اسفند 1394 - 5:55

توسعه حمل‌و‌نقل ترکیبی گره‌گشای معضل آلودگی هوا

توسعه حمل‌و‌نقل ترکیبی گره‌گشای معضل آلودگی هوا

 شهردار تبریز گفت: با توسعه ناوگان اتوبوس‌رانی و پیشرفت‌های چشمگیر در خط یک پروژه مترو، سال آینده شاهد ثمرات ارزشمندی در تحقق ناوگان حمل و‌نقل عمومی خواهیم بود.

به گزارش آی نیوز، دکتر صادق نجفی در صحن علنی شورای اسلامی شهر با بیان این مطلب اظهار داشت: تعداد اتوبوس‌های عمومی تبریز تا پایان سال ۹۲ حدود ۴۶۰ دستگاه بود که این تعداد، امروز به حدود ۷۸۰ دستگاه رسیده است.
وی اضافه کرد: طبق معیارهای استاندار جمعیت تبریز، با  رسیدن تعداد اتوبوس‌ها به ۱۲۰۰ دستگاه، حدود ۳۵ درصد ترددهای عمومی کلان‌شهر تبریز با ناوگان عمومی صورت خواهد پذیرفت.
شهردار تبریز متذکر شد: در این راستا تمهیدات لازم برای دراختیار گرفتن ۲۰۰ دستگاه اتوبوس در دو بخش خرید و بازسازی، با پیش پرداخت ۸۰ میلیارد تومان صورت گرفته است.
دکتر نجفی توسعه حمل‌و‌نقل ترکیبی را گره‌گشای معضل آلودگی هوا عنوان و خاطرنشان کرد: با رسیدن این تعداد اتوبوس‌ها و همچنین استمرار پیشرفت‌های خط یک قطار شهری تبریز، در سال ۹۵ شاهد اتفاقات بزرگی در تسهیل تردد عمومی و بهبود وضعیت آلودگی هوا خواهیم بود.
وی در عین تاکید کرد: این اتفاقات مهم در حوزه حمل‌‌و‌نقل عمومی در حالی است که دولت مانند بسیاری از حوزه‌های مدیریت شهری، سهم خود را محقق نساخته و مساعدتی برای شهرداری نداشته است.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.