کد خبر : 5025
تاریخ انتشار : شنبه 14 فروردین 1395 - 6:06

ارایه پروانه رایگان برای تثبیت حاشیه‌نشینی

ارایه پروانه رایگان برای تثبیت حاشیه‌نشینی

شهردار تبریز در بازدید از پروژه اسکان حاشیه‌نشینی شهرک ارم، اظهار داشت: با اجرای پروژه اسکان حاشیه‌نشینی در دو شهرک ارم و اندیشه و همچنین ارایه مشوق‌های لازم برای تثبیت سکونتگاه‌های حاشیه‌نشین، شاهد گام بلند شهرداری برای حل این معضل قدیمی خواهیم بود.

به گزارش آی نیوز، دکتر صادق نجفی، در این بازدید با اشاره به آخرین مراحل اجرایی احداث ۲۲۰ واحد مسکونی پروژه ارم، افزود: پروژه اسکان حاشیه‌نشینی ارم در ۳۰۰ واحد طراحی شده که از این تعداد، ۲۲۰ واحد، آماده افتتاح در یک ماه آینده است؛ با بهره‌برداری از این پروژه شاهد تحقق یک گام عملی، در انتقال حاشیه‌نشینان خواهیم بود.
وی در عین حال بر لزوم تکمیل واحدهای باقی‌مانده و همچنین تامین زیرساخت‌های لازم این پروژه تاکید کرد و گفت: زمینه‌های لازم برای زندگی بی‌دغدغه حاشیه‌نشینان اسکان‌یافته در پروژه، باید فراهم شود.
شهردار تبریز انتقال بخشی از حاشیه‌نشینی به شهرک اندیشه تبریز را بخش دیگری از پروژه اسکان حاشیه‌نشینان خواند و خاطرنشان کرد: پروژه ۶۰۰ واحدی شهرک اندیشه در سه قطعه زمین و مجموع ۶ بلوک مسکونی، طراحی شده و هم‌اکنون در حال احداث است.
دکتر نجفی مجموع اعتبار احداث ۳۰۰ واحد مسکونی شهرک ارم و ۶۰۰ واحد مسکونی در شهرک اندیشه را ۶۰ میلیارد تومان عنوان و متذکر شد: در کنار این ۹۰۰ واحد مسکونی، پیگیر زمینه‌های قانونی لازم برای اجرای ۲۱۰۰ واحد مسکونی دیگر در این دو شهرک هستیم؛ به این ترتیب، در یک برنامه میان‌مدت، شاهد اسکان ایمن ۳ هزار خانوار حاشیه‌نشین خواهیم بود. 
شهردار تبریز تثبیت حاشیه‌نشینی را محور دوم اقدامات اثرگذار شهرداری تبریز عنوان کرد و افزود: شهرداری تبریز مصمم است تا با ارایه پروانه رایگان و تسهیلات و مشوق‌های لازم، برنامه‌های تحکیم و تثبیت سکونتگاه‌های حاشیه‌نشین را طبق طرح تفصیلی، عملیاتی کند.
وی با اشاره به این‌که تبریز، از حیث جمعیت و گستره، دومین شهر حاشیه‌نشین کشور است، اظهار امیدواری کرد اقدامات دامنه‌‌دار شهرداری و شورای اسلامی شهر تبریز، زمینه‌های حل این معضل را در یک چشم‌انداز مشخص، فراهم کند.
شهردار تبریز با بیان این‌که حاشیه‌نشینی یک معضل چند وجهی با ابعاد مختلف عمرانی، شهرسازی و اجتماعی است؛ گفت: این معضل قدیمی، بحثی نیست که تنها با تکیه بر اقدامات عمرانی، حل و فصل شود؛ بنابراین، آگاهی‌های لازم در خصوص پیامدهای سوء این معضل باید از طریق رسانه‌ها و در فرصت های مختلف اطلاع‌رسانی، صورت بگیرد.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.