کد خبر : 510
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 شهریور 1392 - 10:54

چهارمین جشنواره بین المللی کارتون شهر و شهروندی به کار خود پایان می دهد

چهارمین جشنواره بین المللی کارتون شهر و شهروندی به کار خود پایان می دهد

 با برگزاری آیین اختتام چهارمین جشنواره کارتون شهر و شهروندی و معرفی نفرات برتر آن این جشنواره به کار خود پایان می دهد.

 به گزارش آی نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی و فرهنگی شهریار، چهارمین جشنواره کارتون شهر و شهروندی درحالی به یکی از رخدادهای فرهنگی تبریز تبدیل شده است که به دلیل دارا بودن امتیاز بین المللی خود همواره تبریز را در معرض توجه رسانه های فرهنگی و هنری جهان قرار داده و باعث شده نام تبریز با عنوان کاریکاتور عجین شود.

 این جشنواره در دوره چهارم خود با تخصیص فعالیت و جذب آثار خود بر روی موضعی واحد با عنوان موضوع پسماند های شهری، موفق به جذب آثاری درخشان در این حوزه شد که در نوع خود قابل ملاحظه است.

 افزون بر این، به دلیل عجین شدن عنوان جشنواره کاریکاتور شهر و شهروند با نشان پنج ستاره طلایی فکو، نهاد جهانی کاریکاتور، باعث شده است کارتونیست های صاحب نام و صاحب سبک سراسر جهان به فراخوان های این جشنواره اقبال خوبی نشان دهند.جشنواره کارتون شهر و شهروندی، در طول چهار دوره برگزاری موفق خود،به کسب دو مرتبه نشان پنج ستاره فکو شده است.

گفتنی است فکو حرفه ای ترین تشکیلات کارتون در جهان است که ضمن ایجاد ارتباط بین کارتونیست ها، سطح برگزاری جشنواره های کارتون در دنیا را رصد کرده و مورد بررسی قرار می دهد.داوری عادلانه، پرداخت جوایز، برگزاری مراسم اختتامیه، برگزاری به هنگام جشنواره براساس تقویم زمانی، انتشار کتاب منتخب آثار، اعطای گواهی شرکت و کتاب آثار به عموم شرکت کنندگان، ارسال اصل اثر، نمایش آثار ارسالی و …از جمله معیارهای فکو برای اعطای این نشان است که تاکنون به جشنواره کارتون شهر و شهروندی تبریز و جشنواره کارتون صربستان اعطا شده است.

 جشنواره کارتون شهر و شهروندی در روز آیین اختتام خود میزبان اولگ کوستول، کارتونیست بلاروسی که دور سوم این جشنواره موفق به کسب عنوان نخست شده بود خواهد بود. این یک سنت نهادینه شده در جشنواره کارتون شهر و شهروندی تبریز است که همه ساله از نفرات برتر دوره گذشته خود به عنوان داور بهره ببرد. اولگ کوستول در این جشنواره به عنوان عضو هیات داوران حضور دارد و به داوری آثار بین یک هزار و ۳۲۵ نفر شرکت کننده در چهارمین جشنواره کارتون شهر و شهروند پرداخته است.

 در این دوره میزان شرکت کننده به حدی قابل توجه بود که رکورد تعداد نفرات شرکت کننده را در بین جشنواره های تجسمی کشور جابجا کرد و رکوردی تازه در تعداد نفرات شرکت کننده را به خود اختصاص داد.

 این جشنواره که چهارمین دوره برگزاری خود را تجربه می کند در سال جاری بعد از انتشار  فراخوان خود، شاهد دریافت بیش از ۸۰۰ اثر از سوی شرکت کنندگان داخلی بوده است. این رقم برای یک جشنواره تجسمی و موضوعی که در تجربه چهارم خود، به موضوع تخصصی و ویژه پسماندهای شهری می پردازد رقمی در خور اعتناست که نشان از اعتبار و اقبال این جشنواره بین هنرمندان تجسمی کشور دارد.

شایان ذکر است این جشنواره  قرار است براساس تقویم زمانی آن، روز ۲۴ شهریور ماه ساعت ۱۶ در محل خانه هنر تبریز واقع در باغ فجر(گلستان)، با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان دهد تا شاهد برگزاری ادوار بعدی خود باشد.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.