کد خبر : 511
تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 مهر 1392 - 11:37

فشارهای بیرونی مانع از انتخاب شهردار تبریز

فشارهای بیرونی مانع از انتخاب شهردار تبریز

عضو شورای اسلامی شهر تبریز عنوان کرد
فشارهای بیرونی مانع از انتخاب شهردار تبریز

عضو شورای اسلامی شهر تبریز با بیان اینکه فشارهای بیرونی مانع از انتخاب شهردار شده است، گفت: متاسفانه اراده‌ای از بیرون قصد دارد گزینه دلخواه گروهی خاص را به عنوان شهردار تبریز معرفی کند.

 حبیب شیری‌آذر پیش از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در این میان برخی از اعضای شورا در راستای منافع گروهی و شخصی خود با توسل به روش‌های غیرمتعارف سعی دارند به شهرداری تبریز نفوذ کنند.

وی اضافه کرد: امروز دوران عقلانیت و تدبیر است نه دوران تحمیل نظرات باید کمک شود تا شورا بر اساس منافع مردم تبریز انتخابی منطقی و عقلانی انجام دهد، شهرداری تبریز سکان‌دار عافیت طلب و معامله‌گر نمی‌خواهد تبریز باید شهرداری چون شهید باکری داشته باشد.

شیری‌آذر در رابطه با شایعه نامزدی وی برای انتخاب شهرداری تبریز گفت: طرح بنده به عنوان کاندیدای شهردار تبریز از سوی برخی رسانه‌ها و اعضای شورا، بداخلاقی است چرا که کاندیدای شهرداری تبریز شدن نیستم.

وی با بیان اینکه لابی‌گری در انتخاب شهردار در شورا امری عادی و رایج است یادآور شد: لابی‌گری انحصارطلبانه و غیراخلاقی که اعضای شورا را دچار چند‌دستگی و اختلاف کند باعث فرصت‌سوزی است و فرصت‌هایی که از دست می‌رود جفایی بزرگ در حق مردم تبریز است.

شیری‌آذر با بیان اینکه جواب اعتماد مردم این نیست افزود: اگر دخالت‌های بیرونی، غیرمنطقی و غیراصولی اتفاق نیفتد انتخاب شهردار در مسیر صحیح و به مردم قرار می‌گیرد.

این عضو شورای شهر تبریز اظهار داشت: در انتخاب شهردار به عنوان اصلی‌ترین وظیفه شورا باید استقلال شوراها حفظ شود، هرگونه هدایت و اعمال نظر خارج از شورا برخلاف قانون و تاکیدات مقام معظم رهبری است.

شیری‌آذر در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران که پرسید صادق نجفی با چه شاخصه‌ای برای شهردار شدن مطرح است، گفت: آقای نجفی از مدیران موفق استان هستند اما اینکه بر اساس کدام شاخصه جزو گزینه‌های مطرح برای تصدی شهرداری تبریز هستند باید از اعضایی پرسید که ایشان برای این انتخاب مطرح کرده‌اند.

وی تصریح کرد: دستور جلسه امروز شورا انتخاب شهردار بود اما مطرح شدن برنامه‌های خارج از دستور مثل طرح لایحه سه فوریتی اختصاص ۶۰ میلیارد برای یکی از پروژه‌های جدید نشان از دخالت بیرونی برای تعلل در انتخاب شهردار داشت.

حبیب شیری‌آذر در پاسخ یکی دیگر از خبرنگاران مبنی بر اینکه آقای نجفی در زمان انتصابش به عنوان مدیر منطقه آزاد ارس گفته بود منطقه آزاد اولویت بیشتری نسبت به شهر تبریز برایم دارد و چگونه است که اکنون بعد از تودیع ایشان از منطقه آزاد ارس، شهر تبریز برایشان اولویت پیدا کرده است، گفت: از دیدگاه بنده ایشان از مدیران قابل احترام استان هستند اما این سئوال را باید از خود آقای نجفی پرسید که چرا منطقه آزاد ارس را آذربایجان شرقی با تمام ظرفیت و پیشینه خود ترجیح می‌دادند و امروز چطور تبریز برایشان مهم شده است.

عضو چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به اینکه شهردار باید متعلق به همه مردم شهر باشد نه اینکه شهردار گروه و یا عده‌ای خاص گفت: بنده یک اصلاح‌طلب هستم اما در انتخاب شهردار برای شهر تبریز فارغ از این دسته‌بندی‌ها به شهرداری رأی می‌دهم که متعهد، متخصص و شهردار همه مردم تبریز باشد حتی اگر با من اختلاف دیدگاه داشته باشد.

وی در پاسخ خبرنگاران دیگری که با درخواست جوابی صریح، شفاف و غیردیپلماتیک درباره پیشنهاد اعطای امتیازی خاص به اعضای شورا در راستای تطمیع برای انتخاب شهردار خاص همراه بود گفت: بنده فقط این را می‌توانم بگویم که در راستای منافع مردم تبریز با هیچ احدالناسی وارد معامله نمی‌شوم. برای من تبریز، مردم، تاریخ و فرهنگ شهرم اهمیت بالایی دارد و لاغیر، امیدوارم تمام اعضای شورا در این مسیر ثابت قدم باشند که ان‌شاءالله چنین است.

شیری‌آذر با بیان اینکه شهرداری تبریز نیازمند تزریق فکر و هوای تازه می‌باشد اظهار داشت: همچنین نباید مدیرانی بی‌انگیزه و کسانی که داشته‌های خود را رو کرده‌اند به عنوان گزینه مطرح شوند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورا در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران که پرسید امروز در رسانه‌ها خبری مبنی حمایت شهردار سابق از صادق نجفی به گوش رسید گفت: بنده هم در جایی دیدم که آقای نجفی گفته‌اند که اگر بنده استاندار شوم، آقای نوین را شهردار خواهم کرد. اما صحت و سقم این موضوع را باید از خود ایشان پرسید.

حبیب شیری‌آذر در پاسخ به سؤالی دیگر گفت: بنده نیز پیش از این پیشنهاد نقد، بررسی و ارزیابی برنامه‌های کاندیدای‌های شهرداری باید توسط مردم و نظرسنجی عمومی را داده بودم، اما چون بر اساس قانون اعضای شورا نماینده شهروندان در تصمیم‌گیری هستند مورد استقبال واقع نشده است.

شیری‌آذر افزود: در نهایت امیدوارم در انتخاب شهردار منافع مردم و شهر تبریز مدنظر بوده و استقلال شورا در تصمیم‌گیری، خط قرمزی برای اعضا باشد.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.