کد خبر : 5110
تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 فروردین 1395 - 5:59

کاهش بار ترافیک شهری تبریز با راه اندازی سرویس ادارات

کاهش بار ترافیک شهری تبریز با راه اندازی سرویس ادارات

عضو شورای اسلامی کلانشهر تبریز و رئیس کمیسیون عمران و توسعه این شورا، راه اندازی سرویس ادارات را از راهکارهای کاهش بار ترافیک شهری تبریز عنوان کرد.

به گزارش آی نیوز، ایرج شهین باهر  با اشاره به عوامل ایجاد ترافیک در شهر تبریز و راهکارهای حل آن گفت: این راهکارها به دو دسته روش های بلند مدت و روش های کوتاه مدت تقسیم می شود که در این میان روش های بلند مدت علاوه بر زمان نیازمند بودجه کافی هستند و البته آثار قابل توجه و ماندگاری در کاهش ترافیک شهری دارند.
وی توسعه و اصلاح شبکه راه ها و مسیر گشایی های جدید، اصلاح کاربری های جاذب سفر و توزیع منطقی و متناسب آنها در سطح شهر و در کنار شریان های متناسب، ایجاد زیر ساخت های حمل و نقل عمومی موثر مانند مترو و تراموا و خط اتوبوسرانی مکفی در مسیرهای تردد شهری، ارتقای فرهنگ شهرنشینی و رانندگی و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی را در زمره روش های بلند مدت دانست.
عضو شورای اسلامی کلانشهر تبریز روش هایی چون ایجاد محدوده ترافیکی، اجرای طرح محدودیت زوج و فرد در مناطق مرکزی و پرتردد شهر، اصلاح هندسی شبکه راه شهری و تغییر ساعات تردد دانش آموزان و کارمندان ادارات را از روش های کوتاه مدت برشمرد و گفت: با این روش ها می توان ضمن صرف هزینه ای اندک در زمانی کوتاه، با برنامه ریزی های ساده و متناسب با وضعیت زندگی در شهر، ترافیک را کاهش داد.
وی تصریح کرد: در صورتی که ادارات همانند گذشته به جای پرداخت هزینه ایاب و ذهاب کارمندان، سرویس های خود را دایر کنند، کارمندان نیز به جهت نبود این امکان از خودروهای شخصی استفاده نمی کنند و این امر بویژه در ساعات اولیه شروع و پایان کار روزانه عواقبی چون ایجاد ترافیک با خودروی تک سرنشین و افزایش آلودگی هوا را در پی نخواهد داشت.
شهین باهر خاطر نشان شد: این امر مانع اشغال فضای پارکینگ ادارات می شود که به تبع آن مراجعه کنندگان نیز مجبور به پارک خودروی خود در خیابان ها و معابر مجاور ادارات نمی شوند و از بار ترافیک کاسته می شود و مسئولان اداری استان قادرند براحتی این مشکل را برطرف سازند و بار سنگینی از دوش ترافیک تبریز بردارند.

 


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.