کد خبر : 5192
تاریخ انتشار : یکشنبه 5 اردیبهشت 1395 - 7:32

راه‌اندازی ۱۲۰ آزمایشگاه مرکزی پیشرفته در کشور

راه‌اندازی ۱۲۰ آزمایشگاه مرکزی پیشرفته در کشور

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از راه‌اندازی ۱۲۰ آزمایشگاه مرکزی پیشرفته در کشور خبر داد و گفت: امیدواریم در سال جاری با اختصاص اعتبارات لازم، دانشگاه‌های کشور بتوانند با استفاده از این اعتبارات در زمینه توسعه آزمایشگاه‌ها گام بردارند.

به گزارش ایسنا، دکتر محمد فرهادی در مراسم افتتاحیه چهارمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت داخل، برگزاری این نمایشگاه را نشان دهنده خودباوری و توانمندی شرکتهای دانش بنیان کشور دانست و افزود: این نمایشگاه سال به سال در مسیر رشد و شکوفایی گام برمی‌دارد؛ به گونه‌ای که در سال جاری ۱۰ هزار نمونه تجهیزات آزمایشگاهی ساخت داخل به آن عرضه شده است.
وی با تاکید بر این که حمایت از شرکتهای فعال در این حوزه تنها نباید وابسته به برگزاری این نمایشگاه باشد، خاطرنشان کرد: لازم است تا با برنامه‌ریزی، این حمایت‌ها در طول سال تداوم یابد.
فرهادی با اشاره به حمایت‌های دولت از فعالیتهای پژوهشی اظهار کرد: از سال قبل، دولت اعتبارات متمرکزی برای ساخت تجهیزات علمی و آزمایشگاهی در نظر گرفته که در قالب پیشنهاد به مجلس ارائه شده و مورد تصویب اعضای مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به بودجه‌های سال ۹۵ ابراز امیدواری کرد که با اختصاص به موقع این اعتبارات، دانشگاه‌ها بتوانند از این منابع استفاده کنند.
فرهادی با اشاره به ۱۲۰ آزمایشگاه مرکزی پیشرفته در کشور ادامه داد: این آزمایشگاه‌ها در پی چندین سال ایجاد شده‌اند و نیاز به مواد مصرفی و ابزار و تجهیزات پیشرفته دارند که نیازهای آنها از طریق شرکتهای داخلی قابل تامین است.
وی با اشاره به ساخت دستگاه نریگیشن، ربات جراح و سیستم‌های الکتروفیزیولوژی برای استفاده در حوزه‌های نوروساینس از سوی محققان کشور، یادآور شد: خوشبختانه این دستگاه‌ها در دانشگاه‌ها و مراکز درمانی مورد استفاده قرار گرفته‌اند.
به گفته وی، اخیرا یکی از این شرکتهای دانش‌بنیان موفق به صادرات محصولات خود به کره جنوبی شده است.
وزیر علوم، تحقیقات وفناوری با اشاره به راه‌اندازی ۳۸ پارک علم و فناوری در کشور یادآور شد: ضوابط مربوط به حمایت از شرکتهای دانش بنیان و پیش‌بینی تسهیلات برای آنها می‌تواند زمینه را برای توسعه این شرکتها فراهم کند.
فرهادی با تاکید بر این که در حال حاضر تعداد شرکتهای دانش بنیان در حال بیشتر شدن است، ابراز امیدواری کرد که نیازهای دستگاه‌ها از طریق این شرکتها تامین شود.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.