کد خبر : 5214
تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 اردیبهشت 1395 - 8:57

بررسی همکاری‌های تبریز و ایالت زاکسن آلمان، در پروژه‌های زیرساختی و زیست‌محیطی

بررسی همکاری‌های تبریز و ایالت زاکسن آلمان، در پروژه‌های زیرساختی و زیست‌محیطی

شهردار تبریز در دیدار با وزیر کشاورزی و محیط‌زیست ایالت زاکسن آلمان، با اشاره به پیشینه مراودات شهر تبریز با فناوری‌های مختلف آلمانی، زمینه‌های همکاری طرفین را در پروژه‌های فضای سبز، محیط زیست و صنایع زیرساختی، گسترده و ارزشمند توصیف کرد.

به گزارش آی نیوز، دکتر صادق نجفی در دیدار با توماس اشمیت یادآور شد: شهر تبریز با توجه به موقیعیت جغرافیایی و جایگاه تمدنی خود، همواره پیشتاز دستاوردهای مختلف علمی و صنعتی بوده و در این راستا، از دیرباز با صنایع و فناوری‌های مختلف آلمانی همکاری نزدیک داشته است.
وی با بیان این‌که شهرداری تبریز، در حوزه های مختلف مدیریت شهری، با شهرهای هامبورگ، برلین و فرانکفورت ارتباط صمیمی دارد، خاطرنشان کرد: با توجه به ساختار غیردولتی شهرداری ها در ایران، شهرداری‌ها می‌توانند با سهولت و انعطاف بیشتری حوزه‌های دیپلماسی شهری را در خدمت برنامه‌های توسعه شهر پیگیری کنند.
دکتر نجفی تصریح کرد: با در نظر داشتن توان و تخصص‌  وزارت کشاورزی و محیط زیست ایالت زاکسن، پایه‌ریزی همکاری‌های دو جانبه در حوزه‌های محیط‌زیست، فضای سبز و صنایع زیرساختی، ضامن منافع دو طرفه خواهد بود؛ این مباحث در خصوص برنامه‌های مدیریت پسماند زباله، تقویت زیرساخت‌های فضای سبز و  فناوری‌ هدایت‌ آب‌های سطحی می‌تواند نتیجه‌بخش باشد.
وی اظهار داشت: حضور موفق بازرگانان و فعالان اقتصادی ایران در آلمان در انسجام همکاری های طرفین موثر واقع خواهد شد.
شهردار تبریز همچنین با اشاره به جایگاه ویژه شهر تبریز در حوزه گردشگری کشورهای اسلامی، اظهار امیدواری کرد تعامل طرفین، در پیگیری اهداف گردشگری تبریز ۲۰۱۸ نقش‌آفرین باشد.
توماس اشمیت، وزیر کشاورزی و محیط‌زیست ایالت زاکسن آلمان نیز در این دیدار با قدردانی از مهمان‌نوازی شهردار تبریز خاطرنشان کرد: با رفع تحریم‌ها علیه ایران، ظرفیت‌های گسترده تبریز و اقتصاد چند جانبه این شهر، موجب شده تبریز، از مقاصد و اهداف مهم فعالان صنعتی و سرمایه‌گذاری آلمان باشد. 
وی متذکر شد: وزارت کشاورزی و محیط‌زیست ایالت زاکسن آلمان در مدت حضور در تهران، مباحث جدی را زمینه‌های همکاری با بخش‌های کشاورزی و صنعتی ایران مطرح کرده‌است؛ این مباحث می‌تواند در خصوص همکاری با پروژه‌های زیست‌محیطی و صنعتی شهر تبریز نیز مطرح شود.
اشمیت با بیان این‌که فعالیت وزارت کشاورزی و محیط‌زیست ایالت زاکسن آلمان، تنها محدود به کشاورزی نیست، گفت: زمینه‌های همکاری طرفین در موضوعاتی از قبیل هدایت آب‌های سطحی، صنایع کشاورزی، فضای سبز و مدیریت زباله نیز بارز است.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.