کد خبر : 522
تاریخ انتشار : یکشنبه 8 اردیبهشت 1392 - 10:24

دیدار اعضای اولین کاروان فرهنگی هنری کشور چین با شهردار تبریز

دیدار اعضای اولین کاروان فرهنگی هنری کشور چین با شهردار تبریز

آی نیوز؛ اعضای نخستین کاروان فرهنگی ، هنری و گردشگری کشور چین که با هدف آشنایی با تاریخ و فرهنگ غنی تبریز و آذربایجان به این شهر سفر کرده‌اند در بدو ورود به تبریز با مهندس نوین شهردار این شهر دیدار و گفت‌و‌گو کردند.

آی نیوز به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز گزارش داد، در این دیدار که در تالار تبریز عمارت شهرداری و با حضور ۳۰ نفر از چهره‌های فرهنگی ، هنری ، روزنامه‌نگاران و گردشگران چینی برگزار گردید ، مهندس نوین طی سخنانی از تبریز به عنوان یکی از سه شهر بزرگ و مهم ایران و پایتخت صنعتی کشور یاد و خاطرنشان کرد: غنا و قدمت چهار هزار ساله تبریز ، چندین دوره پایتختی و ولایت‌عهدی ایران ، قرارگیری در مسیر راه ابریشم ، هم‌مرزی و همسایگی با سه کشور ترکیه ، جمهوری آذربایجان و ارمنستان ، وجود ۵ هزار کارخانه و واحد تولیدی صنعتی بزرگ و کوچک ، مرکزیت شماغرب کشور و پیشتازی تبریز در تمامی تحولات و رویدادهای مهم و بزرگ سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی ، از تبریز شهری مهم و تأثرگذار در جغرافیای ایران اسلامی ساخته و این شهر با مردمان سختکوش و ساعی خود در واقع چکیده ایران بزرگ به شمار می‌رود.
شهردار تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روابط تجاری ، اقتصادی و سیاسی دو کشور ایران و چین ، این سطح از روابط را زمینه‌ساز اتحاد و دوستی محکم این دو کشور و دولت و ملت ایران و چین ارزیابی و خاطرنشان کرد: ایران و چین به عنوان دو شریک تجاری ، اقتصادی و سیاسی ، نقش ویژه‌ای در تحولات منطقه ایفا می‌کنند و مردم و دولت کشور چین طی ۳۵ سال گذشته در کنار مردم و دولت ایران بوده‌اند.
مهندس نوین همچنین در ادامه به خواهرخواندگی تبریز با برخی شهرهای کشور چین اشاره و تصریح کرد: تبریز با دو شهر ووهان و شین‌یانگ کشور چین قرارداد خواهرخواندگی دارد و در واقع شما اعضای کاروان فرهنگی گردشگری چین به شهر و کشور خود قدم گذاشته‌اید.
شهردار تبریز در ادامه ابراز امیدواری کرد اعضای این کاروان فرهنگی گردشگری ضمن بازدید از آثار و اماتکن تاریخی و گردشگری تبریز و آشنایی با آداب ، رسوم ، فرهنگ و تاریخ تبریز ، سفیران فرهنگی و معرفان خوبی برای این شهر در کشور چین باشند.
در پایان این دیدار شهردار تبریز از آقای رجب پور مدیر شرکت فلامینگو پرواز و مجری کاروان فرهنگی گردشگری کشور چین تقدیر کرد.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.