کد خبر : 5226
تاریخ انتشار : شنبه 11 اردیبهشت 1395 - 7:32

هزینه‌کرد ۱۴۰میلیارد تومان شهرداری‌تبریز برای تجهیز ناوگان اتوبوس‌رانی درون شهری

هزینه‌کرد ۱۴۰میلیارد تومان شهرداری‌تبریز برای تجهیز ناوگان اتوبوس‌رانی درون شهری

 شهردار تبریز، اعلام کرد در سال گذشته، ۱۴۰میلیارد ریال برای خرید اتوبوس های درون شهری و تجهیز ناوگان اتوبوس رانی شرکت واحد، از طرف شهرداری هزینه شده است.

 دکتر صادق نجفی، ضمن اشاره به تاثیر تجهیز ناوگان اتوبوس رانی درون شهری، گفت: با توجه به نیاز شهر به افزایش تعداد اتوبوس های درون شهری و در راستای تقویت این ناوگان، شهرداری تبریز، سال گذشته بالغ بر ۱۴۰ میلیارد تومان برای خرید اتوبوس های جدید هزینه کرده است.
وی اضافه کرد: این اقدام در حالی است که سال گذشته، درآمدها و میزان نقدینگی شهرداری با کاهش مواجه بوده و متاسفانه، دولت نیز سهم تعریف شده خود برای این طرح را به طور کامل پرداخت نکرده است.
شهردار تبریزتصریح نمود: موضوع توسعه حمل و نقل عمومی به ویژه در زمینه اتوبوس‌رانی درون شهری، یکی از دغدغه های اصلی شهرداری تبریز است؛ تا حدی که بیش از نیمی از هزینه های حمل مسافر توسط شهرداری پرداخت می شود.
دکتر نجفی، اظهار داشت: هزینه تمام شده هر مسافر در ناوگان اتوبوس رانی درون شهری‌تبریز، ۱۳هزار ریال است؛ در حالی که شهروندان با استفاده از کارت بلیط، فقط ۵هزار ریال پرداخت می‌کنند و مابقی این مبلغ از طرف شهرداری تامین می گردد.

وی ادامه داد: این اقدام، ضمن ارتقای رفاه و آسایش شهروندان، با هدف کاهش آلودگی هوا و روان سازی ترافیک شهری، صورت می گیرد.

شهردار تبریز، در پایان، با اظهار امیدواری به افزایش مشارکت شهروندان در استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی، تصریح کرد: امسال نیز شهرداری تبریز، در تداوم برنامه های خود، اولویت هایی برای افزایش تعداد اتوبوس های درون شهری دارد که امید است با مشارکت جدی شهروندان در استفاده از حمل و نقل عمومی، به اهداف تعیین شده، نزدیک شویم.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.