کد خبر : 5228
تاریخ انتشار : یکشنبه 12 اردیبهشت 1395 - 5:02

پارک بزرگ تبریز بزرکترین پارک شهری کشور

پارک بزرگ تبریز بزرکترین پارک شهری کشور

 شهردار منطقه چهار تبریز گفت: سرو سامان یافتن پارک بزرگ تبریز به عنوان بزرگترین پارک درون شهری کشور آرزوی چهل ساله شهروندان غرب تبریز بود.

به گزارش آی نیوز، حسین عالیباف در مراسم آغاز عملیات اجرایی پارک بزرگ تبریز اظهار داشت: این پروژه بعد از طی مراحل قانونی و انتخاب سرمایه گذار از طریق فراخوان و تایید کمیسیون ماده ۵  در کمیسیون های سرمایه گذاری و برنامه و بودجه شورای شهر مورد بررسی و تصویب قرار گرفت .
شهردار منطقه ۴ تبریز با اشاره به اینکه اجرای این پروژه برای تبریز ضروری بود گفت: پروژه پارک بزرگ تبریز در مساحتی به ابعاد ۱۵۳ هکتار احداث می شود که ۱۴۵ هکتار از این مجموعه پاک و فضای سبز خواهد بود.
وی در خصوص اهمیت و اهداف این پروژه بزرگ زیست محیطی و شهری گفت: اعتلای جایگاه فرهنگی و تاریخی غرب تبریز، گسترش فضای سبز شهر، تلطیف آب و هوای محدوده صنعتی غرب تبریز، روان سازی ترافیک منطقه غرب شهر، ارتقای سرانه تفریحی و گردشگری شهر، و ایجاد منطقه ای زیبا در کنار فرودگاه تبریز که معرف چهره شهر خواهد بود از اهداف اجرای این پروژه می باشد.
عالیباف با اشاره به اینکه این پروژه در دو فاز اجرا و در بهار سال ۱۳۹۸ به بهره برداری خواهد رسید گفت: در فاز اول این طرح بزرگ احداث پارک،درختکاری و ایجاد فضاهای فرهنگی ورزشی و تفریحی در دست اقدام خواهد بود و در فاز دوم نیز ایجاد هتل و مجموعه گردشگری برنامه ریزی شده است که اجرایی خواهد شد.
موسوی سرمایه گذار طرح نیز در مراسم آغاز عملیات اجرایی پارک بزرگ تبریز با تقدیر از حمایت های مسئولان ارشد استانی و شهرداری از سرمایه گذاران، بر اجرای این پروژه با کیفیت مطلوب و در زمان تعیین شده و طبق برنامه ریزی انجام شده تاکید کرد.
گفتنی است پروژه پارک بزرگ تبریز به مساحت ۱۵۳ هکتار و با سرمایه ای بالغ بر ده هزار میلیارد ریال با مشارکت بخش خصوصی در منطقه غرب تبریز احداث خواهد شد.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.