کد خبر : 5302
تاریخ انتشار : دوشنبه 27 اردیبهشت 1395 - 4:57

تبریز، چهارمین شهر مجهز آتش‌نشانی در کشور

تبریز، چهارمین شهر مجهز آتش‌نشانی در کشور

رییس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر تبریز، با بیان این‌که طبق استاندار، برای هر ۵۰ هزار نفر استقرار یک ایستگاه آتش‌نشانی ضروری است، بر لزوم توسعه و نوسازی زیرساخت‌های ایمنی و آتش‌نشانی شهر تبریز تاکید کرد.

به گزارش آی نیوز، سعید محدث در صحن علنی شورای اسلامی شهر تبریز خاطرنشان کرد:  بر اساس استاندارهای ایمنی شهری، تبریز با جمعیت نزدیک به دو میلیون نفر،  باید ۳۹ ایستگاه آتش نشانی داشته باشد، این در صورتی است که تنها ۲۰ ایستگاه در شهر تبریز فعال است.
وی با بیان این که تا رسیدن به استاندارد ایمنی شهری نیازمند ۱۹ ایستگاه آتش‌نشانی هستیم، اضافه کرد: جبران این کمبود، نیازمند توسعه مراکز و زیرساخت‌های ایمنی در قالب یک برنامه جامع است؛ در کنار این امر، مقاوم‌سازی ایستگاه‌ها با استفاده از مصالح سبک نیز ضروری است.
محدث با بیان این‌که میانگین عمر ایستگاه‌های تبریز، ۲۴ سال است، خاطرنشان کرد: ایستگاه مرکزی آتش‌نشانی تبریز در سال ۱۳۶۰ احداث شده و مجموعه‌ای از خودروهای ایمنی و  ارتباطات رادیویی، در این ساختمان مستقر است؛ بنابراین طبیعی است که در صورت هر گونه بحران شدید احتمالی، این مرکز، فاقد نقش پشتیبانی خواهد بود.
رییس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر تبریز، یادآور شد: از نظر تجهیزات و تعداد ماشین‌آلات آتش نشانی، تبریز، بعد از تهران، مشهد و اصفهان، چهارمین آتش‌نشانی کشور را در اختیار دارد.
محدث خاطرنشان کرد: بحث ایمنی بازار تاریخی تبریز باید در قالب یک طرح جامع، مورد بررسی و تصویب قرار گیرد، اگر اتفاقی در بازار تبریز روی دهد، این مرکز تاریخی، فاقد پوشش آتش‌نشانی خواهد بود.
عضو شورای اسلامی شهر تبریز گفت: مشاغل خطرآفرین از قبیل چوبفروشی‌ها، انبار لاستیک و مراکز عرضه مواد شیمیایی، در صورت عدم انتقال به خارج از شهر، در آتش سوزی‌های شهر، خطرساز خواهند بود.
وی در ابتدای صحبت‌های خود گفت: خدمات شهری، به صورت رزوانه در معرض دید و ارزیابی شهروندان است که بخش عمده‌ای از آن، در ذیل شش سازمان صورت می‌گیرد.
محدث با اشاره به اتفاقات اخیر اظهار داشت: هر بازداشتی، الزاماً منجر به محکومیت نمی‌شود و این امر، سابقه داشته که برخی اعضای شورا یا شهرداری، در مقاطعی، بازداشت و بعدها، تبرئه شدند.
عضو شورای اسلامی شهر تبریز تاکید کرد: محکومیت و مجرمیت فاصله زیادی دارند و نباید در نحوه ادبیات خود، نسبت به آبروی افراد، بی‌توجه باشیم.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.