کد خبر : 534
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 آبان 1392 - 23:48

دوازدهمین رئیس هیئت فوتبال آذربایجان‌شرقی چه کسی خواهد بود؟

دوازدهمین رئیس هیئت فوتبال آذربایجان‌شرقی چه کسی خواهد بود؟

مجمع هیئت فوتبال استان فردا صبح در سالن خاقانی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار خواهد شد و رئیس هیئت فوتبال استان آذربایجان‌شرقی به مدت چهار سال شناخته خواهد شد.

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران ۱۱ نفر در مدت ۳۵ سال بر مسند ریاست هیئت فوتبال استان آذربایجان‌شرقی تکیه زده‌اند.
نخستین رئیس هیئت فوتبال استان بعد از انقلاب اسلامی بیوک پرهیزکار بود که به مدت دو سال این سمت را بر عهده داشت.
بعد از بیوک پرهیزکار به ترتیب دکتر اصغر شهابی، طاهر ماهوتچی، جهانگیر قنبرزاده، یوسف عظیمی، رحیم صارمی، سهند بیرق، غلامحسین فخاری دو دوره، فراهنگ‌پور، جمشید نظمی و ششگلانی رؤسای هیئت‌های فوتبال استان بودند.
همچنین گهرخانی، بیوک فرج‌الهی و فرهاد صادقت نیز برای مدتی سرپرست هیئت فوتبال استان تعیین شده بودند.
بیشترین دوره ریاست مربوط به جواد ششگلانی با ۱۸ سال بوده و کمترین نیز سهند بیرق با ۱۵ روز است.
در بین رؤسای پیشین بیوک پرهیزکار، اصغر شهابی، یوسف عظیمی، غلامحسین فخار و اکبر گهرخانی‌ دارفانی را وداع گفته و در قید حیات نیست.
انتخابات به جای انتصابات
تعیین رئیس هیئت فوتبال استان تا سال ۱۳۷۸ به صورت انتصابی و از سوی مدیرکل تربیت بدنی استان بوده و از این سال رؤسای هیئت فوتبال با رأی مجمع انتخاب شدند.
سال ۷۳ جمشید نظمی به عنوان رئیس هیئت فوتبال استان انتخاب شد، وی یک سال بعد به دلیل ماموریت از این سمت استعفا داده و دبیر وقت هیئت فوتبال استان جواد ششگلانی به عنوان آخرین رئیس انتصابی منصوب شد.
در سال ۷۷ نخستین دوره انتخابات هیئت فوتبال استان برگزار شد و کاندیدهای اصلی جواد ششگلانی و بیژن ذوالقارنسب بودند.
ذوالفقارنسب با وجود اینکه چهره بومی نبود اما به دلیل چند سال مربیگری موفق در تیم شهرداری تبریز که این تیم را از دسته دو تا بهترین تیم شهرستانی کشور ارتقا داده بود، صاحب موقعیت خوبی در فوتبال تبریز شده بود.
در نهایت ششگلانی با هشت رأی در مقابل هفت رأی ذوالفقارنسب به عنوان نخستین رئیس انتخاب شده از سوی مجمع هیئت فوتبال استان معرفی شد.
دومین انتخابات هیئت فوتبال استان در سال ۸۲ برگزار شد که جواد ششگلانی به همراه غلامحسین فخاری دو کاندیدای این انتخابات بودند.
در این دوره تا روز انتخابات افراد دارای رأی در مجمع به فخار معرفی نشده و در دو ساعت مانده به آغاز انتخابات فخار به نشانه اعتراض به عملکرد تربیت بدنی (ورزش و جوانان فعلی) از کاندیداتوری استعفا داد.
از ۱۸ رأی مأخوذه ۱۱ رأی به ششگلانی تنها کاندیدا این انتخابات داده شده و هفت رأی نیز سفید بود.
سومین دوره انتخابات قرار بود در سال ۸۶ برگزار شود اما اختلافات مدیرکل تریت بدنی با هیئت فوتبال استان موجب تأخیر دو ساله در برگزاری مجمع می‌شود.
در نهایت دکتر شهلایی مدیرکل تربیت بدنی آذربایجان‌شرقی زمانی که می‌خواست به جای ششگلانی  سرپرست برای هیئت فوتبال استان معرفی کند، خود برکنار شد.
سومین مجمع انتخابات هیئت فوتبال استان در مرداد سال ۸۸ با حضور هفت کاندیدا به نام‌های شهرام دبیری، جواد ششگلانی، عظیم خطیبی، مرسل قره‌باغی، جعفر محمدزاده، جمشید نظمی و حسین جانفشان آغاز شد.
پیش از آغاز انتخابات جانشفان و قره‌باغی به سود دیگر کاندیداها انصراف خود را اعلام کرده تا در نهایت انتخابات با حضور پنج کاندیدا برگزار شد.
در پایان ششگلانی با ۱۱ رأی در مقابل شهرام دبیری با چهار رأی، جمشید نظمی با سه رأی، عظیم خطیبی با یک رأی و جعفر محمدزاده بدون، به عنوان رئیس هیئت فوتبال استان انتخاب شد.
البته کاندیداها به نحوه انتخابات و برگزاری مجمع اعتراضاتی داشتند.
مجمع انتخابات هیئت فوتبال آذربایجان‌شرقی چهارشنبه هشت آبان ماه از ساعت ۹.۳۰ صبح در تالار خاقانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار و برای احراز پست ریاست هیئت فوتبال آذربایجان‌شرقی دو کاندیدا ثبت‌نام کرده‌اند که پس از طی مراحل قانونی درج آگهی و ثبت‌نام، جواد ششگلانی و شهرام دبیری برای احراز پست ریاست در مجمع با هم رقابت خواهند کرد

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.