کد خبر : 5361
تاریخ انتشار : دوشنبه 10 خرداد 1395 - 5:30

اولین کارگاه ساخت پرتره مشاهیر آذربایجان به کار خود خاتمه داد

اولین کارگاه ساخت پرتره مشاهیر آذربایجان به کار خود خاتمه داد

مراسم اختتامیه اولین کارگاه ساخت پرتره مشاهیر آذربایجان، روز گذشته با حضور مدیرعامل و معاونین سازمان زیباسازی، هیات داوران و جمعی از هنرمندان مجسمه ساز در سالن آمفی تئاتر سازمان عون بن علی برگزار شد.

به گزارش آی نیوزبه نقل از سازمان زیباسازی، علی فرخی در این مراسم ضمن تقدیر و قدردانی از شرکت کنندگان در این کارگاه که با جان و دل به فعالیت پرداخته و آثار هنری منحصربفردی خلق کردند، افزود: هنر بهترین زبان برای بیان هر مفهومی است و می توان با تکیه بر هنر به انتقال مفاهیم ‌و ارزشها پرداخت.
وی گفت: این کارگاه با هدف خلق آثار ماندگار هنری و ایجاد سردیس مفاخر آذربایجان با موفقیت برگزار شد و به زودی این آثار در محلهای مشخص شده در سطح شهر نصب خواهند گردید.
مهندس فرخی افزود: سازمان زیباسازی تبریز، متولی بهبود کیفیت فضاهای شهری است و این کارگاه نیز در راستای تحقق این هدف انجام پذیرفته است.
بنابراین گزارش در اولین کارگاه ساخت پرتره مشاهیر آذربایجان که از سوم خرداد ماه آغاز شده بود، پانزده هنرمند، در مدت ۶ روز به ساخت و طراحی سردیس مفاخر آذربایجان  پرداختند.
در این کارگاه سردیس مفاخری، همچون علی مسیو (مشروطه خواه)، جبارباغچه بان (موسس اولین مدرسه کرو لال ها)، آیت الله حاج میرزا کاظم مجتهد شبستری، میرزا حسن رشدیه (موسس اولین مدرسه نوین ایران)، ابوالحسن اقبال آذر(از اساتید آواز ایران)، قطران تبریزی (شاعر)، حاج علی دوا فروش (مشروطه خواه)، استاد سید محمد حسین شهریار، عزیز دولت آبادی (شاعر)، استاد سید جمال الدین ترابی طباطبایی (پدر سکه  شناسی)، کمال الدین بهزاد (نگارگر)، استاد بیگجه خانی، غلام رضا مردانی آذر، زینب پاشا (مشروطه خواه) و شهید حمید باکری ساخته شده و به زودی در سطح شهر تبریز نصب خواهد شد.
شایان ذکر است طبق انتخاب اعضای کمیته داوران، اثر آقای  یونس رزمی به عنوان اثر برتر انتخاب شده و علاوه بر مبالغ مصوب که به کلیه شرکت کنندگان تعلق گرفت، جایزه دو میلیون تومانی طرح برتر نیز به وی اهدا شد.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.