کد خبر : 5409
تاریخ انتشار : یکشنبه 23 خرداد 1395 - 7:13

بررسی و تصویب لوایح هبه، باید قانون‌مند باشد

بررسی و تصویب لوایح هبه، باید قانون‌مند باشد

رییس کمیسیون سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر تبریز با بیان این‌که بیش از نیمی از موضوعاتی که به کمیسیون‌ها ارجاع می‌شود مربوط به لواح هبه‌ است، گفت: متاسفانه، بررسی و تصویب این دسته از لوایح، از قانون خاصی پیروی نمی‌کنند.

به گزارش آی نیوز، اسماعیل چمنی در نطق پیش از دستور خود در صحن علنی شورای اسلامی شهر تبریز افزود: این رویّه، باعث نارسایی در سیر وصول هزینه‌ها و محدودشدن درآمدها می‌شود.
وی با اشاره به این‌که لازمه پیشگیری از این امر، پیروی از قانون و بررسی‌‌های کارشناسانه  است، افزود: قانون، حتی اگر نادرست هم باشد، همه باید ملزم به اجرای آن باشیم.
عضو شورای اسلامی شهر تبریز با تاکید بر تکریم ارباب بجوع اظهار داشت: جایگاه خود را مرهون مردم هستیم و از این رو باید تمام تلاش خود را به خصوص در ساز و کار اداری و شهری، برای تکریم ارباب رجوع به کار گیریم.
وی گفت: برنامه های مسیرگشایی موجب ایجاد اشتغال، تعریف درآمد و ایجاد ارزش افزوده می شود و از این رو، این برنامه ها باید تقویت شود؛ همچنین در حوزه آسفالت‌‌ریزی و سایر پروژه‌های عمرانی، باید اجرای کیفی برنامه‌ها مد نظر باشد.
چمنی اضافه کرد: تقویت نظارات، به معنی پیچیده‌ترکردن بروکراسی اداری نیست بلکه به معنی افزایش دقت، ایجاد انسجام و اصلاح قوانین است.
رییس کمیسیون سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر تبریز با بیان این‌که توجه به سیاست های اقتصای مقاومتی در راستای مسایل اقتصادی شهرداری، ضروری است، افزود: در این صورت شهرداری‌ها با توجه به برخورداری از قابلیت‌ منابع انسانی و امکانات سخت‌افزاری و ظرفیت‌های کارشناسی خواهند توانست حتی در اجرای پروژه‌های ملی و استانی نیز مفید باشند.
وی لازمه ایجاد منابع درآمدهای پایدار را جذب سرمایه‌گذار دانست و افزود: بدون توجه به این ضرورت مهم، اهداف توسعه، اشتغال و شاخص‌های مختلف اجتماعی، توفیقی نخواهد داشت.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.