کد خبر : 5434
تاریخ انتشار : یکشنبه 30 خرداد 1395 - 0:27

تقویت ساختارهای شهری در برابر زلزله، نیازمند حمایت‌و‌همراهی دولت است

تقویت ساختارهای شهری در برابر زلزله، نیازمند حمایت‌و‌همراهی دولت است

 رییس شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به زلزله نسبتاً شدید صبح شنبه گفت: تبریز، یکی از زلزله‌خیزترین شهرهای منطقه است و همین امر، ایجاب می‌کند که ساختارهای شهری و آموزش‌های همگانی با تمرکز و همگرایی بیشتری پیگیری شود.

به گزارش آی نیوز ، شهرام دبیری با بیان این مطلب اظهار داشت: شهرداری با حمایت شورای اسلامی شهر تبریز در سال‌های اخیر، اقدامات ارزشمندی در تقویت ساختارهای شهری و رفع حاشیه‌نشینی و بافت‌فرسوده صورت داده که انتقال بخشی از حاشیه‌نشینان ارم، طرح نجات تبریز، اجرای رمپ‌های خروجی از شهرک ارم، یوسف‌آباد، ملازینال به اتوبان پاسداران و مسیرگشایی‌های هزینه‌بر و متعدد از آن‌ جمله است.
دبیری در عین حال اظهار داشت: با این حال، وسعت ۵ هزار هکتاری دو بافت حاشیه‌نشین و فرسوده در تبریز، فراتر از آن است که تنها با تکیه بر قابلیت‌های شهرداری مرتفع شود.
وی ادامه داد: حل این معضل نیازمند توجه ویژه دولت، در قالب یک برنامه زمان‌بندی است؛ در این صورت می توان با اولویت‌بندی بافت‌های آسیب‌پذیر، از میزان خسارات احتمالی جانی و جانی کاست.
رییس شورای اسلامی شهر تبریز همچنین با تاکید بر اجرای برنامه‌های اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی عمومی گفت: اجرای برنامه‌های سخت‌افزاری، هر قدر هم عظیم باشد، بدون مشارکت شهروندان حاشیه‌نشین به نتیجه‌ای نخواهد رسید.
وی با بیان این‌که امکانات اطلاع‌رسانی و تبلیغاتی شهرداری تبریز در سال‌های اخیر، برنامه‌های آموزشی موثری را در خصوص فرهنگ ساخت‌و‌ساز و شاخص‌های ایمنی شهری ارایه داده است، متذکر شد: فراگیر شدن این اطلاع‌رسانی نیازمند عزم و همدلی رسانه‌ای و فرهنگی برای تغییر نگرش حاشیه‌نشینان به موضوع مقاوم‌سازی سریناه است.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.