کد خبر : 5462
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 تیر 1395 - 6:49

رویکردهای عمرانی نباید خللی در سیمای فرهنگی شهرها وارد کند

رویکردهای عمرانی نباید خللی در سیمای فرهنگی شهرها وارد کند

نماینده شهرداران کشورمان با اشاره به ریشه‌های تاریخی شهرنشینی در کشور، گفت: رویکردهای توسعه و عمرانی شهری نباید خللی در سیمای فرهنگی شهرهای کشورها وارد کند.

به گزارش آی نیوز، دکتر صادق نجفی، در جلسه با کارشناسان عمران و شهرسازی شهرداری تبریز، با بیان این مطلب اظهار داشت: بخش مهمی از معضلات کلان‌شهرهای کشور در بخش بافت‌های ناکارآمد شهری، ریشه در پیشینه تاریخی اقلیم‌مان دارد، این امر ایجاب می‌کند که در احیای ساختارهای قدیمی شهر، تفکیک جدی میان بافت‌ فرسوده و بافت‌ تاریخی قایل شویم.

وی با اشاره به این‌که معضل ترافیک در کلان‌شهرها ، اجرای پروژه‌های عمرانی را اجتناب‌ناگزیر کرده است، اظهار داشت: سازه‌های عمرانی و زیرساخت‌های ترافیکی، نباید به گونه‌ای طراحی شود که منظر فرهنگی و بخش‌های خاطره ساز شهر را مخدوش کند؛ برنامه‌های توسعه شهر باید روح و جسم شهر را به صورت توام در نظر داشته باشد.

نماینده شهرداران کشورمان در سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، تصریح کرد: تقویت منظر شهر با اجرای پروژه‌های پیاده‌راه‌سازی در بافت‌های تاریخی و برنامه‌های گلکاری‌ و نورپردازی، از جمله ایده‌هایی است که می‌تواند فضاهای تاریخی و فرهنگی شهر را برجسته کرده و توجه شهروندان را به اهمیت و زیبایی این بخش‌ها معطوف کند.

شهردار تبریز در ادامه با اشاره به اقدامات مشابه در شهر تبریز اظهار داشت: پیاده‌راه‌سازی مسیر تربیت، اجرای گلکاری‌های فصلی در بافت‌های خاطرانگیز، نورپردازی‌های زیبا در ابنیه تاریخی، احیای درب‌های تاریخی، تملک و مرمت خانه‌های تاریخی، از جمله اقدامات موثری است که نقش ارزنده در ارتقای سیمای بصری شهر تبریز، به خصوص در بافت‌های تاریخی و فرهنگی داشته است.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.