کد خبر : 5591
تاریخ انتشار : دوشنبه 11 مرداد 1395 - 7:07

برخی متکدیان اصفهان هر ۴۰ دقیقه ۲۵۰ هزار تومان درآمد دارند

برخی متکدیان اصفهان هر ۴۰ دقیقه ۲۵۰ هزار تومان درآمد دارند

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: ۷۳ درصد متکدیان سطح شهر اصفهان ایرانی و ۲۷ درصد تبعه خارجی هستند. از این میزان ۵۱ درصد اصفهانی، ۳۱ درصد از استان‌های دیگر و ۱۸ درصد از شهرستان‌های استان برای تکدیگری در سطح شهر اصفهان حضور دارند.

به گزارش ایسنا، احمدرضا مصور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پنج هزار نفر در قسمت خدمات شهری اصفهان مشغول به کار هستند. اصفهان جانشین تهران در مواقع بحرانی محسوب می‌شود و همین موضوع باعث شده تا این معاونت از شهرداری اصفهان بسیار حساس باشد و هفت سازمان زیر مجموعه این معاونت قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه از دوهزار ۶۵۰ میلیارد تومان بودجه شهرداری اصفهان ۵۲۰ میلیون تومان متعلق به معاونت خدمات شهری است، ادامه داد: ۸۷۰ پروژه در سال ۹۴ تعریف شده بود که ۴۹۳ مورد از آن تحقق یافته است که این میزان نسبت به وضعیت بودجه تحقق بسیار خوبی محسوب می‌شود.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه اصفهان، در نظافت شهری یک برند بین المللی محسوب می‌شود، افزود: به جهت سطح کیفی نظافت می‌توان ادعا کرد که اصفهان بهترین شهر ایران محسوب می‌شود. هزینه سالانه نظافت شهر اصفهان ۶۵.۷ میلیارد تومان است و روزانه ۱۸۰ میلیون تومان برای نظافت ۴۵ میلیون متر مربع فضا هزینه می شود.

مصور با اشاره به اینکه ۸۵ میلیون تومان برای جمع آوری پسماند تر هزینه می‌شود، اظهار کرد: به طور میانگین از سطح شهر اصفهان ۸۸۳ تن زباله جمع آوری می‌شود و در کنار آن نیز ۸۳۵ تن نخاله ساختمانی نیز جمع آوری می‌شود. همچنین در ۷۶ ایستگاه ثابت و سیار بازیافت که در سطح شهر اصفهان وجود دارد ۵۷ درصد از پسماند خشک را کاغذ و مقوا تشکیل می‌دهد و متاسفانه هنوز در میان پسماندهای روزانه اصفهان ۴.۵ درصد نان وجود دارد که سالانه چیزی حدود ۱۸۸۲ تن نان به پسماندها وارد می‌شود.

جمع آوری ۱۷۴۲ قلاده سگ از سطح شهر اصفهان

وی به بحث سگ‌های ولگرد اشاره کرد و گفت: در سال ۹۴ شهرداری اصفهان ۱۵۰ میلیون تومان برای ساماندهی سگ‌های ولگرد هزینه کرده است که بر این اساس ۱۷۴۲ قلاده سگ در سال ۹۴ از سطح شهر اصفهان جمع آوری که ۵۷۲ مورد عقیم سازی شده‌اند و بقیه به قرنطینه، انگل زدایی، شست و شو و پناهگاه فرستاده شده است، چراکه برخی از آنها قابلیت استفاده دارند.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان تصریح کرد: شهرداری اصفهان ۵۰۰ میلیون تومان نیز برای حیوانات موزی صرف کرده که بر این اساس از ۶۷۷ مکان تجمع حیوانات موزی ۳۵۹ مکان پاکسازی شده است و ۳۷۷ مکان نیز در حال بررسی برای پاکسازی است. نکته قابل توجه این است که برخی موش‌ها که در نزدیکی فست فودها و رستوران‌ها زندگی می‌کنند به انواع سم مقاوم هستند و به همین منظور با موش‌های مناطق ۱،۳،۵ و ۶ شهرداری با مشکل تاثیر سم مواجه هستیم.

مصور با اشاره به اینکه کارخانه پسماند اصفهان از هر سه روش مدرن پسماند یعنی، هاضم، ریجکت سوز و RBF استفاده می کند، گفت: شهرداری اصفهان در حال بررسی است تا بهترین روش ها را برای بازیافت و امحای پسماند به کار گیرد.

احداث پارک کوچک در اصفهان امکان پذیر نیست

وی به بحث فضای سبز در اصفهان اشاره کرد و ادامه داد: در اصفهان به خاطر وضعیت اقلیمی دیگر احداث پارک کوچک امکان پذیر نیست؛ در اصفهان پنج هزار و ۲۹۸ هکتار فضای سبز وجود دارد در حالی که وسعت اصفهان چیزی حدود ۵۵ هزار هکتار است و اینکه اصفهان به دلیل فضای سبز بیش از نیاز متهم می شود، نادرست است.

معاون خدمات شهری ادامه داد: دیگر در اصفهان امکان کاشت چنار، سپیدار و صنوبر که دارای ارتفاع و زیبایی خواستی بودند وجود ندارد و باید به سمت گونه‌های گیاهی و چمن مقاوم برویم.

مصور در خصوص دکل‌های مخابراتی اظهار کرد: این دکل‌ها باید دور از منازل مسکونی باشد؛ دوم اینکه سیما و منظر شهری با وجود این دکل‌ها با مشکل مواجه می‌شود، به همین منظور پس از بررسی‌های فراوان ۶۰ مکان برای دکل زنی شرکت‌های مخابراتی در مراکز جمعیتی و به دور از منازل مسکونی در نظر گرفته شده و مجوز آن نیز صادر شده است.

وی به بحث متکدیان اشاره و تاکید کرد: ۷۳ درصد متکدیان سطح شهر اصفهان ایرانی و ۲۷ درصد تبعه خارجی هستند از این میزان ۵۱ درصد اصفهانی، ۳۱ درصد از استان‌های دیگر و ۱۸ درصد از شهرستان‌های استان برای تکدیگری در سطح شهر اصفهان حضور دارند.

مصور ادامه داد: که از این میزان ۶۴ درصد مرد و ۳۶ درصد زن هستند. ۴۱ درصد مجرد و ۵۹ درصد متأهل هستند و جالب است که برخی از این گروه‌های متکدی سازمان یافته مثل متکدیان پاکستانی در ماه چیزی حدود ۵ میلیون درآمد دارند و گاهی برخی از آن ها به تنهایی در ۴۰ دقیقه تا ۲۵۰ هزار تومان کسب می کنند.

آغاز پیرایش شهری اصفهان

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان ادامه داد: طرح زیباسازی سال ۹۴ برای اصفهانی‌ها دلپذیر بود، اما باید خلاقیت نیز وارد این طرح‌ها شود و به همین منظور ستاد پیرایش شهری تشکیل شده است و سه منطقه مهم چهارباغ عباسی، خیابان حافظ و میدان احمدآباد سه محل پایلوت برای پیرایش شهری خواهد بود و در آن چیزی شبیه به میدان ولیعصر و توپخانه تهران رخ خواهد داد.

مصور در خصوص وضعیت جمع آوری زباله و هم چنین استفاده از سطل‌های بزرگ برای محلات شهر اصفهان گفت: در شهر اصفهان یک بار استفاده از سطل‌های بزرگ طراحی و اجرا شد و طرحی شکست خورده محسوب می‌شود و در دیگر کلان شهرهای کشور نیز که از سطل‌های زباله بزرگ برای جمع آوری زباله استفاده می‌شود تا آنجا که خبر داریم رضایتی برای مدیریت شهری وجود ندارد.

۹۵ حلقه چاه شهرداری خشک شده است

وی تاکید کرد: تاکنون ۹۵ حلقه چاه شهرداری اصفهان برای آبیاری فضای سبز خشک شده است و وضعیت بحران آب نشان می‌دهد که این مشکل تا ۱۰ سال آینده نیز تشدید می‌شود.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان در خصوص تخلف مالی در سازمان آرمستان های شهرداری گفت: این تخلف ۷۰ میلیونی شناسایی و فرد خاطی دستگیر و به مقامات قضایی تحویل داده شده است. این موضوع به شدت زیر ذره بین بوده و همه به اتفاق نظر فرد متخلف را شناسایی کرده‌اند.

مصور در خصوص زباله‌های بیمارستانی گفت: طبق قانون، محل تولید زباله‌های بیمارستانی و خطرناک باید وظیفه حمل و نقل، دفن و دفع این زباله‌ها را به عهده بگیرد، اما با این وجود ما به دانشگاه علوم پزشکی اعلام کرده‌ایم که حاضریم ماشین حمل مخصوص و نیروی کار را در اختیار قرار دهیم و آن ها باید در این زمینه با شهرداری هماهنگ شوند، اما این هماهنگی هنوز حاصل نشده است.
منبع: ایسنا


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.