کد خبر : 5596
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 مرداد 1395 - 7:17

پیشرفت ۷۰ درصدی پروژه نقشه برداری بازار تاریخی تبریز

پیشرفت ۷۰ درصدی پروژه نقشه برداری بازار تاریخی تبریز

 مدیر عامل سازمان آمار و فناوری اطلاعات شهرداری تبریز از پیشرفت ۷۰ درصدی پروژه نقشه برداری بازار تاریخی تبریز خبر داد.

به گزارش آی نیوز  رضا پاک نهاد مدیر عامل این سازمان با اشاره به سابقه تاریخی بازار تبریز گفت: با توجه به اینکه بازار تبریز یکی از عناصر اصلی زندگی شهر تبریز محسوب می شود و به عنوان یکی از بناهای کم نظیر معماری ایرانی – اسلامی در سال ۱۳۵۴ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است، در عصر حاضر نیز با پیشرفت تکنولوژیهای مکان محور و توسعه مدیریت شهری و برنامه ریزی های آتی و ارایه خدمات بهتر به شهروندان، لزوم تهیه نقشه های به روز از شهر مورد توجه مدیران شهری قرار گرفت.

 در این راستا سازمان آمار و فناوری اطلاعات با استقرار سیستمهای مختلف مکانی در مجموعه شهرداری تبریز تهیه نقشه های جدید از تبریز را در اولویت کاری خود قرار داد. بر این اساس عکسبرداری از شهر تبریز را بعد از سیزده سال در سال ۹۳ کلید زده و به اتمام رساند.

پاک نهاد افزود: با بررسی دقیق نقشه های شهری و به دلیل سرپوشیده بودن مجموعه بازار تاریخی تبریز، خلأ وجود نقشه های زمینی از بازار با توجه به نیاز مبرم به این نقشه ها در بخش های مختلف شهرداری تبریز احساس شد. بنابراین بعد از بررسی ها و مطالعات اولیه از مجموعه بازار و با در نظر گرفتن اینکه هیچ گونه اطلاعات دقیق و مشخصی از مجموعه وجود نداشت، نقشه برداری زمینی و شناسنامه دار کردن املاک، بازارچه ها، تیمچه ها، راسته های داخل بازار در مقیاس ۲۰۰/۱ به مساحت ۲۴۵۰۰ مترمربع آغاز شد.

وی گفت: این پروژه برای اولین بار در تاریخ مجموعه بازار تبریز در حال نقشه برداری بوده و جزو پروژه های نادر انجام نشده درسطح شهر است که با خروجی این پروژه می توان دقیق ترین اطلاعات مکانی شناسایی و در سیستم های مختلف مکانی از جمله ممیزی، SDI، شهرسازی، زیباسازی، خدمات شهری، نوسازی و مشاغل و اداراتی چون آب و برق و گازو…استفاده نمود.

گفتنی است با گذشت پنج ماه از آغاز پروژه، نقشه برداری کلیه معابر بازار تبریز در حال اتمام بوده و از محدوه بازار عملیات برداشت واحدهای تجاری و خدماتی آغاز شده است.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.