کد خبر : 5603
تاریخ انتشار : چهارشنبه 13 مرداد 1395 - 5:35

بزرگداشت استاد شهریار، باید با نگرش ملی مورد توجه قرار بگیرد

بزرگداشت استاد شهریار، باید با نگرش ملی مورد توجه قرار بگیرد

 شهردار تبریز با اشاره به جایگاه ویژه استاد شهریار در فرهنگ و ادب کشور خاطرنشان کرد: بزرگداشت این چهره نامی، باید با یک نگرش ملی مورد توجه قرار بگیرد.

به گزارش شهریار، دکتر صادق نجفی در دیدار با هیئت امنای خانه موزه ادبی استاد شهریار که به منظور بررسی تمیهدات بزرگداشت استاد شهریار و روز ملی شعر و ادب برگزار شد،  با تاکید بر ضرورت برگزاری هر چه شکوهمند بیست‌وهشتمین سالگرد درگذشت استاد شهریار در شهریور سال جاری اظهار داشت: جایگاه خاص استاد شهریار، محدود به تبریز و آذربایجان نیست. این شاعر بی‌همتا، مدافع شاخص‌های ایرانی و اسلامی در فرهنگ معاصر است.

وی ادامه داد: برنامه‌های محتوایی این استاد بی‌همتا باید در یک قامت ملی و با هم‌افزایی بخش‌های مختلف اجرایی پیگیری شود.

دکتر نجفی تصریح کرد: نقش‌آفرینی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حضور دانشگاه‌های اصلی شهر و  مشارکت شبکه‌های سراسری صدا و سیما در این راستا ضروری است.

وی با اشاره به محبوبیت شعر و شخصیت استاد شهریار، در کشورهای مجاور خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های خواهرخواندگی و دیپلماسی شهری تبریز، می‌تواند با حضور اندیشمندان و ادبای نامی این کشورها، نقش موثر در وجهه بین‌المللی این بزرگداشت داشته باشد.

شهردار تبریز با بیان این‌که سال آینده، مقدمه مهم برنامه‌های گردشگری ۲۰۱۸ است، اظهار داشت: سال آینده با تقویت پروژه‌های فرهنگی، شاهد ایجاد زمینه‌های اجتماعی بحث‌های گردشگری ۲۰۱۸ خواهیم بود.

پیش از سخنان شهردار تبریز دکتر علی‌اصغر شعردوست، رئیس هیئت امنای خانه موزه استاد شهریار، قابلیت‌های‌ گردشگری فرهنگی در شهر تبریز را یادآور شد و افزود:  معرفی استاد شهریار به عنوان یکی از مولفه‌های اصلی ادبیات کشور، می‌تواند به غنای محتوایی افق گردشگری ۲۰۱۸ منجر شود.

وی همچنین بر لزوم ایجادهم‌افزایی در عموم بخش‌های فرهنگی و استفاده از ظرفیت انجمن‌های ادبی تاکید کرد.

در این جلسه، حجتالاسلام حمیدی معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تبریز، رضا خلیلی سرپرست سازمان توسعه گردشگری شهرداری و مرتضی آبدار مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع‌‌دستی استان نیز حضور داشتند.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.