کد خبر : 5604
تاریخ انتشار : چهارشنبه 13 مرداد 1395 - 16:46

نجفی: نمی‌توانستم به خاطر پوشش نامناسب حضار جایزه‌ی تبریز را دریافت نکنم

نجفی: نمی‌توانستم به خاطر پوشش نامناسب حضار جایزه‌ی تبریز را دریافت نکنم

شهردار تبریز گفت: من برای گرفتن حق مردم و انتخاب شهرم به عنوان منطقه‌ای پاک به میلان رفتم و نمی‌توانستم هنگام دریافت جایزه رفتار دیگری از خود نشان دهم.

به گزارش آی نیوز، صادق نجفی در گفت‌وگو با پایگاه خبری آناج با اشاره به انتخاب تبریز به عنوان شهری پاک توسط نماینده سازمان ملل در حوزه محیط زیست، اظهار داشت: در آستانه سال ۲۰۱۸ افتخاری دیگر نصیب آذربایجانی‌ها شد و در بین چندین شهر خاورمیانه این تبریز بود که در سایه‌ی تلاش مسئولین و فعالان خدمات شهری، منطقه‌ای پاک لقب گرفت.

وی افزود: در مراسمی که در شهر میلان برگزار شد شهردارانی از مکزیک، سن پترزبورگ و سایر شهرهای معروف دنیا حضور داشتند و با این انتخاب جایگاه تبریز در سطح جهانی ارتقاء یافت.

شهردار تبریز به حاشیه‌های این مراسم و برخی بداخلاقی‌های رسانه‌ای اشاره کرد و توضیح داد: در همایش‌های بین المللی چگونگی برگزاری و پوشش حضار توسط میهمانان تعیین نمی‌شود و شرکت‌کننده در آن نقش زیادی ندارد، لذا بنده هنگام دریافت جایزه نمی‌توانستم رفتاری دیگر از خود نشان دهم و به علت پوشش نامناسب سایر مسئولین لوح تقدیر را دریافت نکنم.

وی عنوان کرد: در شرایطی که نام تبریز در سطح جهانی مطرح می‌شود معلوم نیست چرا عده‌ای با پشت پا زدن به تمامی زحمات، حاشیه‌سازی می‌کنند، در طول تاریخ کدام شهردار تبریزی در مقر سازمان ملل به زبان انگلیسی برای نمایندگان دنیا سخنرانی کرده است؟ آیا تاکنون شهرداری داشته‌ایم که به عنوان میهمان ویژه مراسم در وین برای سایرین نطق کند و از تبریز و فرهنگش بگوید؟

رئیس دبیرخانه اطلس جهان اسلام با بیان اینکه مطرح شدن نام تبریز در عرصه جهانی، هویت و تاریخ این شهر را نمایان می‌کند، یادآور شد: به پاس اعتماد این مردم شهردار تبریز نایب رئیس شاخه محیط زیست سازمان ملل(ULCJ) شده است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر علت خلاصه شدن تبریز ۲۰۱۸ در بنر و تبلیغ، اذعان داشت: مسئول تبریز ۲۰۱۸ تنها ما نیستیم و شهرداری عهده‌دار مباحث اجرایی آن است، این انتخاب فرصت بزرگی است و می‌توانیم علاوه بر زیباسازی شهری، گردشگر نیز جذب کنیم اما واقعیت این است که تاکنون شهرداری تنها مانده و دیگران هم باید همت کنند.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.