کد خبر : 5633
تاریخ انتشار : دوشنبه 25 مرداد 1395 - 5:47

تلاش برای توسعه مسیرها و ایستگاه های دوچرخه سواری در نقاط مرکزی شهر

تلاش برای توسعه مسیرها و ایستگاه های دوچرخه سواری در نقاط مرکزی شهر

معاون حمل و نقل شهردار تبریز از تلاش این معاونت برای توسعه مسیرها و ایستگاه های دوچرخه سواری در سطح شهر خبر داد.

به گزارش  آی نیوز، یعقوب وحیدکیا، در تشریح برنامه های این معاونت برای توسعه طرح دوچرخه سواری در تبریز، گفت: با توجه به تاثیر دوچرخه در کاهش آلودگی هوا و مطرح بودن آن به عنوان وسیله حمل و نقل پاک، معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز برای توسعه امکانات آن در سطح شهر، برنامه ریزی کرده است.

وی افزود: پیش ازاین در نقاطی همچون جاده ائل گلی و مسیر داخل مهرانه رود، حدفاصل سه راهی ولیعصر تا آبرسان، مسیر ویژه دوچرخه سواری داشتیم و در سالهای اخیر نیز، مسیر دوچرخه از میدان ساعت تا چهارراه بهشتی ایجاد شده است.

معاون حمل و نقل شهردار تبریز در بیان دلایل عدم استقبال از دوچرخه در تبریز، تصریح کرد: در جامعه شهری تبریز برای استفاده از دوچرخه، موانعی وجود دارد که از آن جمله می توان به نگرش های فرهنگی در عدم رغبت به استفاده از دوچرخه اشاره کرد.

وحیدکیا، ادامه داد: همچنین وضعیت آب و هوایی ویژه در تبریز و موقعیت جغرافیایی آن که ناهمواری هایی را در معابر به وجود آورده، از دیگر دلایل تمایل نداشتن شهروندان تبریزی به بهره گیری از دوچرخه است.

وی تصریح کرد: با این حال، سعی ما بر این است که با تسهیل مراحل واگذاری دوچرخه و ایجاد مسیرهای جدید، مشارکت حداکثری شهروندان را در این زمینه نیز، جلب کنیم.

معاون حمل و نقل شهردار تبریز، همچنین، به مسیرهای جدید مصوب، اشاره کرد و گفت: یکی از مسیرها در حوزه شهرداری منطقه ۶، حدفاصل میدان راه آهن تا میدان جهاد است و دیگری، در حوزه شهرداری منطقه ۵ و در بخشی از اتوبان پاسداران، مابین میدان شهید فهمیده تا اول کوی نصر قرار دارد که در حال حاضر، از طرف مشاور طرح، تحت بررسی است؛ با این حال و با توجه به وضعیت معابر از نظر زیرساخت ها و وسعت و عرض، نمی توانیم شبکه به هم پیوسته ای از مسیرهای دوچرخه سواری در شهر ایجاد کنیم.

وحید کیا درزمینه راه اندازی مجدد ایستگاه های تحویل دوچرخه نیز، متذکر شد: چندماهی بود که ایستگاه های تحویل دوچرخه، فعالیت خود را تعطیل کرده بودند؛ اما از حدود یک هفته پیش، این ایستگاه ها با رویکردجدید در ارائه خدمات به بخش خصوصی واگذار و فعالیت آن ها به طور جدید آغاز شد.

وی ضمن توضیح خدمات جدید ایستگاه ها، خاطرنشان کرد: علاوه بر تعمیردوچرخه ها و رفع مشکلات موجود، ایستگاه ها به سامانه نرم افزاری مجهز شدند و ثبت نام هم از طریق همین نرم افزار و ارائه کارت شناسایی صورت می گیرد؛ همچنین استفاده کنندگان می توانند دوچرخه مورد استفاده را در ایستگاهی غیر از ایستگاه مبدا، تحویل دهند.

معاون حمل و نقل شهردار تبریز در پایان، ایجاد و توسعه مسیرهای ویژه دوچرخه سواری را، در توسعه گردشگری نیز موثر دانست و یادآور شد: آماری که از طرف دست اندرکاران ارائه می شود، نشان گر استفاده مسافران و گردشگران داخلی و خارجی از دوچرخه در محدوده مرکزی شهر است که این امر، موجب گسترش و یاری رسانی به صنعت گردشگری شهر نیز خواهدبود.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.