کد خبر : 5646
تاریخ انتشار : چهارشنبه 27 مرداد 1395 - 8:35

اتمام عملیات مقاوم سازی و زیرسازی درقطعه ششم اتوبان پاسداران

اتمام عملیات مقاوم سازی و زیرسازی درقطعه ششم اتوبان پاسداران

مدیرعامل سازمان عمران تبریز، از اتمام عملیات مقاوم سازی و زیرسازی در قطعه ششم اتوبان پاسداران خبر داد.

مهندس غنی زاده با اعلام این مطلب افزود: بهسازی و مقاوم سازی اتوبان پاسداران به عنوان یکی از مهم ترین شریان های ارتباطی تبریز،  از سال گذشته در دستور کار شهرداری تبریز قرار گرفته  و قطعه ششم آن با جدیت عوامل مدیریتی و اجرایی این پروژه، به پایان رسید.

وی ادامه داد: سازمان عمران به عنوان مجری این پروژه مهم، بهسازی و مقاوم سازی اتوبان پاسداران را برعهده گرفته است.

مدیرعامل سازمان عمران، با اشاره به ویژگی های این طرح، تصریح کرد: تراش آسفالت قبلی و دپوی آن در محلی مناسب با هدف استفاده در زیرسازی ها، اولین مرحله اجرای این پروژه بود.

غنی زاده، اضافه کرد: در مرحله بعدی، خاکبرداری این قسمت از مسیر تا حد رسیدن به تراز زمین بکر و طبیعی، انجام می گیرد و در پی آن، بستر توسط شفت آهکی، سیمانی تثبیت می شود؛ در عین حال اجرای کانال های زهکش برای جمع آوری وهدایت آب های زیرسطحی و اجرای آب‌رو با استفاده از جداول پیش ساخته بتنی با هدف هدایت آب های سطحی نیز همزمان با این مرحله انجام می گیرد

.

وی همچنین، جمع آوری لوله های آب خام قدیمی را نیز یکی دیگر از مراحل این پروژه دانست و تاکید کرد: با توجه به فرسودگی این لوله ها و تخریب آسفالت در نتیجه نشتی آب، جمع آوری این لوله ها و اجرای لوله کشی جدید در منتهی الیه جنوبی مسیر، بخش مهمی از این پروژه محسوب می شود.

مدیرعامل سازمان عمران، با اشاره به لزوم تثبیت تیرهای برق فشار قوی نیز گفت: نظر اداره محترم برق بر این بود که تیرهای برق موجود در مسیر را جابجا کرده و به فضاهای سبز اطراف اتوبان انتقال دهد که برای اجتناب از این امر، تیرها را در همان نقطه تثبیت کرده ایم تا نیازی به انتقال نباشد.

وی در پایان تاکید کرد: تلاش سازمان عمران بر این است که با سرعت عمل و دقت مضاعف در اجرای این پروژه، این شاهراه ارتباطی را در حداقل زمان ممکن مقاوم سازی نماید و ترافیکی روان با مسیری امن را برای شهروندان تامین کند.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.