کد خبر : 5652
تاریخ انتشار : یکشنبه 31 مرداد 1395 - 7:50

شورای شهر و شهرداری تبریز توجه ویژه ای به آبادانی معنوی و فیزیکی مساجد دارد

شورای شهر و شهرداری تبریز توجه ویژه ای به آبادانی معنوی و فیزیکی مساجد دارد

 رئیس شورای اسلامی شهر تبریز گفت: شورای اسلامی شهر تبریز و شهرداری تبریز در دوره چهارم توجه ویژه ای به آبادانی معنوی و فیزیکی مساجد شهر داشته است.

به گزارش آی نیوز، شهرام دبیری در صحن علنی شورای شهر تبریز و یکصدو چهل و دومین جلسه شورا با اشاره به سی و یکم مرداد روز جهانی مسجد گفت: در طول دوره شورای چهارم مصوبات خوبی در راستای کمک به مساجد شهر تبریز داشته ایم.

وی با تاکید بر اینکه اعزار، تکریم و توجه به مساجد نباید منوط به این هفته باشد گفت: مصوبات خوبی در جهت حمایت از مساجد و فعالیت های مختلف فرهنگی و دینی در مساجد شهر و همچنین بازسازی و کمک به مساجد شهر تصویب شده اند.

وی همچنین با اشاره به اول شهریورماه روز بزرگداشت ابوعلی سینا و روز پزشک گفت: این روز را به تمامی پزشکان، پیراپزشکان و افرادی که شبانه روزی برای نجات جان بیماران و کمک به آنها تلاش می کنند تبریک می گویم.

دبیری در خصوص هدف از نام گذاری روزی به نام روز جهانی مسجد، گفت: ارائه الگوی مناسب برای بزرگداشت روز مسجد، تبیین مطالبات و نیازهای مسجد، مرور وضعیت گذشته و حال مساجد، بررسی نقش مساجد در تعامل بین دین و دولت و نیز معرفی و قدردانی از ائمه جماعات موفق از اهداف نامگذاری این روز می باشد.

گفتنی است به پیشنهاد سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و با تصویب وزیران امور خارجه کشورهای اسلامی در اجلاس تهران، روزجهانی مسجد از سی و یکم مرداد ماه برابر با ۲۱ اوت، همزمان با سالگرد آتش زدن مسجدالاقصی توسط رژیم صهیونیستی اسرائیل، برگزار می شود.

در جلسه صبح امروز شورای شهر تبریز احتشام حاجی پور و داود امیرحقیان به عنوان سخنران پیش از دستور به ایراد سخنرانی پرداختند.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.