کد خبر : 5724
تاریخ انتشار : چهارشنبه 31 شهریور 1395 - 7:22

شکوفایی عمرانی شهرداری منطقه ۷ با اجرای پروژه های عمرانی و خدماتی

شکوفایی عمرانی شهرداری منطقه ۷ با اجرای پروژه های عمرانی و خدماتی

 شهردار منطقه ۷ تبریز، بر شکوفایی عمرانی این منطقه با اجرای پروژه های عمرانی و خدماتی مختلف، خبر داد.

به گزارش آی نیوز، محمدعلی مولاخواه، با اشاره به تعدادی از پروژه های در حال اجرای منطقه ۷، گفت: احداث پل دسترسی کرجان واحداث کانال کرجان، احداث خیابان برگی لاله و احداث خیابان سوسنگرد بطول حدود۵٠٠ متر، احداث مجموعه ورزشی پارک فضیلت، اصلاح میدان ورودی خلجان و ایجاد پارک دراین  ورودی را از جمله فعالیت های در حال اجرای این منطقه طی نیمه اول سال ۹۵ محسوب می شود.

وی، با تشریح بخش دیگری از فعالیت های عمرانی در سطح منطقه ۷، افزود: احداث مجموعه ورزشی پارک فضیلت، سرای محله کجوار، پارک کوهستان، پارک نیروی هوایی، ۲باب سرویس بهداشتی ونمازخانه دراندیشه و وادی رحمت، لکه گیری آسفالت سطح منطقه، آسفالت اساسی مسیرهای اصلی، قسمت دیگری از اقدامات منطقه ۷ در راستای توسعه عمرانی است.

شهردار منطقه ۷ تبریز، در ادامه، طرح های عمرانی ترافیکی منطقه را نیز، بیان کرد و اظهار داشت: جدول گذاری وکفسازی ومناسب سازی محیط برای معلولین درسطح منطقه، اصلاحات هندسی درچندنقطه از منطقه وبویژه زیرپل تراکتورسازی وتقاطع رسالت با دیزل آباد، جزو برنامه های عمرانی ترافیکی این شهرداری است.

مولاخواه، در خصوص برنامه‌های آتی شهرداری منطقه ۷ در حوزه عمرانی نیز خاطرنشان کرد: طبق برنامه ریزی های انجام شده، مجتمع تجاری خدماتی خلیج فارس واقع درسوسنگرد، پارک و مجتمع تجاری خدماتی آموزشی و فرهنگی واقع در فجر که درحال طی مراحل کمسیون ماده۵ میباشد و پروژه مشارکتی پارک هیجان که از سری پروژه های تبریز٢٠١٨میباشد، از جمله طرح هایی است که برای سال های اینده در نظر گرفته شده است.

وی، همچنین افزود: یکی دیگر از پروژه‌های در دست اقدام، مطالعات اصلاح مسیل های جنوب غرب بویژه کانال ایلی سودرجاده صنعت است که ازسرچشمه ها واقع درمناطق ٢و٣و۶آغازمیشود که بعدازمطالعه در سال آتی وارد فازعملیاتی شده و مشکل بزرگ سیلابهای جاده صنعت را برطرف می کند.

شهردار منطقه ۷ تبریز، در ادامه با اشاره به پروژه پارک فضیلت آخماقیه که به مساحت ۱۳۰۰ مترمربع است، گفت: این پروژه نیمه تمام در حال حاضر بصورت فشرده با هدف توسعه پارک، احداث زمین چمن مصنوعی فوتبال، احداث زمین با پوشش تارتان برای والیبال و بسکتبال در حال اجرا است..

مولاخواه متذکر شد: با توجه به اینکه امروزه مناظر زیبای شهربا وجود بوستان ها، و ایجاد فضاهای فرهنگی  و دستیابی شهروندان به این خدمات ارتباط مستقیم بر رفتار آنان در زمینه سلامتی، موجب افزایش تعلق اجتماعی به شهر خود وبالا رفتن کیفیت زندگی  شهروندان دارد، گفت: در همین راستا احداث پروژه فرهنگسرای محله در کجوار، دریک خانه قدیمی با زیربنای ۳۸۰ متر مربع انجام می شود که ساختمان شمالی دارای ۲۲۰ متر مربع و ساختمان جنوبی بیش از یکصد متر مربع به صورت یک طبقه خواهد بود.

وی همچنین گفت: بهره برداری از پروژه های پارک وخانه سلامت و فرهنگ سراها درپیشرفت سطح علمی وفرهنگی خانواده ها نقش بسزایی دارد و احداث پارکهایی چون پارک مهرولایت نیازهای شهروندان این محدوده را به فضای سبز تامین کرده است.

شهردار منطقه ۷، هدف اصلی برنامه ها و اقدمات  معاونت عمرانی منطقه ۷ را توسعه این بخش از شهر عنوان نموده و اذعان داشت: به منظور بهسازی محیط شهری وجلوگیری از آبگرفتگی و سرازیر شدن آبهای سطحی در معابر شریان های اصلی منطقه، طرح احداث و بازسازی کانال سنگی کرجان فاز اول  به طول ۱۰۰۰ متر با پیشرفت فیزیکی مناسبی در حال اجرا است.

مولا خواه در پایان تاکید کرد: به منظور افزایش کیفیت اجرایی پروژه ها مجموعه دستگاه نظارت عالی شهرداری تبریز و نظارت منطقه احتمام کافی ونظارت کامل بر پروژه ها را انجام داده و برابر آیین نامه های فنی از انجام آزمایشات در خصوص کیفیت اجرای پروژه ها نیز بهره کافی می برند.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.