کد خبر : 5728
تاریخ انتشار : شنبه 3 مهر 1395 - 6:42

اجرای پروژه رمپ خروجی دروازه تهران به پل کابلی

اجرای پروژه رمپ خروجی دروازه تهران به پل کابلی

 شهردار منطقه یک تبریز فعالیت های عمرانی و خدماتی انجام یافته در سطح این منطقه را تشریح کرد.

به گزارش آی نیوز، مهدی یوسفی گفت: با تاکید شهردار تبریز احداث باند کندرو گلکار با هزینه تملک و اجرایی ۲۰۰ میلیارد ریال در حوزه شهرداری منطقه یک تبریز آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه رمپ خروجی از دروازه به تهران به پل کابلی یکی از پروژه های مهم ترافیکی است که آغاز شده است گفت: علی رغم اینکه پروژه پل کابلی چند سال پیش مورد بهره برداری قرار گرفته بود اما عدم وجود رمپ ها از سمت دروازه تهران یکی از ایرادات این پروژه به حساب می آمد.

یوسفی با اعلام اینکه رمپ خروجی دروازه تهران به پل کابلی با ۳۰۰ متر طول و با عرض ۲۰ متر در حال احداث بوده و تقدیم شهروندان عزیز خواهد شد،گفت: در این راستا و در جهت ساماندهی ورودی شرقی تبریز تملک ۹۰ درصد از املاک و زمین های واقع در مسیر این رمپ و همچنین انتقال مشاغل مزاحم آغاز شده است.

وی همچنین با اعلام این خبر که مطالعات اجرای دور برگردان از بلوار استاد شهریار به باغلار باغی آغاز گردیده است، افزود: بعد از انجام مطالعات اجرای این پروژه، با تعریض پل ابتدای سربالایی ولیعصر احداث دور برگردان از ضلع جنوبی به ضلع شمالی بلوار شهریار آغاز خواهد شد.

یوسفی اجرای آسفالت اساسی معابر خیابان ها و کوچه های سطح منطقه و همچنین لکه گیری و آسفالت محله ای را از برنامه های این شهرداری اعلام کرد و گفت: آسفالت اساسی و همچنین لکه گیری اصلاح و زیرسازی آسفال در خیابانها و کوچه های محلات کم برخوردار از اول خیابان عباسی تا میدان فهمیده، مناطق ولیعصر، بیلانکوه و همچنین دروازه تهران از دو ماه پیش آغاز شده است و اجرای این طرح تا دو ماه آینده نیز تداوم خواهد داشت.

شهردار منطقه یک ادامه داد: آسفالت اساسی قسمتی از خیابان شهید شفیع زاده پیرامون قبرستان ملک و همچنین اجرای اصلاح طرح هندسی معابر نگین پارک در حال حاضر در حال انجام است.

وی افزود: در راستای تداوم آسفالت اساسی در منطقه، همچنین اصلاح و زیرسازی ضلع شرقی خیابان توانیر در حال تکمیل بوده و زیرسازی و آسفال اساسی ضلع غربی نیز اجرا خواهد شد.

مهدی یوسفی با اعلام اینکه احداث ایستگاه آتش نشانی در ولی امر در مرحله انتخاب پیمانکار است، گفت: احداث ایستگاه آتش نشانی در پارک چشم انداز به اتمام رسیده و این ایستگاه مورد بهره برداری قرار گرفته است.

وی همچنین با اشاره به احداث چند باب نمازخانه و سرویس بهداشتی در پارکهای موجود در سطح منطقه از جمله دباغلارباغی و توانیر گفت: خانه سلامت و فرهگسرای در خیابان شهید شفیع زاده در حال احداث است و این فرهنگسرا تا دو ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.

یوسفی با اشاره به وجود مناطق حاشیه نشین در سطح شهرداری منطقه یک گفت: در راستای ارائه خدمات به حاشیه نشینان پله گذاری و جدول کاری و جدول گذاری در این مناطق در حال اجراست.

شهردار منطقه یک با اشاره به اجرا و تکمیل ۴ دستگاه پل عابر پیاده در سطح منطقه گفت: احداث پل عابر گذر در مسیر خیابان توانیر روبروی مجتمع ائل ایستین، اول خیابان هفت تیر، گلکار وهمچنین خیابان شهید رجایی از برنامه های شهرداری منطقه یک تبریز بوده است که اجرایی شده است.

وی ادامه داد: پیاده روسازی در مسیر باغ صائب تبریزی تا پل منصور، کف سازی برخی معابر عمومی در ولیعصر و همچنین پیاده رو سازی خیابان رودکی از برنامه های در دست اجرای شهرداری منطقه یک تبریز بوده است.

یوسفی با اشاره به اینکه شبکه آب خام مورد استفاده در فضای سبز در منطقه غیر متصل به هم بوده است گفت: اتصال این شبکه غیرمتصل به همدیگر و لینک شبکه آب خام فضای سبز شروع شده است این طرح در قالب طرح جامع فضای سبز با رفع نواقص شبکه آب خام تممیل خواهد شد با اجرای این طرح بسیاری از مشکلات موجود در خصوص تامین آب موردنیاز فضای سبز منطقه مرتفع خواهد شد.

شهردار منطقه یک تبریز بهسازی و نوسازی اتوبان پاسداران در محدوده منطقه یک را یکی از فعالیت های مهم سطح منطقه عنوان کرد و گفت: در حال حاضر زیرسازی قطعه ششم اتوبان پاسداران به طول یک و نیم کیلومتر به اتمام رسیده است و قیرپاشی و آسفالت زیرین این اتوبان نیز انجام یافته و آسفالت ریزی نهایی این اتوبان نیز به زودی صورت خواهد گرفت.

یوسفی در ادامه با اشاره به تملک ۷۰الی ۸۰ درصدی مسیرگشایی خیابان سیلاب قوشخانه گفت: با تملک املاک باقی مانده در این خیابان مسیر گشایی خیابان نیز تکیل خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تملک باغات موجود در چایکنار در ردیف بودجه این منطقه آمده است گفت: از دیگر کارهای شاخص در حال اجرای منطقه می توان به مرمت و زیباسازی پارک بزرگ شمس تبریز و با تاکید بر ضرورت حفظ وضعیت موجود و حذف المان های زائد در این پارک می توان اشاره کرد.

شهردار منطقه یک تبریز همچنین با اشاره به اجرای پنج طرح خدمات محور افزود: در قالب طرح آدینه پاک تا پایان شهریور هر هفته روز جمعه تمامی نرده ها، جداول و خیابان های در محدوده منطقه یک اجرا شد.

وی افزود: از دیگر طرح های خدماتی اجرایی شهرداری منطقه یک تبریز طعمه گذاری، سم پاشی، امحا سگ های ولگرد و لایروبی آبراهه های سطح خیابان ها اشاره کرد.

یوسفی پاکسازی نخاله و مصالح ساختمانی از خیابان ها را از دیگر اولویت های شهرداری در راستای اجرای طرح تبریزشهر پاک بر شمرد وادامه داد: اجرای دیگر طرح ها مانند استقبال از مهر برا آماده سازی فضای شهر از جمله رنگ آمیزی دیوار های مدارس لکه گیری آسفالت خیابان های منتهی به مدارس و خط کشی محوطه مدارس در شهرداری منطقه یک تبریز با پیشرفت قابل توجهی روبروست.

شهردار منطقه یک تبریز با مقایسه میزان و حجم اجرای پروژه های خدماتی نسبت به مدت مشابه سال ۹۴ گفت: یک هزار و ۲۷۲ تن آسفالت برای لکه گیری خیابان ها در سال ۹۴ استفاده شده و این میزان در سال ۹۵ به یک هزار و ۵۱۰ تن افزایش یافته است.

یوسفی ادامه داد: اصلاح و مرمت جداول از یکصد و ۶۰ متر در سال ۹۴ به چهارصد و ۴۵ متر در سال ۹۵ افزایش نشان می دهد، همچنین اصلاح و مرمت کف پیاده رو ز ۳۳۷ متر به ۴۲۵ مترمربع در نیمه اول سال جاری رسیده است.

شهردار منطقه یک تبریز اعلام کرد با افزایش نظارت و جلوگیری از ساخت بدو مجوز طبقات فوقانی از ۵۲ پرونده تشکیل شده در سال گذشته به ۳۰ پرونده نسبت به مدت مشابه در سال جاری کاهش یافته است.

 وی همچنین از کاهش پرونده های ارجایی به کمیسیون ماده صد خبر داد و گفت: در نیمه اول سال گذشته دویست و ۵۹ پرونده به کمیسیون ماده صد شهرداری ارجا شده بود که این میزان در مدت مشابه سال جاری به یکصد و ۳۷مورد کاهش نشان می دهد.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.