کد خبر : 5742
تاریخ انتشار : یکشنبه 4 مهر 1395 - 9:40

انکار دستاوردهای عمرانی شهر، منصفانه و محققانه نیست

انکار دستاوردهای عمرانی شهر، منصفانه و محققانه نیست

عضو سابق شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به اظهارات اخیر محمدحسین جعفری، همکار سابق خود در شورای اسلامی شهر گفت:  اقدامات خیره‌کننده شهرداری در حوزه توسعه و عمران شهر، در این اظهارات مورد غفلت قرار گرفته شده است.

احتشام حاجی‌پور با بیان این‌که در سه سال گذشته، شاهد اجرای ده‌‌ها پروژه تقاطع غیرهمسطح، در مدت کمتر از یک سال بوده‌ایم، اضافه کرد: هر یک از این پروژه‌ها منجربه گشوده‌شدن گره‌های قدیمی ترافیک شهر شده؛ با این حال، معلوم نیست ایشان چطور تا این حد با اطمینان از تاثیر اندک پروژه‌ها سخن می‌گویند.
وی با تاکید بر این که انکار دستاوردهای عمرانی شهر، منصفانه و محققانه نیست، تصریح کرد: پروژه‌ای مثل روگذر میدان راه‌آهن، معضل قدیمی ترافیک  محدوده غربی شهر  را به کل برطرف کرده و یا پروژه روگذر وادی رحمت، دالان تنگ و خطرناک دسترسی به آرامستان را به مسیری فراخ و ایمن تبدیل کرده است؛ واقعا با چه منطقی می‌توان چنین دستاوردهایی را که منکر شد؟!
عضو سابق شورای چهارم یادآور شد:  مسیرگشایی‌های گسترده، مهار حاشیه‌نشینی‌های خزنده و خطرناک و توسعه چشمگیر فضای سبز با ایجاد بوستان‌های محلی و منطقه‌ای، از جمله اقدامات گسترده شهرداری در سه سال اخیر است که سیمای کلی شهر را متحول کرده است؛ بخش عمده‌ای از این پروژه‌ها در مناطق کم‌برخوردار اجرا شده و با ارتقای ارزش افزوده، زمینه‌های توسعه فرهنگی و اجتماعی این مناطق را پدید آورده است.
حاجی‌پور ادامه داد: پروژه‌ عظیم پایانه اصلی تبریز پس از سال‌های سال بلاتکلیفی، با همت و مدیریت شهردار، به یکی از مراکز افتخارآمیز شهرداری تبدیل شده است؛ از سوی دیگر، مجموعه بزرگ مرکز همایش‌های بین‌المللی تبریز در حال اجرا است که نقش مهمی در تقویت زیرساخت‌های فرهنگی شهر خواهد داشت.
وی ادامه داد: حجم عملیاتی و هزینه‌های هنگفت اقدامات سه سال اخیر، معادل هشت سال پیش از این دوره بوده و زیر سوال‌بردن آن، به هیچ‌عنوان منطقی نیست.
رئیس سایق شورای استان آذربایجان‌شرقی، متذکر شد: شهرداری تبریز در دو سال نخست مدیریت دکتر نجفی، رویکرد عمران، و در دو سال بعدی نیز برنامه‌های خدماتی، فرهنگی، گردشگری و اجتماعی را در اولویت قرار داده بود. بخش اعظم  هر یک از این اولویت‌ها، به منصه ظهور رسیده و موقعیت ملی و بین‌المللی تبریز را تقویت کرده است؛ با این حال محرز نیست ادعای جناب جعفری مبنی بر این‌که «58 درصد برنامه‌های شهرداری اجرایی نشده» چه پشتوانه مستندی دارد.
حاجی‌پور با بیان این‌که در آغاز فعالیت شورای چهارم، حتی طرح و برنامه کلی این پروژه‌ها نیز ارایه نشده بود، گفت: هر یک از این پروژه‌ها با تصویب شورای چهارم و با بررسی‌های شورای ترافیک به مرحله اجرا رسیده است؛ با این حال، عجیب است که ایشان مدعی شده پروژه‌های سه سال اخیر، از دوره  شهردار سابق به جا مانده است!
وی با تاکید بر این‌که در هر مرتبه، جایگاه و شرایطی که هستیم باید منصفانه اظهار نظر کنیم، گفت: اگر از هیئت رئیسه یا حتی از خود شورا کنار گذاشته شده ایم، باید به عنوان خواص جامعه، بی حب و بغض اظهار نظر کنیم. هزینه کردن از اعتماد و رای مردم، به هیچ عنوان نمی‌تواند شرایط مطلوبی ایجاد کند.
عضو سابق شورا با تاکید بر این که وظایف شورا تنها تذکر و خرده گیری نیست، اظهار داشت: هر یک از اعضای شورا باید از خود بپرسند به موازات مصاحبه های آتشین و تذکرات پی در پی، چه پیشنهادی برای بهبود وضعیت شهر داشته‌اند و چه اقدامی برای تحقق درآمدهای فراموش شده شهرداری از ردیف های ملی و قانونی بجا آورده‌اند؟

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.