کد خبر : 5763
تاریخ انتشار : چهارشنبه 7 مهر 1395 - 5:48

دکتر دبیری:سال ۲۰۱۸ دستکم پذیرای ۲ میلیون گردشگر خارجی خواهیم بود

دکتر دبیری:سال ۲۰۱۸ دستکم پذیرای ۲ میلیون گردشگر خارجی خواهیم بود

رئیس شورای شهر تبریز تاکید کرد: امیدواریم در تبریز ۲۰۱۸، حداقل دو میلیون گردشگر خارجی را داشته باشیم و هر سال بر این تعداد افزوده شود.

به گزارش آی نیوز، “شهرام دبیری” در همایش روز جهانی گردشگری اظهار داشت: یکی از بزرگترین مشکلات جامعه، رکود اقتصادی است که بعضی از بخش های تولیدی محدود و متوقف شده اند. صنعت گردشگری باعث رونق اقتصادی و همچنین منجر به کار آفرینی بر جوانان جویای کار می شود.

وی ادامه داد: هدف ما از تبریز ۲۰۱۸ ، معرفی تبریز به عنوان شهر نمونه گردشگری به کل دنیااست و در این راستا تبریز ۲۰۱۸ برای ما یک آغاز و فرصت مغتنم شمرده می شود.
دبیری با اشاره به این مطلب که تبریز هنوز نتوانسته به جایگاه اصلی خود برسد، اذعان اشت: بعد از صنعت نفت و خودرو سازی در دنیا، صنعت توریسم سومین صنعت پر اهمیت است که کارآفرینی انجام می دهد. اما متاسفانه ما به این واقعه چنانکه لازم بود توجه نکرده ایم و تبریز را با قدمت دیرینه اش در شهر اولین ها را فراموش کردیم. لزا لازم است مجددا جایگاه خود را پیدا کند.
وی ما باید تلاش کنیم و تمام مسئولین استان در این زمینه باید با هماهنگی و مدیریت جدی تصمیم بگیرند و ما هم در شورای اسلامی شهر و شهرداری با حمایت جدی تلاش می کنیم تا شهر تبریز را به جایگاه اصلی خود برسانیم.

رئیس شورای شهر تبریز با بیان اینکه ما در شورا مصمم هستیم شهر را برای پذیرای گردشگران آماده کنیم، گفت: امیدوارم برای رسیدن به موفقیت با اتحاد و همدلی مردم  به سوی موفقیت پیش برویم.

دبیری اضافه کرد: تمام شهروندان باید پذیرای مسافران و گردشگران باشند. امیدواریم در تبریز ۲۰۱۸، حداقل در سال دو میلیون گردشگر خارجی را داشته باشیم و هر سال بر این تعداد افزوده شود.

وی افزود: در زمینه خواهر خواندگی با شهر های مهم دنیا کار های مهمی انجام دادیم و تا اینجا با استقبال خوبی مواجه شدیم.

دبیری گفت: مراودات فرهنگی، علمی، اجتماعی، ورزشی و..  در زمینه های مختلف بین شهر تبریز و یگر شهر های مهم دنیا انجام می شود که امیدوارم مراودات فرهنگی به جایگاه اصلی تبریز کمک کند.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.