کد خبر : 5802
تاریخ انتشار : چهارشنبه 14 مهر 1395 - 5:59

تدارک پاییزه شهرداری تبریز، با کاشت ۱ میلیون درخت، درختچه و بوته‌‌گل زینتی

تدارک پاییزه شهرداری تبریز، با کاشت ۱ میلیون درخت، درختچه و بوته‌‌گل زینتی

 شهردار تبریز از اجرای درختکاری‌‌ها و گلکاری‌های گسترده پاییزه، در بسترهای متعدد فضای سبز شهر خبر داد.

به گزارش آی نیوز، دکتر صادق نجفی با بیان این‌مطلب اظهار داشت: در سال‌های اخیر، برنامه‌های توسعه فضای سبز، با در نظر داشتن گونه‌های سازگار با اقلیم شهر تبریز مورد توجه قرار گرفته است؛ در این صورت می‌توان فضای سبز و مفرح را علاوه‌بر فصل‌های بهار و تابستان، در دوره ای از فصل پاییز نیز ایجاد کرد.

شهردار تبریز تصریح کرد: کاشت بیش از ۵۰۰ هزار درخت و درختچه زینتی، تدارک پاییزه سازمان‌پارک‌ها و فضای‌سبز است که با انتخاب گونه‌های زیبا و مقاوم آغاز شده است.

وی اضافه کرد: علاوه‌بر درختها و درختچه‌ها، بیش از ۵۰۰ هزار بوته از انواع گلهای داوودی و کلم زینتی در سطح شهر تبریز کاشته شده که در کنار اقدامات شهرداری‌های مناطق، نقش موثری در القای زیبایی‌های پاییزی شهر خواهد داشت.

دکتر نجفی همچنین به برنامه‌های ویژه سازمان عون‌بن‌علی اشاره و خاطرنشان کرد: درختکاری در محدوده ۱۰۰ هکتاری ائل‌داغی، با انتخاب درختان مثمر به پایان رسیده که در ادامه‌های برنامه‌‌های اساسی این تفرج‌گاه، به مسیر آجی‌چای ختم خواهد شد.

شهردار تبریز تاکید کرد: تامین گونه‌های گیاهی سازگار و مقاوم، راهکار اصلی شهرداری تبریز در برنامه‌های توسعه فضای‌سبز است که از حیث صرفه‌جویی در هزینه‌ها و افزایش دوره‌ رشد و شکوفایی، قطعاً نتیجه‌بخش خواهد بود.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.