کد خبر : 5810
تاریخ انتشار : پنجشنبه 15 مهر 1395 - 7:46

اقدام بانک های عامل مکمل اقدامات شهرداری ها درحوزه بازآفرینی شهری است

اقدام بانک های عامل مکمل اقدامات شهرداری ها درحوزه بازآفرینی شهری است

معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز، اعتماد و اقدام بانک های عامل به سیاست های ابلاغی را، در کنار اقدامات و تسهیلاتی که از طرف شهرداری ها ارائه می شود، ضامن بازآفرینی شهری دانست.

محمد عزتی که در نشست کلان شهرهای کشور که در اصفهان و در حضور دکتر حناچی، معاون شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی برگزار شد، گفت: شهرداری ها با بهره گیری از راهکارهایی همچون ارائه تسهیلات و تخفیف در پروانه های ساختمانی و عوارض، اجرای پروژه های مسیرگشایی، پارک، مراکز فرهنگی و ورزشی، نسبت به ارتقای کیفیت زندگی در مناطق نیازمند بازآفرینی، اقدام می کنند.

وی ادامه داد: با این حال و با توجه به گستردگی مناطق نیازمند بازآفرینی،  موفقیت این طرح در گرو تامین مکملی برای اقدامات اجرایی شهرداری هاست.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تبریز، متذکر شد: این مکمل می تواند تسهیلات کم بهره ای باشد که از سوی بانک های عامل برای نوسازی این مناطق تخصیص می یابد و می تواند در تسریع روند نوسازی، بسیار موثر باشد.

عزتی، در پایان، بر ندوین و پالایش ضوابط و مقررات تشویقی در حوزه بازآفرینی و افزایش اختیارات محلی در این حوزه تاکید کرد.

گفتنی است دکتر ایزدی معاون وزیر و مدیرعامل شرکت مادرتخصصی عمران، شهردار اصفهان، اعضای شورای شهر اصفهان و جمعی از کارشناسان خوزه مسائل شهری، در این نشست حضور داشتند.

 


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.